شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
رییس سازمان محیط زیست کشور در بازدید از راه اندازی فاز 2 طرح آماک:
آماک نمونه موفق توجه داشتن به محیط زیست است که بخش مهمی از آلایندگی های هوای منطقه را حذف و در راستای کاهش بیشتر آلودگی نفت و آلایندگی و بهبود کیفیت زندگی برای مردم خوزستان پیش خواهد رفت‌.
شوشان: رييس سازمان محيط زيست کشور در حاشیه اجرایی شدن طرح آماک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس وعده رئیس جمهور طرح آماک کامل راه اندازی و همه مشکلات فنی آن هم برطرف شده است، با این طرح هفت هزار و 500 تن آلاینده که بحث اصلی آن گوگرد لست جمع آوری و از سطح هوای منطقه پاکسازی می شود.

وی افزود: همزمان با اجرای این طرح ارزنده که با کمک متخصصان داخلی و خلرجی محقق شده٬ منابع کشور بازیابی و صرفه جویی می شود و گازهای گلخانه ای هم کاهش پیدا می کند. 


ابتکار با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در دولت یازدهم برای بهبود وضعیت محیط زیست گفت: در ایران هم به صنعت نفت و هم حفظ محیط زیست نیاز داریم، بنابراین فعالیت های صنعتی نفت باید سازگار با محیط زیست باشد که این یک مسئله فنی و علمی است.

وی بیان داشت: آماک نمونه موفق توجه داشتن به محیط زیست است که بخش مهمی از آلایندگی های هوای منطقه را حذف و در راستای کاهش بیشتر آلودگی نفت و آلایندگی و بهبود کیفیت زندگی برای مردم خوزستان پیش خواهد رفت‌.

رییس سازمان محیط زیست کشور طرح آماک را ابتدای راه پاکسازی محیط زیست خواند و گفت: این نخستین گام است و هنوز کارهای زیادی وجود دارد که نفت باید انجام بدهد و از آن جمله می توان به آلودگی هوا، جمع آوری فلرهای نفتی، فعالیت های پالایشگاه ها و صنایعی مثل فولاد در راستای کاهش آلایندگی اشاره کرد.

وی ادامه داد: مهم این است که جهت گیری توجه به محیط زیست در دولت یازدهم اجرا شده و امیدوارم استمرار پیدا کند و نتیجه اش این است که مردم هوای سالم تری را تنفس می کنند و هزینه های اجتماعی و درمانی آنها کاهش پیدا می کند.

ابتکار یادآور شد: این طرح و برنامه ها ادامه دارد و چند قرارداد جدیدتر هم منعقد کرده ایم ولی مهم ترین آن اجرایی شدن طرح آماک بوده است.




















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار