اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
آبادان - شوشان ؛ تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی و شهر و روستاهای آبادان و ریاست جمهوری، فضای مجازی کشور و استان خوزستان را دگرگون کرده و شور و هیجان خاص انتخاباتی را در بین شهروندان در فضای مجازی به وجود آورده است

شوشان ؛ به گزارش ایرنا شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر با وجود فیلتر طی 10 سال گذشته رشد بی‌سابقه داشته و بر اساس آمار شورای عالی فضای مجازی، رسانه اجتماعی واتساپ 14 میلیون، اینستاگرام 12 تا 14 میلیون و تلگرام 24 میلیون کاربر در ایران دارد که به محلی برای خواندن خبر و ابزاری برای تبلیغ‌ تبدیل شده است.
در دولت یازدهم عضویت رئیس جمهور و برخی از اعضای کابینه درتوئیتر و فیسبوک باعث تغییر نگاه‌ها به شبکه‌های اجتماعی در کشور شده و برخلاف دولت‌های نهم و دهم، دولت مستقر کنونی کمتر نگاهی امنیتی به شبکه‌های اجتماعی داشت و با بهبود اینترنت نقش بالایی در آمار استفاده از شبکه‌های اجتماعی داشته است.
بر اساس آمار مرکز فضای مجازی بیش از 40 میلیون شهروند از تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند که دسترسی به سرویس اینترنتی G3 و G4 باعث شده تا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا تبدیل به یکی از مجازی‌ترین انتخابات شود.
هر چه به زمان انتخابات نزدیک می شویم، تب تبلیغات انتخابات در گروه های تلگرامی و فضای مجازی بیشتر شده و بسیاری از داوطلبان شوراهای شهر و روستا و اعضای ستادهای ریاست جمهوری در منطقه با تشکیل گروه های خبری و تلگرامی می کوشند تا از این فرصت استفاده کرده و برنامه های خود را بیشتر معرفی کنند.
با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری، بازار معرفی کاندیداها در حال داغ شدن است و بسیاری از این افراد با بهره ‌گیری از تکنولوژی فضای مجازی نظیر واتساپ و تلگرام به شیوه مستقیم و غیرمستقیم حضور خود را در عرصه انتخابات اعلام کرده و خود را به کاربران این فضاها معرفی می‌ کنند.
البته در این بین تبلیغات زودهنگام تخلفی است که بیشتر کاندیداهای شورا توجهی به آن ندارند و برنامه های خود را در فضاهای مجازی بخصوص با تشکیل کانال های تلگرامی ارائه می دهند.
این روزها خواسته یا ناخواسته عضو گروه ها و کانال های تلگرامی می شویم که هر کدام از کاندیداهای شورای شهر با تشکیل گروه هایی تلاش دارند تا برنامه های خود را به مردم معرفی کنند، برنامه هایی که شاید اجرای آنها بسیار سخت و یا حیطه برنامه های کاری آنها نباشد.
رویکرد نامزدها به حضور در فضای مجازی و استفاده از این تریبون نوین و موثر از شاخصه های تبلیغات انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.
گرچه از مدت ها پیش تحرکات نامزدهای انتخابات شوراها در کشور و استان خوزستان در قالب اشکال مختلف در فضای حقیقی و مجازی شروع شده بود اما این روزها این تحرکات شکل عملی گرفته و فضای انتخاباتی در حال گسترش است.
تقریبا فعالیت تبلیغی نامزدهای شوراهای شهر به ویژه در فضای مجازی علنی شده و بسیاری از نامزدها تصاویر و پوسترهای تبلیغی خود را در شبکه های اجتماعی در معرض دید عموم قرار داده اند.
در سایه این رویکرد، تبلیغات خیابانی نامزدها کاملا کمرنگ شده و به فضای مجازی و گوشی های تلفن همراه کوچ کرده است به همین دلیل نقش فضاها و شبکه مجازی به عنوان یک متغیر تاثیر گذار در مشارکت های سیاسی و روند انتخابات غیر قابل تردید است.
هر شب ده ها گروه و کانال تلگرامی اقدام به انجام مصاحبه ها و پرسش و پاسخ آنلاین با نامزدهای احتمالی شوراهای شهر و روستای آبادان می کنند.
فضای مجازی فرصتی برای رد و بدل پیام های مختلف کاربران در مناسبت های مختلف و مسائل روز جامعه فراهم کرده و هم اکنون نیز به عنوان مهمترین و فراگیرترین میدان کارزار تبلیغات و رقابت های انتخاباتی 29 اردیبهشت ماه مورد توجه نامزدها و طرفداران آنها قرار دارد.
اما آنچه در میان هیاهوی فضای مجازی و تبلیغات زودهنگام کاندیداها دیده می شود، رعایت نکردن اخلاق است چرا که عده ای به راحتی بدون رعایت اخلاق به دیگران توهین می کنند و دست به تخریب رقیبانش می زنند.
سوای همه محسنات و معایب، واقعیت این است که شبکه ها و کانال های مختلف مجازی اکنون به مهم ترین عرصه ارتباط بین مردم تبدیل شده و افراد، گروه ها، طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی می توانند به راحتی نظرها و برنامه های خود را مطرح و در معرض قضاوت دیگران قرار دهند ولی در این بین گاهی مواقع، توهین ها و جدل هایی بین طرفداران کاندیدا می شود.
احزاب و گروه های سیاسی نیز این روزها بر فعالیت خود افزوده اند و هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا در تلاش برای پیروزی کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری هستند.
در شهرستان آبادان 641 نفر برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند که صلاحیت 574 نفر تائید شد.
واجدان شرایط رأی در شهرستان آبادان 200 هزار و 12 هستند که از این تعداد 6هزار و 850 نفر رأی اولی برای نخستین بار در انتخابات حضور خواهند داشت.
برای ساماندهی فعالیت کاندیداهای شورای شهر و روستا، در برخی شهرستان های استان خوزستان از رسانه های ارائه دهنده تبلیغات و انتشار دهندگان محتوا خواسته شده تا چنانچه قصد انجام تبلیغات انتخاباتی را دارند، به سامانه ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس
www. samandehi.ir مراجعه و ثبت نام نموده و به دریافت نشان یا شناسه مربوطه اقدام کرده و 2 ساعت بعد نتیجه ثبت نام را مشاهد کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار