شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
گزارش شوشان از اولین نشست خبری رییس ستاد روحانی در خوزستان + تصاویر
در خصوص اعتماد عمومی مردم به دولت روحانی باید گفت که این اعتماد وجود دارد و تغییر دولت یعنی شوک اساسی به تمام متغیرهای اقتصاد ایران.
 


شوشان: دکتر حمید کهرام  رئیس ستاد مرکزی دکتر روحانی در استان خوزستان در نشست خبری با نمایندگان رسانه های مکتوب و مجازی اظهار کرد: مردم ایران از هر دو الگوی توسعه ای که توسط دو جریان اصول گرایی و اعتدالی- اصلاح طلبی که توسط دولت های مختلف ارائه شده است، آگاه شده اند و به اندازه کافی کسب تجربه کرده اند و در حال حاضر که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 96 قرار داریم به خوبی می دانند که کدام جریان فکری را انتخاب کنند. 

کهرام که در محل ستاد مرکزی دکتر روحانی با خبرنگاران سخن می گفت، اضافه کرد: حرف اصلی جریان های اعتدالی و اصلاح طلب در شرایط کنونی پیشبرد شعار اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال می باشد که توسط رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال 96 عنوان شده است و راه تحقق این شعار نیز بسترسازی برای انجام سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است و همگان می دانند تا امنیتی پایدار در جهت انجام سرمایه گذاری در کشور تامین نشود، نخواهیم توانست به تولید و اشتغال دست پیدا کنیم.

رئیس ستاد دکتر روحانی در خوزستان گفت: برجام مهمترین دستاورد دولت یازدهم است و علی رغم اینکه با کاستی هایی روبرو بود، اما توانست شرایط انجام سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را در کشور هموار سازد اما جریان اصول گرا با سنگ اندازی در برابر برجام در پی این بود که برجام ب نتیجه نرسد و کشورمان به جامعه جهانی پیوند نخورد.

دکتر کهرام دولت روحانی را همانند دولت خاتمی ،معتقد به تعامل دانست و تصریح کرد: دولت یازدهم نیز همانند دولت های هفتم و هشتم با گفت و گو در پی حل مسائل است و بر این اساس راه حل مشکلات را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه روحانی آرای خوبی در کشور دارد و بیش از 50 درصد آرا را به خود اختصاص می دهد، خاطرنشان کرد: نتیجه نظر سنجی ها نشان می دهد که روحانی با کسب آرایی بالا در همان دور اول پیروز رقابت انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران است.

دکتر کهرام وظیفه ستادهای روحانی در کشور را افزایش مشارکت های مردمی در انتخابات دانست و گفت: در صورتی که دکتر روحانی با رایی بالا ، قاطعانه رئیس جمهور دولت دوازدهم شود ،قادر خواهد بود تا پای میزهای مذاکره داخلی ، با قدرت بایستد و راهکارهای توسعه ای خود را به مرحله اجرا درآورد.

وی استفاده از امکانات دولتی در ستادهای دکتر روحانی در خوزستان را به شدت تکذیب کرد و گفت: به تمامی فعالین ستادی ابلاغ شده است که در مدت تبلیغات ریاست جمهوری از دستگاه هایی که مشغول خدمت در آن هستند، مرخصی بگیرند و یک سیستم بازرسی نیز در ستاد ها مستقر است و بر این امر نظارت می کند.

رئیس ستاد دکتر روحانی در خوزستان با اظهار اینکه 29 اردیبهشت ماه مشخص می شود که چه کسی رای می آورد، گفت: من چهارسال نماینده مردم اهواز در مجلس بودم و از وضعیت مناطق حاشیه نشین به خوبی آگاه هستم و کسانی که ادعا می کنند در حاشیه ها رای بالایی دارند باید منتظر نتیجه انتخابات بمانند.

وی با تاکید اینکه باید تفاوت های قیمت اجناس را در شروع به کار دولت های نهم و دهم و پایان آن برای مردم تشریح کرد ،گفت: وقتی احمدی نژاد زمام دولت را در دست گرفت قیمت یک کیلو گوشت گوسفند 5 هزار و 100 تومان بود وقتی دولت را در سال 92 تحویل داد ،این رقم به 31 هزار تومان افزایش پیدا کرده بود! 

کهرام با اشاره به اینکه تمامی اجناس خوراکی و غیرخوراکی در دولت احمدی نژاد چندین برابر شد، گفت: مردم که دیگر می دانند قیمت پراید از 6 میلیون و 900 هزار تومان در سال 84 به 20 میلیون تومان در سال 92 افزایش پیدا کرد. اگر هم فراموش کرده اند به آنها یادآوری شود.

 تغییر دولت، یعنی شوک اساسی به تمام متغیرهای اقتصاد ایران

دکتر مهر علیزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست با اشاره به اینکه دولت روحانی آرامش را در کشور حاکم کرد، گفت: شرایط حال حاضر در کشور نشان دهنده یک اعتماد عمومی به دولت روحانی است و مردم اجازه نخواهند داد تا شعارهای پوولیستی سبب شود تا اقتصاد کشور به دست عده ای بیفتد که فاقد برنامه هستند.

وی با اظهار اینکه دولت یازدهم گره از بسیاری مشکلات در خوزستان گشود، گفت: تخصیص اعتباری بالغ بر 132 میلیارد تومان برای انجام پروژه های آب و فاضلاب در مناطق محروم اهواز از کارهای بزرگ روحانی در دولت یازدهم است.

مهرعلی زاده گفت: در خصوص اعتماد عمومی مردم به دولت روحانی باید گفت که این اعتماد وجود دارد و تغییر دولت یعنی شوک اساسی به تمام متغیرهای اقتصاد ایران.

دکتر مهرعلیزاده پروژه فاضلاب ملاشیه، پروژه آب و فاضلاب مهدیس، اجرای فاضلاب عین دو، تکمیل طرح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز ،طرح توسعه شبکه فاضلاب منطقه درویشی کوت عبدالله و ده ها پروژه آب وفاضلاب انجام شده در دولت تدبیر و امید را در راستای محرومیت زدایی از استان خوزستان دانست و گفت : طرح تحول سلامت نیز از افتخارات دولت یازدهم در رفع مشکلات بهداشت و سلامت در کشور است.

شعارهای دیگر رقبا در زمینه 2 برابر کردن یارانه‌ها و ایجاد اشتغال پنج میلیونی صحیح نیستند

دکتر سید مرتضی افقه، اقتصاد دان نیز در این نشست گفت: رقبای روحانی شعارهای اقتصادی می دهند و این در حالی است که شعارهای آنان نشان می دهد که نوع نگاه آنها از تفکر اقتصادی و تفکر توسعه ای دینی فاصله زیادی دارد و نه تنها برنامه برای اقتصاد ندارند بلکه قادر نیستند بیکاری را از بین ببرند و یارانه ها را افزایش دهند!

وی با انتقاد از کسانی که منبع پرداخت یارانه را از منابع نفتی می دانند ،گفت: در تمامی کشورهای جهان یارانه را از پول مالیات تامین می کنند نه از نفت! و در کشورهای توسعه یافته فقط به کسانی یارانه تعلق می گیرد که توانایی کار کردن نداشته باشند نه به همه مردم. متاسفانه در جامعه ما 90 درصد مردم در خود اظهاری ها طالب پرداخت یارانه هستند و این نشان دهنده تفکری نادرست است.

دکتر افقه در عین حال خواستار تبیین مفهوم« تورم » برای افکار عمومی شد و افزود:تورم به معنای کاهش رشد قیمت هاست و فقط در دوران جنگ و دولت یازدهم تورم تک رقمی شد و قدرت خرید مردم حفظ شد.

وی برجام را از نکات مثبت دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: اگر برجام انجام نمی شد کشور کاملا دچار ورشکستی می شد و با اینکه در حال حاضر قیمت نفت نصف قیمت دولت احمدی نژاد است ثبات اقتصادی مطلوبی در کشور حاکم است.
وی افزود: شعارهای دیگر رقبا در زمینه 2 برابر کردن یارانه‌ها و ایجاد اشتغال پنج میلیونی صحیح نیستند؛ شعارهای اقتصادی رقبا یکی از بدترین شیوه‌های تبلیغ آن‌ها برای جلب نظر مردم است، زیرا نگاه آن‌ها توسعه‌ای نیست.

مجوز پروژه انتقال آب بهشت آباد در دولت احمدی نژاد صادر شد

دکتر قمیشی نیز در این نشست خبری مسائل زیست محیطی را محصور به دولت یازدهم ندانست و گفت: عمده مسائل زیست محیطی در استان به سد گتوند، وضعیت هورالعظیم، گردوغبار و انتقال آب ربط پیدا می کند و پروژه انتقال آب بهشت آباد از مخوف ترین پروژه های انتقال آب از سرشاخه های کارون بود که مجوز آن توسط دولت احمدی نژاد صادر شد.

وی افزود: سد گتوند نیز که نباید به بهره برداری می رسید، در زمان احمدی نژاد افتتاح شد همچنین هورالعظیم نیز در دولت های نهم و دهم کاملا خشک شد.

دکتر قمیشی در خصوص پدیده ریز گردها نیز گفت: متوسط میزان گردو غبار در دولت خاتمی 78 روز در سال ، در دولت احمدی نژاد 99 روز در سال و در دولت روحانی در سال 95 به 28 روز در سال کاهش پیدا کرد و این نشان دهنده این است که دولت یازدهم در رابطه با کانون های گردو غبار داخلی گام های خوبی برداشته است.
























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار