اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳

بیوگرافی اميد حلالی:

- متولد ۱۳۵۵ اهواز – منطقه لشكر
- تحصيلات : عمران (معادل) // کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی
- دارای ۱۰ تالیف شامل ۳ مجموعه شعر ، ۲ مجموعه تفسیر متون کهن و ۵ مجموعه مقاله به نام های :  مناظره و باد مهرگان (گام به گام با وقایع سال 88) // ایران و ضرورت غرب شناسی برای جهان میانه شدن 
نظریه ای عمومی درباره ادبیات معاصر // این دو حس بنیادین // چرا باید هویت خوزستانی را احیا کنیم؟ 
 
شغل :

- مدیریت بر گسترده ترین گروه رسانه ای جنوب و غرب کشور
- مدیرمسئول و سردبير روزنامه فرهنگ جنوب - صاحب امتیاز پايگاه خبري شوشان
- صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه راوی ملت - مدیر چاپخانه نشر فرهنگ اهواز
 - صاحب امتیاز نشریات : راوی سلامت، راوی شوشتر، آوای دز، کاکو (نشریه فکاهی در طنز و کاریکاتور)

سوابق و مسوولیت های قبلی :

- مدير اجرايي و عضو شوراي سردبيري نشریه روزان- مدیر خانه مطبوعات خوزستان
- بنياد گذار ايده های خوزستان شناسي و نظریه بوم زادگرایی- عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان                            
 - عضو هیات مدیره و مدیرعامل خانه مطبوعات ایران  
- مدیر و موسس نخستین چاپخانه رول در جنوب کشور (چاپخانه نشر فرهنگ)
 - مشاور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان
- بازرس شرکت خدماتی شهرک صنعتی شماره ۴ اهواز
- برگزیده در رقابت ها و جشنواره های مختلف مطبوعاتی کشوری، منطقه ای و استانی

برنامه های امید حلالی در صورت ورود به شورای اسلامی شهر اهواز

1) با برنامه ریزی در کمیسیون فرهنگی و تقویت ساز و کارهای معاونت فرهنگی شهرداری اهواز و میدان دادن به گروه های موسیقی و تیاتر و موسسات فرهنگی تعهد می دهم که انشاالله به سمتی برویم که در شهر اهواز تمام سالن های اجتماعات در پایان هفته فعال بوده و دارای برنامه های مفرح برای شهروندان باشند.  با برگزاری مداوم جشنواره ها، موسیقی، تیاتر و همایش های فرهنگی، اجتماعی، تربیتی جامعه را انسانی تر خواهیم کرد.

2) با توجه به وضعیت وخیم زیست محیطی خوزستان و اهواز تمام تلاش خود را برای بوجود آوردن «کمیسیون مستقل محیط زیست» در شورای شهر اهواز بکار خواهم بست تا تمامی اقدامات و پروژه ها پیوست محیط زیستی داشته باشد.  همچنین طرح خواهر خواندگی اهواز با شهرهای هم اقلیم که به لحاظ جغرافیایی رودخانه از آنها عبور می کند را دنبال کرده تا از تجارب جهانی برای استفاده بهینه و صیانت از ظرفیت رودخانه در مقطع شهر بهره بگیریم.

 3) با توجه به فقر حرکتی افراد جامعه خصوصا بانوان که فضای کافی شهری جهت انجام ورزش در اختیار ندارند تلاش خود را برای "احداث پارک های محله ای اختصاصی بانوان" بکار خواهم بست و نیز در محلات پرجمعیت و متراکم مانند خشایار و کیان و ... از طریق تملک چند پلاک کنار هم توسط شهرداری و دادن ملک معوض این مساحت ها را تبدیل به پارک های محله ای خواهیم نمود تا از تراکم محیطی کاسته شده و کودکان و بانوان و بازنشستگان و خانواده ها فضای بازی و دورهمی و نشست و برخاست داشته باشند.

 4) با توجه به در اختیار داشتن فضای وسیع ساحلی توسط شهرداری و ایجاد انس و الفت شهروندان با محیط زیست و حیات وحش و نشان دادن زیبایی های خلقت خداوندی خاصه حیات مبتنی بر آب اقدام به ایجاد آکواریوم های ساحلی خواهیم نمود تا از رهگذار کارهای جمع و جور و کم هزینه و زیبا به شهروندان مان دلخوشی و رضایت خاطر هدیه دهیم. 

5) با انجام طرح "احسان و کرامت" توسط شهرداری و اعلام شماره تلفنی مستقل و معرفی آن نزد شهروندان می توان این امکان را فراهم ساخت که شهروندان کالای دست دوم و جاگیر خود (مانند مبل و پرده و وسایل الکترونیکی و ...) را که دیگر نیازی به آن ندارند در اختیار شهرداری قرار داده تا در کارگاه هایی مجهز شست و شو و نوسازی و بازسازی شده و با مشورت ایمه جماعات مساجد محلات در اختیار افراد و شهروندان نیازمند به این وسایل با کمال احترام و حفظ حرمت و در خفا قرار گیرند. در این کار می توان از مشارکت انجمن های خیریه و تشکل های مردم نهاد و صاحبان حرف و مشاغل بهره گرفت. 

چرا به امید حلالی رای می دهیم ؟

۱ - جزو نسل اول روزنامه نگاران خوزستانی پس از دوره دفاع مقدس و پایه گذار نشریات و رسانه های مهم و اثر گزاری مانند شوشان و ... است.

۲- در مدت فعالیت قلمی و مدنی خود بیش از ۱۰۰۰ مقاله به رشته تحریر درآورده و مواضع روشن، تبیینی و انتقادی دارد که حاصل آن در ۱۰ تالیف و ۵ مجموعه مقاله موضوعی به ثبت رسیده است.

3- کار جمعی و صنفی و تشکیلاتی را می داند و در خانه مطبوعات خوزستان مدیر بوده و فعالان رسانه ای کشور نیز بر تدبیر و انتخاب او صحه گزارده و وی را به عنوان مدیرعامل خانه مطبوعات کشور انتخاب کردند.

۴- اعتقاد به بوم زادگرایی و عدم سرسپردگی به جناح ها دارد و در تبیین این مکتب کوشیده است.

۵- با راه اندازی "جهادگران خبر" و بردن گروه هایی متشکل از خبرنگاران و عکاسان به اقصی نقاط خوزستان و روستاهای محروم در انعکاس محرومیت ها و پیگیری مشکلات آنها کوشیده است.



۶- علیرغم امکان و فرصت های فراوان برای تصدی سمت های دولتی لیکن همواره "فعالیت در مشاغل و سمت های مدنی و غیر دولتی" به عنوان دیده بان و ناظر مدافع حقوق شهروندی را ترجیح داده است.

۷- با ایده "مهندسی فرهنگی" برای ساماندهی کلانشهر نامتجانس اهواز دارای رهیافت است و علاوه بر عمران در رشته دانشگاهی مدیریت فرهنگی و برنامه ریزی تحصیل کرده است.

۸- هیچ گاه در مقابل رویدادهای محلی و ملی منفعل نبوده و مواضعش شفاف و جانب مردم و اعتدال بوده است.
 9- مدیر اجرایی موفقی ست و طرح صنعتی بزرگی مانند احداث و بهره برداری از چاپخانه رول در شهرک صنعتی اهواز را بدون اخذ تسهیلات بانکی به نتیجه رسانده است.

10- در دوره عضویت در "شورای فرهنگ عمومی خوزستان" به عنوان اتاق فرمان فرهنگی استان ایده هایی ارایه کرد که بعدها در کشور و خوزستان محقق شدند.

11- طرفدار "آزادی اندیشه" است و همواره بر ضرورت "صیانت از محیط زیست و میراث های فرهنگی و طبیعی" تاکید داشته است. 

12- همواره بر توسعه متوازن و پایدار تاکید داشته و مخالف آزمایشگاهی دیدن خوزستان و نگاه استحصالی به ظرفیت های آن است.
13- در سفر به استان ها و کشورهای مختلف در قالب سفرنامه نویسی دستاوردهای بشری و پیشرفت های جوامع را درک کرده و آنها را به تصویر کشیده است.

14- اشتغال آفرین، تولید محور، اخلاق گرا، کارآمد و فساد ستیز ، فعال فرهنگی و اقتصادی و برنامه ریز است. 

15- برای احیای بندرگاه اهواز و ظرفیت های مغفول کلانشهر از قبیل استفاده از ارتفاعات طبیعی و نام گزاری جزایر کارون در محدوده شهری و تعیین کاربری تفریحی و تبدیل آنها به جاذبه برنامه مدون و ارایه شده دارد.

16- در شکل گیری موفق ترین دوره مدیریت شهری اهواز طی دو دهه اخیر به شهرداری "منصور کتانباف" دارای نقش تاثیر گزار بوده، دوره ای که با رضایت حداکثری شهروندان فهیم اهوازی همراه بوده است.

17- در حل اختلاف های اجتماعی و صنفی و انجام کارهای خیر و حل و فصل دعاوی و اصلاح ذات البین همواره پیشقدم بوده است و به عنوان یک فریضه برای آن‌وقت گذاشته است.

18- وجود اقوام و خرده فرهنگ‌ها را ظرفیت می داند و در بها دادن به ارزش های فرهنگی و سنتی آنان همواره کوشا بوده است.

19- با استفاده از ظرفیت گروه های مردم نهاد و پشتیبانی ارگان های دولتی به عنوان هماهنگ کننده ، حدود ۷۰ برنامه فرهنگی و آیینی را در گوشه گوشه استان حمایت اجرایی نموده که انشاالله با همت شما و ورود امید حلالی به شورای اسلامی شهر اهواز و با توجه به تجارب وی، کمیسیون فرهنگی این نهاد تبدیل به قوی ترین کمیسیون در بین شوراهای کشور خواهد شد و اهواز به شهری با روح فرهنگی تبدیل می شود که سالن های اجتماعات آن فعال و دارای محتوا برای رشد و تعالی شهروندان و پر کردن اوقات فراغت آنها خواهد بود تا بجای "عذاب کشیدن" ! از اوقات فراغت و نداشتن برنامه شهروندان از وقت های فراغت خود "لذت" ببرند. چرا که شهروندان اهوازی را لایق داشتن بهترین ها می داند.

دلایل و انگیزه های شرکت انتخابات شورای شهر اهواز

با استعانت از خداوند متعال؛ به تشویق و پشتگرمی تعدادی از دلسوزان آبادانی خوزستان و اهواز و بنا به خواستی قلبی و تشخیصی باطنی روز شنبه برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز ثبت نام نمودم. لذا لازم دانستم چند کلامی را حضور همشهریان فهیم و فعالان فضای مجازی در باب انگیزه هایم از این ورود به عنوان یک روزنامه نگار و کاندیدای دانش آموخته رشته "مدیریت فرهنگی و برنامه ریزی" بیان کنم :

 ۱) "مهندسی فرهنگی" همچنان امر مغفولی ست که می تواند روح متلاطم کلانشهر اهواز را آرام و قرار و تناسب بخشد، هویت شهری و محلاتی به عنوان عوامل صیانتی مدت هاست که کم رنگ شده و عزمی برای تحقق آن نیست.

 ۲) از طرفی کالبد شهر اهواز نیز گرفتار عدم توازن و فقر و عقب ماندگی و در هم ریختگی ست و توجه نکردن به ظرفیت های موجود و سرشاری همچون رودخانه ای در گذر به منزله اتوبانی محوری و مرکزی و سلسله بلندی های بی استفاده ای که در کلانشهر قرار دارد و جزایر ارزشمندی که در کارون بزرگ هر یک می توانند به جاذبه ای ارزشمند تبدیل شوند و نشده اند و ... که در یک کلام باعث هدر رفت موقعیت ها و ظرفیت ها شده اند.

 ۳) پدیده شوم و رسوای "فساد اداری و سیستمی" نیز مزید بر علت شده و هم شهروندان را به ستوه آورده که برای کمترین فعالیت و تحرکی مجبور به پرداختن "عوارض" هستند و نیز آنکه باعث نارضایتی عمومی از مدیریت شهری گردیده چرا که تاثیر نظام درآمدی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی فعلی شهرداری که از محل عوارض و پرداخت مالیات آنها تامین می شود را در امروز و فردایی متفاوت و بهتر و با خدماتی کیفی تر نسبت به دیروز نمی بینند. 

در یک کلام "بد خرجی" و "فساد" و "بی سلیقگی" باعث شده که حتا اگر ۳ هزار میلیارد تومان نیز به جای اعتبارات فعلی از مجموعه کار و فعالیت و زندگی و جیب شهروندان ستانده شود باز هم تحول مطلوب و درخوری صورت نگیرد و در این نارضایتی و نادلخوشی ها سیر دلبستگی به شهر و محلات، تضعیف و در عوض نرخ مهاجرت ها به مدد وضعیت وخیم زیست محیطی ناشی از نسخه های اعمالی توسعه نامتوازن و گوشه نشینی نخبگان واقعی و حذف آنها به واسطه روابط رانتی از گردونه مسوولیت، تشدید گردد.


 ۴) اهواز را آن قدر ظرفیت و توان هست که برخیزد و به جایگاه شایسته و بایسته خود برسد و باید پذیرفت تا اهواز درست نشود و بر مدار و سیر اصلی و اساسی تحول قرار نگیرد سایر شهرها و روستاهای خوزستان هم که تاسی پذیر از این کلانشهرند آبادان نخواهند شد چرا که اهواز یک سوم جمعیت خوزستان را در خود جای داده و به حداقل نیمی از جمعیت استان خدمات می دهد اما در این شهر معین دفاع مقدس و پر خاطره، در این کلانشهر نفتی و صنعتی و در عین حال آلوده ترین شهر جهان طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ظرف ۳ سال پیاپی، روز به روز شاخص های کیفیت زندگی افت می کند و خدمات درخوری برای ارایه به شهروندان نیست که یک شاهد و سند آن حضور حدود ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین نابرخوردار در اهواز است که در وضعیت بغرنجی بسر می برند و از طرفی دیگر محیط نابسامان فکری و فرهنگی بستر ساز انواع سوتفاهمات و اصطکاک های فرصت سوز خطی و جناحی و قومی و قبیله گی و تبعیض می شود که نتیجه آن فرار فرصت ها و سرمایه و پایین آمدن کیفیت زندگی ست. 
 
 ۵) امروز بر هر آنکس که دوستدار و دلسوز اهواز است و دلی در گرو این شهر دارد فرض است که برای "نجات اهواز" برخیزد برای نجات اهواز از بحران زیست محیطی، فساد اداری و رانت خواری، صنعت زمخت آلاینده و بی تعهد به مسوولیت های اجتماعی و مردمان پیرامون و در هم تنیدگی پسماندها و غریو این غول های بی مهار و ناملتزم به روح و روان و زندگی مردم، و نجات اهواز از فرصت سوزی و هدر رفت منابع و ظرفیت های مادی و طبیعی و معنوی و انسانی اش، برای نجات کارون و نجات شهری که در روزگاری نه چندان دور بندری پر رونق بود با تبادل انواع ارزها در بازارهایش و رفت و آمد مردمانی از ملیت های مختلف و آن قدر دیگر پذیر و مداراگر بود که شهروندانی از سایر مذاهب مانند زردشتی و صایبی و ارمنی به راحتی در کنار اکثریت مسلمان شیعه همچون یک شهروند درجه ۱ روزگار می گذرانیدند اما امروز برنامه ریزان و برخی مدیران نادان کشوری و استانی و شهری در دوره های مختلف شرایطی را پیش آورده اند که طبق نظرسنجی ها بیش از ۹۰ درصد مردم را میل به مهاجرت در صورت در اختیار داشتن تمکن و امکان فرا گرفته است و آنها که با کنار آمدن با همه آلام و مصایب مانده اند نیز خود را شهروندانی درجه اول نمی دانند.

۶) این برادرتان در قریب دو دهه فعالیت فرهنگی و رسانه ای و اجتماعی و بعدها صنعتی نه دلبسته سمت و مقام بوده و نه راه خود را از مسیر "فرهنگ" به دیگر حوزه های با جذبه تر کج کرده و افتخار دارد که در نقاط عطف و بزنگاه ها حضور فعال داشته که این مواضع به شکل مکتوب در قالب ۵ کتاب و مجموعه مقاله مدون است و امروز در اختیار علاقمندان جهت مرور قرار دارد و برخی از آنان در کانال اینجانب در تلگرام نیز موجود است. لذا ورود در این عرصه و آزمون نه برای رای آوری از طریق دست یازیدن به هر طریقه ای ست بلکه مصافی ست و درس پس دادنی به محضر دانایان و عقول برای نقد عمومی فضای موجود و ارایه رهیافت هایی برای ساختن و داشتن شهری آبادتر و فردایی بهتر که امیدوارم به کار آیند و البته بدون حمایت و مشارکت و اعتماد عمومی شما عزیزان بر زمین خواهند ماند و به منصه عمل و ظهور نمی رسند و چه بسا اگر معیارهای رای و گزینش و انتخاب، طول و عرض پوسترها و رنگینی سفره ها و شعارها و برنامه ها و علقه های صرف جناحی و قومی و قبیله ای باشد تحولی احسن حاصل نیاید.

۷) بر این اعتقادم که جامعه خوزستانی جامعه ای بالنده است که بیش از پیش بر ضرورت "اتحاد برای نجات زادبوم اهواز و تبدیل وضعیت موجود به وضعیت مطلوب" واقف است آنچنان که نخبگان ما از پس درک وقایع و وعده ها مجرب تر از دیروز شده و شناخت افکار عمومی به واسطه شبکه های اجتماعی از محیط اطراف و به دلیل حجم و سرعت تبادل اطلاعات افزون تر از گذشته گردیده، پس باید به فهم جامعه و بالندگی نسل جوان و میان سالان مجرب اعتماد کرد و افکار و آرا را در معرض گزینش آنان قرار داد و خداوند را بر هر چه پیش آید شاکر بود که از دو گزینه محتمل خارج نیست : یا اعتماد اکثریت به برنامه ها و سخن ها و رهیافت ها که چهار سال مسوولیت و جد و جهد را به دنبال خواهد آورد و یا نیاوردن رای نصاب و فراغت از مسوولیت رسمی و بازگشت به سنگر رسانه و امتداد وظیفه دیده بانی و رصد و روشنگری که مسوولیت اجتماعی برای همه کس و تمامی شهروندان است چرا که : "کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته"

اینجانب به عنوان یک اهوازی زاده این شهر و طی ۴۰ سال زندگی در آن افتخار دارم که بیشتر اقوام و طوایف و خاندان ها و خانواده های شریف و افراد موثر و نخبه را در شهر اهواز می شناسم و با آنان مراوده داشته و دارم و در محیط تحصیل و درس و دانشگاه و اداره و کار و محله و بازار و صنعت و اصناف و مناسبت ها آن قدر افراد و شهروندان دلسوز و خیر سراغ دارم که در صورت مهیا کردن عرصه برای مشارکت آنان و میدان یافتن و بها دادن می توانند خوزستان و اهواز را متحول کنند، جلوی هدر رفت فرصت ها و منابع را بگیرند و ظرفیت ها را شکوفا نمایند. بنابراین در صورت توفیق یافتن در جلب آرای نصاب انتخابات لحظه ای از این قرار با شما خوبان غفلت نخواهم کرد و تمام تلاش خود را برای تغییر شرایط موجود و ایجاد وضعیتی عادلانه، انسانی و مسالمت آمیز و شکوفا و بهره ورانه و رضایت بخش تر در کنار شما بکار خواهم گرفت.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
به امید فردایی بهتر و ایران و خوزستان و اهوازی آباد
 و دل هایی شاد برای تمامی شهروندان
 همه با هم برای نجات خوزستان

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار