اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان عنوان کرد:
رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه آثار تبلیغاتی به‌جای مانده در سطح شهر منع قانونی ندارد، گفت: آنچه منع قانونی دارد، آثار تبلیغات در شعبه‌های اخذ رأی است که اعضای شعبه باید در روز انتخابات این آثار را امحاء کنند تا در روز انتخابات در شعبه‌ها هیچ اثر تبلیغاتی باقی نماند.
 
سید لطف‌الله هاشمی با اشاره به پایان روند تبلیغات کاندیداها از ساعت 8 صبح امروز، اظهار کرد: قطعاً بر اساس قوانین و مقررات هیچ فعالیت تبلیغاتی توسط ستادها نباید انجام شود و چنانچه مواردی گزارش شود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
 
وی با بیان اینکه آثار تبلیغاتی به‌جای مانده در سطح شهر منع قانونی ندارد، گفت: آنچه منع قانونی دارد، آثار تبلیغات در شعبه‌های اخذ رأی است که اعضای شعبه باید در روز انتخابات این آثار را امحا کنند تا در شعبه‌ها اثری از تبلیغات باقی نماند.
 
رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به عمده‌ترین تخلفات صورت‌گرفته در استان، گفت:‌ استفاده از بنرهای بزرگ‌تر از ابعاد قانونی، نصب پوستر بر تابلوهای رانندگی، اماکن دولتی، بیمارستان‌ها و ... بیشترین تعداد تخلفات بوده است که بر اساس گزارش‌ها در این حوزه تخلفات زیادی مشاهده شده است. با این متخلفان برخوردهای لازم از قبیل جمع‌آوری بنرها و حتی تعطیلی ستادهای انتخاباتی انجام شده است.
 
هاشمی با بیان اینکه در هر شعبه یک بازرس مستقر می‌شود، گفت: در انتخابات فردا سه هزار و 720 بازرس در سطح استان فعالیت می‌کنند و به ازای هر 15 بازرس، یک سربازرس در نظر گرفته‌شده که در مجموع 249 سربازرس در استان مستقر خواهد شد؛ همچنین در هر شهرستان یک هیأت سه نفره تحت عنوان هیأت بازرسی شهرستان معرفی شده است و اخیراً وزارت کشور نیز بازرسانی را تحت عنوان بازرس ویژه وزارت کشور ابلاغ کرده است که 14 نفر به همین منظور به خوزستان معرفی شده‌اند.
 
وی ادامه داد: بازرسان مستقر در شعب در دو محور آموزش دیده‌اند؛ اول در قالب آنچه یک بازرس باید بداند و دوم شرح وظایف هیأت‌های اجرایی و عوامل شعبه ازجمله روند برگزاری انتخابات، دستگاه‌های احراز هویت و ... که هر بازرس در شهرستان حوزه خود و به‌طور میانگین چهار ساعت آموزش تخصصی دیده است.
 
رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات خوزستان درباره هیأت سه نفره نیز افزود: این افراد از طریق ویدئوکنفرانس و هم به‌صورت حضوری آموزش دیده‌اند و شرح وظایف آن‌ها کنترل و بازرسی جریان انتخابات، حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به‌موقع وظایف قانونی عوامل اجرایی و تذکر به آن‌ها، شناسایی بازرسان و سربازرسان و نظارت بر حسن اجرای عملکرد آن‌ها، پایش و کنترل تخلفات و ارسال اخبار و اطلاعات به ستاد است.
 
هاشمی در خصوص شهرستان‌هایی که به‌صورت الکترونیکی انتخابات خود را برگزار می‌کنند، گفت: بازرسان این اماکن به شکل متفاوت‌تری در راستای نحوه برگزاری انتخابات آموزش دیده‌اند. کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات نیز دستگاه‌های رأی‌گیری الکترونیکی را در شهرستان‌ها در معرض دید عموم قرار داده است تا فردا برای رأی دادن مردم مشکلی ایجاد نشود.
 
وی همچنین درباره انتظارات خود گفت: حضور مردم در حماسه ملی انتخابات به‌منظور مشارکت در تعیین سرنوشت کشور است و با رعایت قانون و ایجاد آرامش و پرهیز از هرگونه تخلفات، با انتخاب فردی که مقبول اکثریت انتخاب‌کنندگان است، ان‌شاءالله گامی بلند در جهت توسعه کشور برداریم.
 
رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: از اعضای شعب اخذ رأی انتظار داریم که با آشنایی با قانون حق‌الناس را رعایت کنند و آخرت خود را برای دنیای دیگران خراب نکنند و با دقت و تعهد از تخلفات، پیشگیری و با آن‌ها برخورد کنند؛ همچنین انتظار می‌رود که ناظران و بازرسان مستقر در شعب، کاملاً مراقب باشند و موارد تخلف را به نماینده فرماندار و مراجع ذی‌صلاح گزارش کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار