اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
پیش‌بینی مشارکت 68 تا 70 درصدی مردم خوزستان در انتخابات/ مشارکت کم سابقه و رکوردشکن مردم/ حضور با شور و نشاط اهوازی ها در نخستین ساعت رای گیری / مشارکت اهوازی ها در انتخابات فراتر از تصور است
با توجه به اینکه هوای امروز شهرهای خوزستان نسبتا گرم است و تا ساعت ۱۸ که زمان اولیه پایان رای گیری اعلام شده بود...
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز جمعه 29 اردیبهشت ماه رسما آغاز شد.

رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در خوزستان  

همزمان با سراسر کشور، فرآیند رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شعبه های اخذ رای خوزستان از ساعت 8 صبح روز جمعه 29 اردیبهشت آغاز شد.

حضور با شور و نشاط اهوازی ها در نخستین ساعت رای گیری

مردم اهواز در نخستین ساعت کار رای گیری ،برای مشارکت در تعیین سرنوشت شهر و کشورشان در شعب اخذ رای حاضر شدند.

 بسیاری از شهروندان اهوازی قبل از کار رای گیری ، در شعب اخذ رای حاضر شده و منتظر باز شدن درهای شعبه های اخذ رای بودند. بسیاری از مردم اهواز با شنیدن پیام مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار نیک در وقت اول آن حضور با شور و نشاطی در شعب اخذ به نمایش گذاشتند.  هر لحظه بر حضور مردم در شعب اخذ رای افزوده می شود.

پیام سرپرست فرمانداری اهواز 

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز باصدورپیامی مردم را به شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دعوت کرد.

در اين پيام آمده است: ایرانیان در دو سده ی گذشته برای تثبیت حق تعیین سرنوشت خود، بهای سنگینی پرداخته و در سی و هشت سال گذشته نیز در این راه پایمردی ها کرده و از ایثار و اهدای جان خود نیز دریغ نورزیده اند و ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ نیز یکی از روزهای مهم تقویت نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور و پاسداری از دستاورد گرانبهای مردمسالاری دینی برآمده از نظام مقدس جمهوری اسلامی است، که بی گمان با مشارکت فعال، مسئولانه و گسترده ی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، برگ زرین دیگری به دفتر پرافتخار تاریخ این مرز و بوم خواهد افزود. 

مقتدایی در مسجد جواد الائمه اهواز رای داد


حضور پورشور اهوازی ها در نخستین ساعات رای گیری 


رئیس ستاد انتخابات خوزستان: شهروندان رای دادن را به ساعات پایانی انتخابات موکول نکنند

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به برگزاری انتخابات در سه هزار و 720 شعبه اخذ رای در خوزستان، به رای دهندگان توصیه کرد: انداختن رای خود را به صندوق به ساعات پایانی زمان رای گیری موکول نکنند. علی حسین حسین زاده  اظهار کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز در 27 شهرستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از فرمانداری ها حضور مردم در شعب اخذ رای چشمگیر بوده و از آغاز زمان رای گیری رای دهندگان در پشت درهای شعب صف بسته بودند، که نشان می دهد انتخابات باشکوهی را شاهد خواهیم بود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین از شهروندان خواست که شناسنامه عکسدار و شماره ملی خود را همراه داشته باشند و برای انتخابات شورای شهر و روستا، اسامی و کد نامزدهای مورد نظر خود را از قبل آماده کنند. وی توصیه کرد: شهروندان برای شرکت در انتخابات از ساعات اولیه رای گیری در شعب حضور پیدا کنند و رای دادن خود را به ساعات پایانی و زمان شلوغی شعب، موکول نکنند.
حضور اقوام در مسجد جواد الائمه / اهواز


تشکیل صف در شعب اخذ رای در شوش
 حضور پر شور مردم شوش در ساعات اولیه زمان رای گیری در شعب اخذ رای موجب تشکیل صف در این حوزه انتخابیه شده است.  برخی شعب اخذ رای در شوش پیش از آغاز زمان رای‌گیری شاهد تشکیل صف بودند. فرماندار و رییس ستاد انتخابات شهرستان شوش گفت: از ساعت ٨ صبح روز جمعه 29 اردیبهشت ماه ، کار رای گیری در تمامی 177 شعبه ی اخذ رأی این شهرستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

حضور استاندار خوزستان و همسرش در مسجد منتظران مهدي كيانپارس براي شركت در انتخابات


امروز روز امنيت پايدار و ثبات كشورمان در عرصه بين المللي است. 

شوشان: استاندار خوزستان در حاشيه حضور در مسجد منتظران مهدي در كيانپارس اهواز براي شركت در انتخابات گفت: امروز روز امنيت پايدار و ثبات كشورمان در عرصه بين المللي است. وي افزود:هر چه صندوق هاي آرا پر تر و مشاركت مردم بيشتر باشد،پيامي كه به دنيا مي دهيم قاطع تر خواهد بود و نشان مي دهدكه مردم سالاري ديني  بر اساس جمهوريت و اسلاميت مدل مناسبي براي اداره جامعه مي باشد.

آبادانی ها در پای صندوق رای / حضور از دقایق اولیه آغاز رای گیری 


 حضور پرشور بانوان خوزستانی در شعب اخذ رای / اهواز  

 

حاشیه‌های حضور استاندار خوزستان در شعبه اخذ رای

حضور استاندار خوزستان به همراه همسرش در یکی از شعبه‌های اخذ رای در منطقه کیانپارس اهواز، با حاشیه‌هایی همراه بود. حضور دکتر غلام‌رضا شریعتی به همراه همسرش در شعبه ثبت‌نام و اخذ رای شماره 235 مسجد مهدی منتظر(عج) منطقه کیانپارس اهواز موجب افزایش شور و نشاط میان مردم حاضر در این شعبه شد.
 
استاندار خوزستان از ساعت حدود 11 تاکنون در صف رای‌گیری ایستاده است که این موضوع از یک سو مایه تعجب مردم حاضر در این شعبه شد و از سوی دیگر موجب افزایش مراجعه به این شعبه اخذ رای شده است.
 
در حال حاضر در این شعبه صف‌های طولانی از مردم تشکیل شده و حضور اقشار مختلف از افراد پیر و مسن تا خانواده‌هایی که به همراه کودکان خود آمده‌اند و همچنین رای اولی‌ها و جوانان، چشم‌گیر است. در این میان بازار سلفی ‌گرفتن با استاندار به‌ویژه برای جوانان نیز داغ بود.
  
عضو خبرگان رهبری:حضور گسترده مردم در انتخابات اقتدار، امنیت و آرامش را برای کشور به دنبال دارد

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور گسترده مردم در روز انتخابات نظام مردم سالاری را بیشتر نمایان کرده و برای کشور ما اقتدار، امنیت و آسایش را به ارمغان آورده است.  آیت الله عبدالکریم فرحانی روز جمعه در حاشیه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در محل مسجد جوادالائمه اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالاری دینی بوده که به برکت وجود امام(ره) و مردم انقلابی امروزه در جهان مورد توجه ویژه تمامی مستضعفان عالم قرار گرفته است.
وی افزود: اسلامیت رکن اصلی نظام مردم سالاری دینی و یک رکن مهم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات متعددی درسال های گذشته در کشور ما برگزار شده که همواره شاهد حضور پرشورمردم پای صندق های رای بوده ایم و امسال نیز این حضور بیش از همیشه پرشور است. وی بیان کرد: حضور دشمن شکنانه مردم در انتخابات ضامن اقتدار میهن اسلامی ما در سراسر جهان است. آیت الله فرحانی گفت: امروز مردم با بصیرت ایران با لبیک به رهبر معظم انقلاب با حضور پای صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا بار دیگر مردم سالاری دینی را جهان مطرح کردند.

حضور مردم تا به اين ساعت براي شركت در انتخابات چشمگير است. 
 
فرامند هاشمي زاده،معاون عمراني استاندار خوزستان  در مسجد منتظران مهدي،در گفت و گو با شوشان اظهار كرد: حضور مردم تا به اين ساعت براي شركت در انتخابات چشمگير است. وی با اظهار اينكه به خاطر اين حضور چشمگير خدا را شاكريم،گفت:مردم ما طرفدار و حامي نظام و انقلاب هستند و امروز برگ ديگري از افتخارات ايران اسلامي را ورق مي زنند.

پيش بيني مي شود مشاركت مردم در اين انتخابات بالاي٨٠درصد باشد

نماينده سابق مردم شوشتر در مجلس شوراي اسلامي در حاشيه حضور در انتخابات در گفت و گو با شوشان اظهار كرد: پيش بيني مي شود مشاركت مردم در اين انتخابات بالاي٨٠درصد باشد.

سادات ابراهيمي تصريح كرد:مردم ايران مقتدرانه  پاي نظام،انقلاب و ايستاده اند و همواره در انتخابات اين را ثابت كرده اند. وي با اشاره به حضور گسترده مردم خوزستان از ساعات اوليه آغاز راي گيري پاي صندوق هاي راي،گفت:در انتخابات هاي گذشته چنين جمعيتي معمولا در ساعات پاياني مشاهده مي شد اما در اين انتخابات حضور مردم از ساعات اوليه  چشمگير است.

اطلاعيه

شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در انتخابات شورای شهر و روستا به کمیته بازرسی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان خوزستان ابلاغ کنند.
شماره تماس کمیته بازرسی استان خوزستان:06133334194
کمیته بازرسی انتخابات شورای شهر و روستا در  استان خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان رای خود را به صندوق انداخت

امام جمعه اهواز صبح امروز رای خود را در یکی از شعب سیار اخذ رای این شهرستان به صندوق انداخت.  آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان صبح امرورز رای خود را در صندوق انداخت و بر اهمیت انتخابات در سرنوشت کشور و مردم تاکید و از همه افراد واجد شرایط رای دادن دعوت کرد دراین مناسبت ملی ایفای نقش کنند.


هنرمندان خوزستانی در حرکتی جمعی رای خود را به صندوق انداختند
جمعی از هنرمندان خوزستانی صبح امروز به صورت دست جمعی در مسجد فاطمیه اهواز، شعبه موحدین گرد هم آمدند و رای خود را به صندوق انداختند و همه را به شرکت در انتخابات دعوت کردند. در این حضور دست جمعی هنرمندانی از حوزه های مختلف تئاتر، موسیقی، گرافیک، سینما و... رای خود را به صندوق انداختند.

رای می‌دهم چون هستم 

نگار وکیل خیاط یکی از کارتونیست ها و تصویرسازان خوزستانی درباره علت حضورش در این دوره از انتخابات اظهار کرد: ما رأی می دهیم چون هستیم و معتقدم ما آدم‌ها هستیم که کشورمان را می‌سازیم و برای خودمان تصمیم می‌گیریم.
وی افزود: 38 سال پیش پدران ما درپیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کردند ، برای همین من هم تصمیم دارم برای آینده فرزندانم نقشی داشته باشم چراکه قطعا انتخاب فعلی ما بر آینده فرزندانمان تاثیر گذار خواهد بود.

نمی‌گذارم جریانی حق رای دادن را از من سلب کند

محمد عدیلی،گرافیست، درباره حضورش در پای صندوق‌های رای گفت: همه باید رای بدهند و در سرنوشت خودشان سهمی داشته باشند.وی با اشاره به این که جریان‌هایی تلاش می کنند تا امثال من رأی ندهند توضیح داد: من اجازه نمی دهم جریانی حق رأی دادن را از من سلب کند. این گرافیست با بیان اینکه هر کس باید خود در تعیین سرنوشتش مشارکت کند تصریح کرد: به این ترتیب اگر در آینده تحولی در کشور ایجاد شد یا با مشکلی مواجه شدیم حسرت نخوریم که چرا با عدم ایفای نقش در این انتخابات از نظر ودیدگاه مورد نظر خودمان دفاع نکردیم. 
عدیلی با دعوت مردم به انتخابات گفت: افراد بسیاری را به حضور در انتخابات دعوت کردم و به کسانی هم که هنوز ترغیب به رای دادن نشده اند میگوییم که تا وقت باقی است در این انتخاب شرکت کنند و نسبت به سرنوشت خودشان بی تفاوت نباشند.

 آنچه ما را به یکدیگر وصل می‌کند سرنوشت ایران است

فرزاد موسوی دیگر هنرمند رای دهنده نیز اظهار کرد: از انجایی که معتقدم جامعه نیاز به آزادی افکار دارد و باید حقوق همگان به رسمیت شناخته شود در انتخابات حضور پیدا کردم و رای میدهم . وی بی تفاوتی در انتخابات را بی مسئولیتی نسبت به سرنوشت جمعی خواند و تصریح کرد: باید شرایط امید را تداوم بخشید و به وظیفه ملی و شرعی خودمان که شرکت در انتخابات است عمل کنیم. این هنرمند توضیح داد: وقتی سرنوشت کشور تاثیر مستقیم بر زندگی‌ ما می گذارد پس لازم است که کاندیدای اصلح خود را انتخاب کنیم و بدانیم آنچه ما را به یکدیگر وصل می‌کند سرنوشت ایران است.

سید جلال خراسانی، رضا عدیلی پور، ، مریم رشغی، مریم جامعی فر، امین فلاحیان، محمود گل، رضا دیلمی، رضا هونجانی، مرتضی طلاییان، احمد عسکری، بهادر خیبرگیر، رضا کاظمی، سهیلا کجباف، موراشین حبیب نژاد، پرستو کوراوند، زهره محبوبی، احمد حشمتی، عادل اعطا، صبرا رحیمی، مرضیه معظمی، مریم شجاع، مهران سبز قبایی، اکبرظاهری، نگار وکیل خیاط، عاطفه قائدی، احمد عسکری، امین بختیاری، نجمه وصفی نژاد، وحید ناصری، مسعود رضایی، مریم حسینی، سرور محمودی، محمد مهرآرا، نرگس اصلاح، مهدی اکبریان، مهدی نیارشید، انتصار اعرابی، احمد رضا سرکاکی، ثریاابدالی راد، داریوش نیک محمدی، امیر نمازی از جمله هنرمندان شرکت کننده در این حرکت سیاسی هستند.


سرپرست فرمانداری اهواز: مشارکت اهوازی ها در انتخابات فراتر از تصور است

نبی‌الله خون میرزایی با بیان آغاز فرآیند رای گیری در موعد مقرر اظهار کرد:حضور مردم در پای صندوق های رای در این دوره از انتخابات از ساعات اولیه بسیار پررنگ و فراتر از تصور بوده است. وی همچنین درباره اعتراض شهروندان کوی علوی نسبت به تاخیر در آغاز به کار شعبه 313 این منطقه توضیح داد:نماینده فرمانداری که باید در شعبه 313 حضور می یافت دچار حادثه رانندگی شده بود، به همین دلیل نماینده جدیدی اعزام و کار اخذ رای در این شعبه با تاخیر آغاز شد و اکنون اوضاع به روال عادی بازگشته است.

خون میرزایی در ادامه سخنانش در خصوص گزارش هایی که از تخلفات برخی نامزدها یا هواداران آنها در فضای مجازی منتشر می شود، گفت:گزارش هایی از تخلف در رابطه با توزیع عکس و پوستر و تبلیغات در شعبه های اخذ رای از سوی نامزدهای شورای شهر دریافت شده که در حال جمع آوری آنها هستیم.

وی افزود:گزارش هایی درباره خرید و فروش رای دریافت شده اما این گزارش ها هنوز مستند نشده است. خون میرزایی همچنین پیش از این تعداد واجدین شرایط رای دادن در اهواز را 891 هزار و 819 نفر اعلام کرد و گفته بود:900 هزار تعرفه به این شهرستان تحویل شده است.

فرماندار شهرستان کارون: حضور مردم در انتخابات بی‌سابقه است

فرماندار کارون با اشاره به این‌که حضور مردم از دقایق ابتدایی رای گیری در شهرستان بی سابقه بوده است، گفت: انتخابات با حضور پرشور مردم و در امنیت کامل در حال برگزاری است و هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات وجود ندارد. معصومه خنفری اظهار کرد : همیشه ساعت‌های آخر رای‌گیری شاهد ازدحام مردم پای صندوق‌های رای بوده‌ایم اما امروز مردم شهرستان کارون از دقایق ابتدایی آغاز رای‌گیری به صورت بسیار گسترده پای صندوق‌های رای حضور پیدا کرده‌اند.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی این میزان حضور مردم را پای صندوق‌های رای در شهرستان کارون نمی‌کردیم، افزود: هیچ مشکلی در بحث امنیت برگزاری انتخابات و روند آن وجود ندارد و مردم بدون هیچ مشکلی در صف ایستاده و در انتخابات شرکت می‌کنند.

 فرماندار کارون تصریح کرد: میزان مشارکت مردم در شهرستان کارون قطعا بسیار بالا خواهد بود زیرا انتخابات کاملا سالم و بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است. خنفری خاطرنشان کرد: شرایط با وجود حضور مردم و تراکم جمعیت، کاملا عادی است و هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات وجود ندارد.

نماینده اهواز: صف‌های طولانی در شعب گواه محکمی بر شکوهمندبودن انتخابات امروز است

 نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نمایش شکوهمند از مشارکت مردم خوزستان در انتخابات امروز در حال برگزاری است، گفت: فردی که رأی نمی‌دهد در درجه اول حق و حقوق خود را تضییع می‌کند.

علی ساری با بیان این‌که تاکنون حضور مردم خوزستان در شعب اخذ رأی بسیار عالی بوده است، اظهار کرد: امروز به شعب اخذ رأی مختلف حتی در سایر شهرستان‌های خوزستان رفتیم و می‌توانیم بگوییم که مشارکت مردم خوزستان در انتخابات امروز تا این لحظه بسیار عالی بوده است.

وی ادامه داد: صف‌های طولانی مردم در شعب اخذ رأی از ساعات اولیه رأی‌گیری با وجود گرم بودن هوا گواه محکمی بر شکوهمند بودن انتخابات امروز است. نماینده اهواز در خانه ملت تصریح کرد: از مردمی که هنوز رأی نداده‌اند انتظار می‌رود که با هر سلیقه و جناحی که دارند، در مدت باقیمانده به پای صندوق‌های رأی بروند و در انتخابات امروز مشارکت کنند.

ساری با بیان این‌که در اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جای تردیدی نیست، عنوان کرد: شرکت در انتخابات حق هر شهروندی است و فردی که رأی نمی‌دهد در درجه اول حق و حقوق خود را تضییع کرده است. وی افزود: بنابراین از مردم شریف خوزستان می‌خواهم که در مدت باقی‌مانده مشارکت گسترده‌ای هم در انتخابات شوراها و هم در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.

































هجمه خبرگزاری فارس به روحانی و ادعای خرید رای در خوزستان !

در حالی که خبرگزاری فارس طبق قانون در انتخابات باید مشی بی طرفانه داشته باشند اما این خبرگزاری در سلسه گزارش هایی به نفع یک کاندیدا عمل می کند. در جدید ترین مورد نیز خبرگزاری فارس تیتر یک سایت کشوری خود را به « خرید رای برای روحانی در خوزستان » اختصاص داده و مدعی شده است که در روستای چوئده و سادات و برخی نقاط دیگر از توابع شهر آبادان در استان خوزستان خریداری رأی برای آقای روحانی صورت می‌گیرد ! / انتشار این نوع ادعاهای بی اساس بر خروجی خبرگزاری فارس با اولویت «تیتر یک» ٬  در حالی که هنوز به اثبات نرسیده ٬ جای تعجب دارد.

مشارکت کم سابقه و رکوردشکن مردم  

گزارش های میدانی خبرنگاران شوشان از مناطق مختلف اهواز از جمله کیانپارس ٬ حصیرآباد ٬ منبع آب ٬ بهارستان و ... حاکی از مشارکت کم سابقه و رکوردشکن مردم در انتخابات است . با وجود گرمایی شدید ٬ صف های طولانی در مقابل حوزه های رای گیری ایجاد شده و لحظه به لحظه به تعداد افراد در صف های رای اضافه می شود.

حضور سه هزار و 167 رأی اولی در پای صندوق های رای شادگان

 فرماندار شادگان گفت:سه هزار و 167 نفر رأی اولی در این شهرستان در دوزادهیمن دوره انتخابات ریاتس جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا مشارکت دارند. احمد جعفری نسببا تجلیل از حضور گسترده مردم شادگان در پای صندوق های رای گیری، افزود:حضور و مشارکت مردم در انتخابات، وظیفه ملی و تکلیف الهی و تضمین کننده بقای نظام است.
وی اظهار داشت:مردم فهیم و همیشه در صحنه این شهرستان همچون گذشته با حضور پرشور خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام می زنند.

فرماندار شادگان گفت: 185 شعبه اخذ رای در شهرستان شادگان برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده که از این تعداد، 178 شعبه اخذ رای ثابت و 9 شعبه اخذ رای سیار است و کار رای گیری به شکل مطلوبی در حال انجام است.

 انتخابات در فضایی امن و بی دغدغه جریان دارد

رئیس کمیته امنیت انتخابات خوزستان گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور حماسی و با شور و شعور مردم در فضایی و بی دغدغه خاصی در سراسر استان خوزستان در جریان است. قدرت الله دهقان  افزود: هم اکنون فرایند انتخابات در کمال آرامش و امنیت ادامه دارد و هرچه مشاهده می شود حضور باشکوه مردم استان توام با شور و شعور است. وی با بیان اینکه فضای امنیتی انتخابات به صورت لحظه ای رصد می شود افزود: به لطف الهی همکاری و تعامل بسیار خوب و بی نظیری بین مجریان و دست اندکاران امنیت انتخابات برقرار است و جای هیچ گونه نگرانی برای حضور مردم پای صندوق های اخذ رای وجود ندارد.

معاون انتظامی امنیتی استاندار خوزستان و رئیس کمیته امنیت انتخابات استان افزود:آنچه بیش از همه چیز خودنمایی می کند حضور چشمگیر احاد مردم مومن و ولایت مدار خوزستان است و به طور این شور و نشاط تا لحظه آخر انتخابات ادامه می یابد.

انگیزه اهوازی ها در حضور پای صندوق های اخذ رای

 انگیزه برخی شهرندان اهوازی برای حضور پای صندوق های اخذ رای به جای خود شنیدنی و جالب است. تعدادی از شهروندان اهوازی پس از ریختن آرا خود در صندوق های اخذ رای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا انگیزه خود برای حضور در این انتخابات سرنوشت ساز و حماسی چنین بیان کردند.

عیسی سجادی از شهروندان اهوازی گفت:انگیزه ام برای حضور در انتخابات لبیک گویی به فرمایش مقام معظم رهبری که بر حضور پرشور در انتخابات تاکید فرمودند بوده است. وی گفت: این رایی که به صندوق ریختم به مثابه آری به نظام اسلامی و ابراز علاقه مندی به سرنوشت کشورم است.

محمد فیض حداد جوان دیگر خوزستانی نیز انگیزه خود را چنین بیان می کند:شرکتم در انتخابات برای اقتدار و مصونیت بخشیدن به کشور عزیزم ایران می باشد. وی گفت: از مدتها قبل خود را برای حضور در این انتخابات مهم و سرنوشت سازی آماده کرده بودم و امروز به خود می بالم که سهمی در مشارکت در اداره کشور ایفا کرده ام.

محمد جواد حسن پور شهروند دیگری که با شور و شوق رای خود را به صندوق انداخت گفت: به فرموده مقام عظمای ولایت ، وظیفه هر ایرانی است که در این انتخابات شرکت کند و من به تبعیت از رهبرم پای به عرصه گذاشتم و الان که به وظیفه خود عمل و نامزد مورد نظرم را انتخاب کردم احساس خوبی به من دست داده است. وی از کسانی که تاکنون موفق به شرکت در انتخابات نشده اند خواست در ساعتهای باقیمانده خود را به شعب اخذ رای برسانند و رای بدهند.

تقاضای تعرفه از برخی شعب اخذ رای در خوزستان

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: به دلیل حضور گسترده و حماسی مردم ، برخی شعب اخذ رای تقاضای تعرفه کردند که با هماهنگی فرمانداری ها و هیات نظارت نسبت به تامین تعرفه مورد نیاز اقدام شده است. علی حسین حسین زاده  افزود:تعرفه به اندازه کافی در شعب اخذ رای توزیع شده ولی چنانچه هر شعبه ای به علت ازدحام زیاد و حضور غیرقابل پیش بینی تقاضای تعرفه کند به سرعت نسبت به تامین تعرفه مورد نیاز اقدام خواهد شد. 

وی گفت: گزارش های رسمی فرمانداران و بخشداران سراسر استان از حضور منسجم ، منضبط توام با صبوری و نشاط حکایت می کند و این نشان دهنده حضور حماسی در انتخابات می باشد. رئیس ستاد انتخابات خوزستان در ادامه گفت: با توجه به اینکه هنوز از سوی وزارت کشور مدت زمان اخذ رای تمدید نشده است ولی احتمال تمدید کار رای گیری در استان با توجه به هجوم مردم به شعب اخذ رای وجود دارد.

تمدید زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: با توجه به مشارکت بالا و تقاضای استان، زمان رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری به مدت دو ساعت و برای انتخابات شوراها به مدت یک ساعت تمدید شد. علی حسین حسین زاده اظهار کرد: بدین ترتیب زمان انداختن رای به صندوق ها برای انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 20 و برای انتخابات شوراهای شهر و روستا تا ساعت 19 خواهد بود. وی توصیه کرد: شهروندان برای انداختن رای خود به صندوق هر چه زودتر به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

استقرار صندوق سیار رای در خوابگاه‌های علوم پزشکی اهواز

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به استقرار صندوق سیار در خوابگاه بوستان این دانشگاه از ابتدای صبح امروز، گفت: این صندوق پس از پایان رای‌گیری در این خوابگاه‌، به خوابگاه گلستان انتقال داده می‌شود.
 
دکتر ساسان موگهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - ‌منطقه خوزستان،‌ با بیان اینکه صندوق سیار برای اخذ رای دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه در دو مجتمع خوابگاهی دخترانه این دانشگاه مستقر می‌شود، گفت:‌ از ابتدای صبح امروز صندوق سیار در خوابگاه بوستان این دانشگاه با ظرفیت 800 نفر مستقر شده و قرار بود که تا ساعت 1:30 فرآیند رای‌گیری به پایان برسد، اما به دلیل استقبال زیاد دانشجویان این صندوق همچنان در این خوابگاه مستقر است.

نماینده خرمشهر: مردم ایران روز‌به‌روز در صحنه قوی‌تر حاضر می‌شوند

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با دعوت مردم برای حضور پرشور در انتخابات، گفت: حضور مردم در انتخابات برای آن است تا کشورهای ابرقدرت بدانند، با توجه به فشارهای ظالمانه‌ای که به ملت ایران وارد می کنند همچنان مردم خوزستان و ایران با توجه به این فشارها در انتخابات شرکت می کنند و به کاندیدای اصلح رای می دهند.

عبدالله سامری اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید همه مردم در انتخابات شرکت کنند و پای صندوق های رای بیایند تا شکوه بزرگی را در ایران به نمایش بگذارند. وی افزود: حضور مردم در انتخابات دارای اهمیت بسیار زیادی برای کشور است و مردم باید مانند همه دوره‌ها در انتخابات، حضوری پرشور داشته باشند.

بزرگترین نیاز برای تداوم امنیت کشور حضور مردم در انتخابات است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی بزرگترین نیاز ما برای تداوم امنیت کشور حضور مردم در انتخابات است و این حضور پاسخ بسیاری از تحلیلگران سیاسی جهان را که خلاف منافع کشور برنامه‌ریزی و تحلیل می‌کنند، می‌دهد.

عباس پاپی‌زاده اظهار کرد: با توجه به شرایط و اوضاع حساس منطقه، مردم باید پای صندوق های رای حضور پیدا کنند. وی افزود: حضور مردم پای صندوق‌های رای کمک و پشتوانه بزرگی برای نظام خواهد بود و پیام بزرگی را از درون کشور به جهان ساطع می‌کند که حامل انسجام و وحدت مردم در ایران است.

پاپی‌زاده تصریح کرد: در شرایط فعلی بزرگترین نیاز ما برای تداوم امنیت کشور، حضور مردم در انتخابات است و این حضور پاسخ بسیاری از تحلیلگران سیاسی جهان را که خلاف منافع کشور برنامه‌ریزی و تحلیل می‌کنند، می‌دهد.

نماینده مردم دزفول با بیان اینکه ما در بحث مذاکرات بین‌المللی نیاز به تولید قدرت داریم، اظهار کرد: همیشه طرف مقابل در مذاکره با ایران به پشتوانه مردمی این کشور نگاه می‌کند و هرچه این پشتوانه و حضور مردم پای صندوق‌های رای بیشتر باشد، قطعا می‌توانیم به اهداف بهتری در کشور و جهان دست پیدا کنیم.

تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی نیاز به تجدید نظر دارد
 
نماینده مردم اهواز در مجلس شواری اسلامی گفت: نحوه تبلیغات در شوراهای اسلامی شهر و روستا به علت تعداد بالای نامزدها در آن به تجدیدنظر نیاز دارد. همایون یوسفی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد بودیم که مردم مثل همیشه حضوری پرشور داشتند و به واسطه این حضور مطمئنا بهترین اتفاق هم برای ریاست جمهوری و هم شورای شهر اتفاق می افتد. وی افزود: امیدوارم این انسجام و وحدت ملی باعث افزایش اعتبار و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی شود و مطمئنا هرجایی که مردم حضور داشته باشند کشور از خطرات بیشتر مصون می شود. یوسفی عنوان کرد: همه آحاد ملت وظیفه داریم که در انتخابات حضور پیدا کنیم و انشاءالله این حضور حداکثری باعث شود تا با دست پرتر و وضعیت بهتر در مجامع بین المللی حضور پیدا کنیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعداد بالای نامزدهای شورای شهر در استان نیز گفت: تکثر کاندیدها نشانه نظام باز انتخاباتی ما هست و می تواند به حضور حداکثری مردم کمک کند، البته باید شرایطی دیده شود تا افرادی که از بین این جمع کثیر شرایط بهتری دارند و اصلح ترین هستند را انتخاب کنند. یوسفی عنوان کرد: برای تبلیغات باید یک تجدیدنظری در قوانین داشته باشیم و به واسطه قوانین مورد نیاز کشور در این خصوص این بحث تبلیغات در دوره های آینده شکل بهتری به خود بگیرد.

فرماندار: در هویزه کمبود تعرفه نداریم

فرماندار هویزه با رد شایعه کمبود تعرفه در این شهرستان گفت: چنین چیزی صحت ندارد و تنها به دلیل این‌که احتمال می‌دهیم در ساعات غروب به بعد مشارکت بیشتر شود، ‌دستور ارسال تعرفه را داده‌ایم. ناظم ثبوتی با اشاره به روند برگزاری انتخابات در هویزه اظهار کرد: همه چیز در هویزه عالی است و انتخابات به صورت منظم و با مشارکت حداکثری در حال برگزاری است؛ ضمن این‌که در 58 حوزه انتخابی شهری و روستایی هویزه نیز هیچ مشکل خاصی گزارش نشده است.

شعب احذ رای خوزستان در حال شلوغ تر شدن هستند
 
با وجود تمدید شدن ساعت انتخابات تا ساعت ۲۰ ولی مردم در شهرهای مختلف خوزستان لحظه به لحظه در حال ورود به شغب اخذ رای هستند. با توجه به اینکه هوای امروز شهرهای خوزستان نسبتا گرم است و تا ساعت ۱۸ که زمان اولیه پایان رای گیری اعلام شده بود، گرمای هوای نسبتا بالا بود ولی لحظه به لحظه به طول صف های رای گیری اضافه می شود.
طبق گزارش های واصله به خبرگزاری مهر، شدت ورود مردم به شعب اخذ رای در شهرهای مختلف در حال افزایش است و به نظر می رسد روند رای گیری در خوزستان تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی مشارکت 68 تا 70 درصدی مردم خوزستان در انتخابات

دبیر ستاد انتخابات خوزستان از پیش بینی 68 تا 70 درصدی مشارکت مردم خوزستان در انتخابات امروز (29 اردیبهشت‌ماه) خبر داد. حبیب‌الله فضل‌الله‌پور با بیان اینکه تا این لحظه مشارکت مردم خوزستان بسیار گسترده و پرشور بوده است، اظهار کرد:‌ با توجه به افزایش حضور مردم خوزستان در شعب اخذ رای پیش‌بینی می‌شود که مشارکت مردم خوزستان در انتخابات 68 تا 70 درصد باشد. وی افزود:‌ البته در ساعات پایانی اخذ رای حضور مردم در شعب افزایش می‌یابد.

رئیس هیات نظارت انتخابات خوزستان:مردم با حضور خودیک حماسه تمام عیاررا رقم زدند

 رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: مردم با حضور باشکوه و یکپارچه خود در انتخابات ، یک حماسه تمام عیار را رقم زدند. ابوالحسن معماریان  افزود: ملت ایران به خصوص مردم خوزستان با حضور خیره کننده و بانشاط خود در انتخابات ، مورد تحسین جهانیان قرار گرفتند و این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد.

وی گفت: مردم با حضور مثال زدنی خود یک بار دیگر مشروعیت نظام مردم سالاری دینی را به منصه ظهور رساندند و یک بار دیگر نشان دادند در انجام وظیفه خود لحظه ای درنگ نمی کنند. رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان با تبریک ثبت این حماسه ماندنی و تاریخی بیان کرد: به لطف و توفیق الهی انتخاباتی که هنوز تمام نشده مبرهن کرد مردم در صحنه حاضر هستند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان در ادامه افزود: با توجه به حضور خیل عظیمی از مردم در محل شعب اخذ رای ، کار اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 22 تمدید شده ولی بعداز این زمان با تشخیص استاندار ، بر عهده استان ها می باشد.

روز رای اولی ها و تمرین مسئولیت پذیری

با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در سراسر کشور، حضور رای اولی ها در این انتخابات، صحنه های زیبایی از مشارکت سیاسی این قشر فعال و پرانرژی را به نمایش گذاشت. برآیند حضور مشتاقانه رای اولی ها در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت ماه علاوه بر افزایش شور و نشاط انتخاباتی این است که این فرزندان انقلاب اوضاع سیاسی کشور را رصد کرده و با احساس تکلیف در صحنه های سیاسی و اجتماعی کشورشان حضور دارند.

همچون دیگر رای اولی های سراسر کشور، این قشر در استان خوزستان و شهرستان آبادان با رسیدن به سن قانونی رای دادن یعنی 18 سال، نخستین مشارکت در فعالیت سیاسی کشور را تجربه می کنند و خوشحالند که رای آنها در امور سیاسی کشور تاثیرگذار است. 6 هزار و 800 نفر رای اولی در شهرستان آبادان برای نخستین بار در تعیین سرنوشت خود مشارکت سیاسی و اجتماعی دارند.  دختر خانم رای اولی دلیل حضورش را ساخت آینده کشور بیان کرد و همچنین ساخت آینده کشور توسط رای گیری را حق مردم دانست. 

تخلفی در شعب اخذ رای در خوزستان گزارش نشده است

عضو کمیته بازرسی انتخابات شورای شهر و روستا در خوزستان با اشاره به مشارکت بی نظیر مردم گفت: تا کنون هیچ تخلفی در شعب اخذ رای مشاهده نشده است. جواد کاظم نسب الباجی جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در زمان رای گیری از شعب مرکز شهر، مناطق حاشیه و روستاها بازدید کردم و بازرسان نیز سایر شعب اخذ رای را بررسی کرده اند که در مشاهدات و گزارش ها مورد خاصی از تخلف مشاهده نشده است.

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه با بیان اینکه موردی از خرید و فروش رای نیز به دست نیامده است اظهار کرد: اخباری که از خرید و فروش رای در مناطق منتشر می شود، در حد یک شایعه است و مستنداتی دال بر آن به دست نمی آید. وی افزود: گزارش تخلفات احتمالی تا بعد از انتخابات جمع آوری و اطلاع رسانی می شود.

فرماندار آغاجاری: مشارکت بیش از 70درصد است

 فرماندار شهرستان آغاجاری گفت: بیش از 70درصد ازجمعیت شهرستان آغاجاری پای صندوق های رای رفتند و اقبال از شعب اخذ رای همچنان ادامه دارد. محمود عیدانی شامگاه جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد : مشارکت پرشور مردم در انتخابات به معنای اتحاد ملی برای یک هدف مشخص است که این اتحاد را با حضوردر حوزه های رای گیری نشان دادند.

وی با اشاره به حضور حداکثری مردم این شهرستان درانتخابات تصریح کرد: مردم آغاجارِی در انتخابات 96 حضور بیش از 70 درصدی داشتند و این مشارکت نسبت به جمعیت شهرستان نشان شرکت حداکثری مردم را دارد. فرماندار آغاجاری تصریح کرد :با گذشت بیش از سه ساعت از زمان قانونی رای گیری همچنان حضور پرشورمردم این شهرستان در شهر و روستاها درصف های طولانی،در انتظار شرکت در انتخابات هستند .

کاندیداها و هواداران پس از انتخابات رفتاری خلاف قانون نداشته باشند

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی پس از اعلام نتایج انتخابات، گفت: آسیب و اتفاقاتی که در سال 88 به وجود آمد به دلیل نپذیرفتن نتایج آرا بود و این مساله برای کسانی که به دنبال دخالت در امور کشور بودند، تجربه‌ای شد تا دیگر اقدامی را خلاف قوانین نظام جمهوری اسلامی انجام ندهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات مردم، کاندیداها و همه هواداران آن‌ها با همگرایی و قانون‌گرایی که خواهند داشت و با توجه به تجارب سال 88، به صورتی عمل خواهند کرد تا شاهد هیچ‌گونه رفتاری خلاف قانون در کشور نباشیم. وی افزود: اینکه مردم در انتخابات حضور کامل داشته باشند، همه کشور پیروز است و در این زمینه کسی که رای نیاورده است مسئولیت از روی دوش او برداشته شده و کسی که پیروز انتخابات شده است باید پاسخگوی مردم باشد.

حسن‌زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره شعارهای کاندیداها در انتخابات، تصریح کرد: هر کس که رای بیاورد و رییس‌جمهور منتخب مردم شود باید پاسخگوی شعارها و وعده‌هایی باشد که پیش از پذیرفته شدنش در انتخابات بیان کرده است. وی گفت: آسیب‌ها و اتفاقاتی که در سال 88 به وجود آمد به دلیل نپذیرفتن نتایج آرا بود و این مساله برای کسانی که به دنبال دخالت در امور کشور بودند، تجربه‌ای شد تا دیگر اقدامی را خلاف قوانین نظام جمهوری اسلامی انجام ندهند.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: ریاست جمهوری مسولیت بسیار سنگینی است و کسی که این مسولیت را می پذیرد باید پاسخگوی شعارها و وعده‌های خود باشد. هر کاندیدایی که در انتخابات رای نیاورد نیز این مسئولیت سنگین از روی دوش او برداشته شده است و دیگر بر دوش او نخواهد بود.

حسن‌زاده با بیان اینکه کسی که رای می‌آورد پیروز نیست و کسی که در انتخابات رای نمی‌آورد شکست نخورده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه بتوانند به وظایف خود برابر مردم و خداوند متعال پاسخگو باشند. وی ادامه داد: راه‌های قانونی برای بیان اعتراض به نتایج انتخابات در کشور وجود دارد و اگر کسی به نتایج اعتراضی داشت می‌تواند از راه‌های قانونی مساله را پیگیری کند و اعتراضات کف خیابانی و لشکرکشی به هیچ وجه معنا ندارد.

درب های شعب اخذ رای در خوزستان بسته شد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد : شعب اخذ رای باید در ساعت 24 نسبت به اتمام رای گیری اقدام کنند برهمین اساس درب های شعب اخذ رای در خوزستان بسته شد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در اطلاعیه شماره 35 ستاد انتخابات کشور، عوامل اجرایی کلیه شعب اخذ رای موظفند رای مراجعه کنندگان را اخذ و راس ساعت 24 نسبت به اتمام رای گیری اقدام کنند.  با توجه به حضور صف های رای دهندگان در برخی شعب اخذ رای در استان، درب شعب بسته شده اما رای گیری از کسانی که در حوزه ها حضور دارند انجام می شود. 

مشارکت بیش از 80 درصد از جمعیت شهرستان دشت آزادگان درانتخابات 96

 فرماندار دشت آزادگان گفت : بیش از 80درصد ازجمعیت شهرستان دشت آزادگان پای صندوق های رای رفتند . عبدالرضا سعیدی نیا اظهارکرد : با اتمام زمان قانونی انتخابات و بسته شدن درب های ورودی شعب، همچنان حضور مردم در شعب اخذ رای در داخل شعب پر رنگ است که دست اندرکاران تا آخرین رای دهنده حاضردر محل به اخذ رای ادامه میدهند.

سعیدی نیا ادامه داد : شهرستان دشت آزادگان با یک صد و25 شعبه درمرکز و شهر بستان در حال برگزاری است . وی ادامه داد : تعداد پنچ هزار نفر از عوامل اجرایی مسئولیت برگزاری این انتخابات را در شعب سطح شهرستان به عهده دارند . فرماندار دشت آزادگان اظهار کرد : به رغم مشکلات موجود در اخذ رای از حمله سرعت اینترنت و زیر ساخت ها در حوزه های انتخاباتی رای گیری به خوبی و با شور بسیاری برگزار شد . سعیدی نیا گفت : در این شهرستان حفاظت از 57 حوزه توسط بسیج و 68 شعبه توسط نیروی انتظامی برقرار شده است. 




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار