اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
کهرام رییس ستاد انتخابات روحانی در استان : رشد 2 برابری رای روحانی در خوزستان / 34 درصد از مردم خوزستان در سال 92 به روحانی رأی دادند / 57 درصد از مردم خوزستان در سال 96 به روحانی رأی دادند
درخواست می‌کنیم که مردم جشن‌هایی را که به صورت خودجوش در شهر برپا می‌کنند زیرا در برخی از مناطق مردم با مشکلاتی مواجه شدند

رییس ستاد انتخابات دکتر روحانی در خوزستان با اشاره به رشد دو برابری رای روحانی در استان نسبت به سال 92، گفت: امیدواریم با توجه به رأی بالایی که دکتر روحانی در خوزستان به‌دست آورد، مشکلات استان مورد توجه دولت آینده قرار بگیرد و برای آن‌ها راه حل جدی ارائه دهند.

حمید کهرام در نشست خبری که امروز، 31 اردیبهشت‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مردم خوزستان با حضورشان در انتخابات، ما را در کشور روسفید کردند و بسیار خوب درخشیدند. 

وی با اشاره به حضور مردم برای استقبال از روحانی در سفر تبلیغاتی او به خوزستان، افزود: همه مردم خوزستان  روز سه‌شنبه، بسیار خوب در ورزشگاه تختی حضور پیدا کردند. بین 50 تا 60 هزار نفر در استادیوم تختی به استقبال دکتر روحانی آمدند و این بزرگترین استقبال از کاندیدای ریاست‌جمهوری در خوزستان، بعد از انقلاب بوده است.

کهرام تصریح کرد: درباره مردم خوزستان با مشکلاتی که داشتند و به‌خصوص مشکلات زیست‌محیطی، بسیاری از افراد فکر می‌کردند که به روحانی رأی نخواهند داد، اما آن‌ها با رأی‌شان به دکتر روحانی نشان دادند که مردمی سیاسی هستند و درخواست‌شان از روحانی، حل مشکلات به‌خصوص مسائل زیست‌محیطی در خوزستان است.

وی گفت: در سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی برای مردم خوزستان، همه تقاضاها و مطالبات مردم بیان و قول داده شد تا مشکلات حل شود و در این زمینه قرار شد تا اولین جلسه هیأت دولت دوازدهم برای حل مشکلات زیست‌محیطی استان تشکیل شود.

رییس ستاد انتخابات دکتر روحانی در خوزستان عنوان کرد: کارهای خوبی توسط دولت روحانی برای مردم خوزستان انجام شده است و در این زمینه نزدیک به 23 هزار میلیارد تومان برای استان خوزستان تصویب شد. رأی مردم به آقای روحانی نشان‌دهنده آن بود که مردم خوزستان، مردمی سیاسی و به دنبال حرکت‌های ملی هستند.

کهرام با اشاره به آمارها در خصوص رییس‌جمهور شدن روحانی، عنوان کرد: در سال 92، یک میلیون و 978 هزار و 227 نفر در خوزستان در انتخابات شرکت کردند که از این میزان 675 هزار و 495 نفر معادل 34.15 درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات به روحانی رأی دادند. در سال جاری تعداد دو میلیون و 152 هزار و 518 نفر در انتخابات شرکت کردند که تقریبا تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به دوره قبل در خوزستان 10 درصد افزایش پیدا کرده بود. از این میزان یک میلیون و 214 هزار و 229 نفر به روحانی رأی دادند و در مقایسه‌ای می‌توان گفت که میزان رأی دکتر روحانی در خوزستان نسبت به سال 92، دو برابر شده است و این مسأله یک کار بزرگ توسط مردم استان است.

وی افزود: در کل کشور در سال 92، حدود 18 میلیون و 500 هزار نفر به آقای روحانی رأی دادند که این آمار در سال 96 به حدود 23 میلیون و 500 هزار نفر رسید. در این زمینه شاهد افزایش 27 درصدی رأی مردم به حجت‌الاسلام روحانی در مقایسه با سال 92 بودیم و این مسأله در حالی است که میزان رأی روحانی در استان خوزستان در سال 96 نسبت به سال 92، دو برابر شده است.

کهرام تصریح کرد: مردم خوزستان در حالی به آقای روحانی رأی بسیار بالایی دادند که خوزستان با مشکلات فراوانی به‌خصوص در یک سال اخیر مواجه بود و شاید اگر خوزستان با چنین مشکلاتی مواجه نمی‌شد، رأی آقای روحانی در خوزستان بیشتر از این بود. 34 درصد از مردم خوزستان در سال 92 به روحانی رأی دادند؛ در حالی‌که 57 درصد از مردم خوزستان در سال 96 به روحانی رأی دادند و این میزان در استان خوزستان با متوسط کشوری برابر است.

وی ادامه داد: در اهواز در سال 92، 43 درصد از مردم به آقای روحانی رأی دادند؛ در حالی‌که در سال 96 این میزان به 64 درصد رسید. در انتخابات 29 اردیبهشت، 333 هزار و 513 نفر به روحانی و 176 هزار و 342 نفر به رئیسی رأی دادند و در این زمینه شاهد عملکرد بسیار خوبی توسط مردم اهواز بودیم. این آرا در حالی است که همین مردم در سال 92 حدود 202 هزار رأی به آقای روحانی دادند.

کهرام عنوان کرد: آقای روحانی در شهر مسجدسلیمان حدود 45 هزار رأی و حجت‌الاسلام رییسی حدود 15هزار به‌دست آورند. 74 درصد از جمعیت مسجدسلمیان به دکتر روحانی رأی دادند و این در حالی است که در سال 92 تنها 6 درصد از مردم مسجدسلیمان به روحانی رأی داده بودند.

رییس ستاد انتخابات دکتر روحانی در خوزستان خاطرنشان کرد: در شهرستان بهبهان 63 هزار و 576 نفر به آقای روحانی رأی دادند؛ در حالی‌که حجت‌الاسلام رئیسی 25 هزار و 943 رأی به‌دست آورد. 71 درصد از مردم بهبهان به آقای روحانی رأی دادند و عملکرد خوبی در این زمینه داشتند؛ همچنین رأی آقای روحانی در شهرستان ایذه نیز حدود 61 هزار رأی بود که این میزان بیانگر آن است که حدود 70 درصد از جمعیت ایذه به حجت‌الاسلام روحانی رأی داده‌اند.

وی ادامه داد: شهرستان دشت‌آزادگان با 34 درصد، حمیدیه با 32 درصد و هویزه با 30 درصد، پایین‌ترین میزان رای را در استان به آقای روحانی دادند؛ همچنین کمترین تغییر در درصد آراء در شهرستان خرمشهر بوده است که در سال 92 حدود 40 درصد مردم و در سال 96 حدود 45 درصد به روحانی رای دادند.

کهرام بیان کرد: امیدواریم با رأی بالایی که آقای روحانی در خوزستان به‌دست آورد، مشکلات استان خوزستان مورد توجه دولت آینده قرار بگیرد و برای آن‌ها راه حل جدی در نظر گرفته شود.

وی در خصوص اینکه چرا اصلاح‌طلبان لیستی برای حضور در شورای شهر اهواز و برخی دیگر از شهرهای استان ارائه ندادند، گفت: از نظر لیست امید با توجه به وجود قومیت‌های مختلف در خوزستان بسیار سخت است که یکپارچه به لیست امید رأی داده شود. در شهرهایی که تفاوت قومیت‌ها وجود نداشته باشد، لیست امید به‌راحتی رأی می‌آورد، اما این کار در شهرهایی مانند اهواز بسیار سخت است.

کهرام تصریح کرد: مطالبات مردم خوزستان باید توسط مردم و استانداری پیگیری شود. در این خصوص دولت بخشی از این مطالبات را تصویب کرده و قول داده است تا باقی بخش‌ها را نیز در دولت آینده پیگیری و تصویب کند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی نقشی اساسی در رأی روحانی داشت و این مسأله باعث شد تا رأی بین روستاها و شهرها نزدیک شود، اظهار کرد: درخواست می‌کنیم که مردم جشن‌هایی را که به صورت خودجوش در شهر برپا می‌کنند، پایان دهند زیرا در برخی از مناطق رفت‌وآمد سخت شده و مردم با مشکلاتی مواجه شدند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار