اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
فرماندار ویژه آبادان از گزارش حدود 70 مورد تخلف در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آبادان به این فرمانداری خبر داد و گفت: این گزارش‌ها تا فردا دسته‌بندی می‌شوند و در دست پیگیری قرار خواهند گرفت؛ هیات‌های نظارت شهرستان و استان خوزستان و همچنین شورای نگهبان نتیجه این انتخابات را تأیید کردند.

 عزیزالله شهبازی عصر امروز، دوم خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل فرمانداری ویژه شهرستان آبادان عنوان کرد: برخی افراد در فضای مجازی مطالبی را تحت عنوان تجمع مردم بدون داشتن مجوزهای قانونی نشر دادند که عوامل اصلی نشر این مطالب توسط پلس فتا شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند و پرونده این افراد در دست پیگیری مرجع قضایی است.

وی ادامه داد: برای افرادی که با وجود قانون و مقررات، بر انجام اقدامات غیرقانونی تأکید دارند، متأسف هستم زیرا این قبیل حرکات موجب بر هم زدن آرامش و آسایش مردم می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان دعوت به تجمعات، تحریک و از بین بردن آسایش و آرامش مردم را غیرقانونی دانست و اظهار داشت: هیچ فردی این حق را ندارد که سبب‌ از بین بردن آسایش و آرامش مردم شود و با احساس مردم بازی کند.

شهبازی از گزارش حدود 70 مورد تخلف در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آبادان به این فرمانداری خبر داد و گفت: این گزارش‌ها تا فردا دسته‌بندی می‌شوند و در دست پیگیری قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: چنانچه هیات‌های نظارت شهرستان و استان این تخلفات را تأیید کنند، آرای مأخوذه مردم در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آبادان بازشماری خواهند شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند در امور انتخابات شوراها دخالتی داشته باشند یا خیر، بیان کرد: قانون وظیفه‌ای برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مشخص نکرده و نمایندگان مجلس می‌توانند موضوعات مختلفی را مطابق قانون پیگیری کنند. قانون موضوعی را به‌صراحت درباره پیگیری نمایندگان مجلس در این خصوص مشخص نکرده و در این خصوص سکوت کرده است.

وی با بیان اینکه ممکن است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر اشخاص علاقه‌ای به برخی افراد داشته باشند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نماینده همه مردم و حتی کاندیداهای شورای اسلامی شهر بوده و نمایندگان حزبی نیستند.

شهبازی هرگونه تلاش برای اعمال نفوذ در آرای مردم را بیهوده دانست و ادامه داد: ما تمام مسیرهایی که می‌توان از طریق آن‌ها اعمال ‌نفوذ کرد را بسته‌ایم و از آنجایی‌ که خط و مشی کار ما مشخص است، هرگونه تلاش برای ورود و اعمال‌ نفوذ به این موضوع بیهوده خواهد بود؛ وظیفه ما حفاظت و صیانت از آرای مردم است.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته مشارکت مردم 15 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: نکته مهم و حایز اهمیت این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری حضور پرشور و باشکوه مردم در شعب اخذ رای در ساعات اولیه رای‌گیری بود که باید قدردان این مردم باشیم.

وی گفت: مردم شریف آبادان همیشه نشان دادند که در تمامی صحنه‌ها حضوری باشکوه و پرشور داشته‌اند و در همه مراحل به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لبیک گفتند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با بیان به اینکه این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کمال آرامش و طبق قانون در این حوزه انتخابیه برگزار شد، اظهار داشت: هیات‌های نظارت شهرستان و استان خوزستان و همچنین شورای نگهبان نتیجه این انتخابات را تأیید کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار