اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
دکتر ایدنی: قبل از شروع طرح تحول نظام سلامت در کشور همه ساله حدود سه درصد از خانواده های دارای بیمار صعب العلاج به زیر خط فقر سقوط می کردند.
شوشان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: دانشجویان علوم پزشکی بیش از سایرین باید با درد و رنج های مردم آشنا باشند تا بتوانند با درک درست از درد مردم، به آنها خدمات مطلوبی عرضه کنند.

جشن خیریه آمین با همت گروه دانشجویی خیریه آمین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر منصور آرزومند معاون اجتماعی، برخی از اعضاء هیئت علمی و ٣٠ کودم مبتلا به بیماری های صعب العلاج بهمراه خانواده اشان و جمعی از دانشجویان در محل تالار شهدا دانشگاه برگزار شد.


اسماعیل ایدنی در این مراسم با اشاره به دستاورد های اجرای طرح تحول نظام سلامت در زندگی مردم، گفت: قبل از شروع طرح تحول نظام سلامت در کشور همه ساله حدود سه درصد از خانواده های دارای بیمار صعب العلاج به زیر خط فقر سقوط می کردند.

وی تصریح کرد: قبل از شروع این طرح خانواده های بیماران صعبالعلاج مرتباً بدنبال تخفیفات هزینه های بیمارستانی بودند یا گاهاً توان پرداخت هزینه های سنگین درمان بیماری را نداشتند و همچنین مجبور بودند داروهایشان راخودشان تهیه کنند در حالی که با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه های بستری در بیمارستان ها جهت روستائیان به ٣ و شهرنشینان به ٦ درصد رسید و بیمارستانها موظف به تهیه کلیه داروها و تجهیزات موردنیاز بیماران بستری شدند.

 ایدنی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  مبنی بر اینکه خانواده بیمار نباید رنجی جز رنج بیمارداری داشته باشند، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص در استان خوزستان، از شروع طرح تحول نظام سلامت هزینه درمانی بیماران سرطانی بستری در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز رایگان و یا تقریباً رایگان بوده است.

 وی در ادامه با تشکر از دانشجویان فعال در حوزه های اجتماعی اذعان کرد: اینکه دانشجویان در جوانی و بدون هیچ چشمداشتی به این امور خیر روی آورده اند تا در بهبود زندگی اجتماعی همنوعان خود موثر باشند، بسیار ارزشمند است و از آنجا که همیشه قشر دانشگاهی بعنوان قشر مرجع بوده اند، بنابراین حضور دانشجویان در رسیدگی و توجه به بیماران صعب العلاج میتواند الگویی برای جامعه باشد.

 رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی کسانی خواهند بود که با درد و رنج مردم سروکار دارند، بیان داشت: دانشجویان علوم پزشکی بیش از سایرین باید با درد و رنج های مردم آشنا باشند تا بتوانند با درک درست از درد مردم، به آنها خدمات مطلوبی عرضه کنند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان با اشاره به اینکه گروه دانشجویی خیریه آمین که با کمک اعضای دو انجمن اسلامی دانشجویی که سلیقه سیاسی متفاوت دارند فعالیت های خود را هدایت و انجام میدهد، اظهار داشت: دانشجویان در اینگونه فعالیتها نه تنها به ارتقاء سطح فرهنگ جامعه کمک می کنند بلکه به نوعی تمرین کار تیمی و گروهی را انجام داده و تجربه میکنند که چگونه با وجود تفکرات، سلایق و اندیشه های متفاوت میتوانند فعالیت های مشترک اجتماعی انجام دهند.

 گفتنی است در این مراسم که با هدف ایجاد احساس امید به زندگی و نشاط برای کودکان مبتلا به بیماری های صعب العلاج برگزار شد، سه آرزوی این کودکان توسط خیرین برآورده شد.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار