اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
نخستین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال جدید با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، معاونین و رؤسای دانشکده های دانشگاه در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

نخستین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال جدید با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، معاونین و رؤسای دانشکده های دانشگاه در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر ایدنی در این مراسم با تبریک اعیاد مبارک ماه رجب و شعبان و تبریک پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به حضور پرشور مردم کشور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شرکت گسترده مردم در انتخابات، دور کننده سایه جنگ و بی امنیتی از کشور است.

وی با بیان اینکه در منطقه ای که کشور ما در آن قرار دارد، هیچ کشوری مشابه ایران از نظر شرکت مردم در تعیین سرنوشت وجود ندارد، ادامه داد: خوشبختانه ایران جامعه ای مدنی است که اختلاف سلایق خود را از طریق صندوق رای حل می کند و آرای مردم نشان می دهد چه کسی بر مسند قدرت خواهد نشست، اینها دستاوردهای انقلاب اسلامی است که نهادینه شده و انتخابات اخیر نشان می دهد که شعور و فهم مردم ما بسیار بالا و عقلانیت در تشخیص هایشان و شناخت راه از بیراهه به خوبی نمایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامات یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه اجتماعی بود. در حوزه سلامت چالش های جدی در ارائه خدمات و زیرساخت ها وجود داشت. بنابراین مقرر شد این برنامه با اهداف کلی کاهش پرداختی از جیب مردم، دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و کاهش هزینه های بیماری های صعب العلاج در کشور اجرا شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه تا پیش از اجرای این طرح، در سه شاخص ذکر شده وضعیت کشور و استان نامطلوب بود و در بیمارستان های دولتی بیش از ٣٧ درصد و در بیمارستان های خصوص بیش از ٩٠ درصد و در مجموع بیش از ٦٠ درصد پرداختی هزینه درمانی توسط بیماران انجام می شد.

ایدنی اضافه کرد: در برنامه توسعه پنجم پیش بینی شده بود پرداختی از جیب مردم در بخش درمان به زیر ٣٠ درصد کاهش یابد ولی نه تنها این اتفاق نیفتاده بود، بلکه در دولت دهم با شیب بسیار بالایی این رقم در حال افزایش بود و علاوه بر آن مشکلات تامین دارو و هزینه های بیماری های صعب العلاج به گونه ای بود که ٣درصد از جمعیت کشور به خاطر هزینه های درمانی به زیر خط فقر سقوط کرده میکردند.

وی عنوان داشت: در این شرایط طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرایی شد و به میزان ٢٠ تا ٣٠ درصد از درصد پرداختی هزینه ها از جیب مردم کاهش یافت به گونه ای که اکنون در خصوص بیماران شهری تنها ٦ درصد و بیماران روستایی تنها ٣ درصد و در مجموع ٥/٦ درصد از سرجمع هزینه های درمانی بستری در بیمارستانها توسط بیمار پرداخت می شود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور اذعان داشت: خوشبختانه در استان خوزستان موفق شدیم میزان پرداختی از جیب مردم را به میزان ٣٠ درصد کاهش داده و همچنین هزینه درمانی بیماران سرطانی مراجعه کننده به مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز را  رایگان نمائیم.

وی درخصوص توزیع عادلانه نیروهای انسانی بیان داشت: بیش از ٣٥٠ پزشک متخصص در سه سال اخیر در شهرستان های محروم استان خوزستان و بیش از ٦٠٠ پزشک تمام وقت در کل مجموعه بیمارستان های دانشگاهی استان با نرخ کاملاً دولتی مشغول ارائه خدمات به هم استانی های عزیز شده اند.

ایدنی با اشاره به اینکه استان خوزستان دچار چالش های و کمبودهای جدی در زیرساخت های فیزیکی حوزه سلامت است، خاطرنشان کرد: در شروع بکار دولت یازدهم، بیش از ٦٤٠ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه سلامت استان وجود داشت که خوشبختانه موفق شدیم با صرف هزینه ای بالغ بر ٦٨٥ میلیارد تومان اکثر پروژه ها را به اتمام رسانده و بقیه را نیز تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری خواهیم رساند.

وی اذعان داشت: قریب به ١٦٥ هزار مترمربع فضای عمرانی به مجموعه های درمانی و بهداشتی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه شده و بیش از ٢٠٠ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی بصورت رایگان از وزارت بهداشت و بالغ بر ٣٠ میلیارد تومان از بودجه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت خرید تجهیزات پزشکی هزینه شده است که تمام این تجهیزات در اختیار بیمارستان های تابعه دانشگاه جهت ارائه خدمت به مردم عزیز قرار داده شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه خوشبختانه در سه سال اخیر موفق شدیم بیمارستان های ٢٢ بهمن مسجدسلیمان و شهید دکتر بقایی ٢ را افتتاح کنیم، اظهار داشت: ان شاء الله بیمارستان های الوار گرمسیری اندیمشک، شهدای نفت دشت آزادگان (بعد از ١٥ سال)، سوانح و سوختگی پاداد اهواز و اطفال ابوذر را تا پایان شهریورماه و همچنین بیمارستان ٩٦

تختخوابی باغملک را تا پایان سال جاری افتتاح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین افتخار داشتیم کلینیک های ویژه NICU , ICU بیمارستان های ابوذر، رازی، سینا کارون، شهدای ایذه، مادر رامهرمز، مسجدسلیمان، ماهشهر و BICU بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز را افتتاح و توسعه دهیم.

ایدنی با بیان اینکه سیمای بیماری ها و مرگ و میر در کشور تغییر یافته، به همین دلیل اولویت ها و ماموریت های حوزه درمان و بهداشت نیز تغییر پیدا کرده، عنوان کرد: سرطان ها دومین علت مرگ و میر در کشور هستند، بنابراین  مراکز تشخیص و غربالگری سرطان در بیمارستان های گلستان اهواز، مسجدسلیمان، شهدای ایذه، رامهرمز و شوشتر در حال احداث هستند. همچنین مجوز یک مرکز جامع سرطان به همراه دستگاه های جانبی و تشخیصی به استان اختصاص یافته که با رایزنی های صورت گرفته با بنیاد برکت مقرر شد در محل فعلی بیمارستان شفاء این مرکز احداث و تجهیز شود.

وی ادامه داد: همچنین درصدد هستیم با همکاری استانداری و صنایع فولاد، بیمارستان نیمه ساخته و رها شده فولاد را با تخصص بیماری های تنفسی در استان تکمیل و افتتاح کنیم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور اذعان داشت: یکی از مشکلات حوزه درمان مربوط به مشکلات اورژانس بیمارستانی بود که در اکثر بیمارستان های تابعه به سرعت پروژه های احداث و توسعه فضاهای اورژانس و همچنین کلینیک های ویژه در دستور کار قرار گرفت که ان شاء الله تا پایان مردادماه سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

ایدنی با توجه به سیاست های جدید جمعیتی و ساخت بلوک های زایمانی اضافه کرد: جهت حفظ حریم شخصی مادران باردار مقرر شده جهت زایمان هر مادر باردار، یک اتاق اختصاصی در اختیار وی قرار داده شود و در همان اتاق فرآیند زایمان انجام و سپس به بخش منتقل شود. با این کار هم فرصت اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان مامایی ایجاد خواهد شد و هم واحدهای زایمانی در دانشگاه به نحو قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

وی از راه اندازی اورژانس هوایی به عنوان یکی از افتخارات دانشگاه یاد کرد و گفت: خوشبختانه موفق شدیم ٢ بالگرد را جهت این امر اختصاص داده تا در شرایط بحرانی، مادران باردار، مجروحان تصادفات رانندگی و بیماران بدحال مخصوصاً در مناطق صعب العبور و کوهستانی در اسرع وقت به مراکز درمانی مجهز منتقل شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در سه سال اخیر ١٠٥ بخش  بستری بیمارستانی تعمیر اساسی و تجهیز شده اند، ١٠٠٠ تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان های استان اضافه و ٨٠ هزار زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای بهبود وضعیت اورژانس های جاده ای، ٦٣ آمبولانس جدید به ناوگان فوریت های پزشکی استان اضافه شده و تمام دستگاه های آمبولانس قبلی مورد بازسازی کامل قرار گرفته اند.

ایدنی با اشاره به اجرای قاطعانه طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت همراستا با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش درمان، خاطرنشان کرد: در این راستا ٩٤ خانه بهداشت در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و ١٩٠ پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت را راه اندازی کرده ایم.

وی با بیان اینکه استان خوزستان دومین استان دارای بیشترین جمعیت حاشیه نشین کشور است، ادامه داد: خوشبختانه موفق شدیم تمام جمعیت حاشیه نشین را زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار دهیم، همچنین برای قریب به  ٨٥ درصد از جمعیت استان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل داده و غربالگری بیماری های غیرواگیر را در برنامه های بهداشتی مراکز جامع سلامت تعریف کنیم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور بیان داشت: طبق تفاهم نامه ای که بین وزارت بهداشت، استانداری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منعقد شد، مقرر گردید ١٦٢ واحد بهداشتی نوساز در استان احداث شود که ان شاء الله با احداث این واحدهای بهداشتی مشکلات زیرساخت های بهداشتی در استان مرتفع خواهد شد.

ایدنی تاکید کرد: ان شاء الله با پیاده سازی و اجرای ماموریت های بهداشتی در سال های آینده، شاهد تغییر ارتقاء سطح سلامت در کشور و افزایش امید به زندگی در میان هموطنان عزیز خواهیم بود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در خصوص طرح تحول در آموزش نیز بیان داشت: حوزه آموزش باید سلامت محور باشد و در این راستا اصلاح آیین نامه های آموزشی در دست اقدام است .

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اجرای برنامه های کلان و سیاستگذاری های آموزشی در حوزه ماموریت های واگذار شده به کلان منطقه ٤ آمایشی کشور شامل محورهای ناباروری، سرطان کودکان و آلاینده های محیطی به عنوان مجری اصلی توانسته در این زمینه دستاوردهای خوبی را داشته باشد.

ایدنی با بیان اینکه تمام موسسات آموزشی باید گواهی اعتباربخشی موسسه ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: با اقدامات خوبی که در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شده، امسال توانستیم این گواهی نامه را دریافت کنیم.

وی در پایان گفت: تنها ٧ دانشگاه علوم پزشکی در کشور موفق به دریافت این گواهینامه شدند و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بعنوان یکی از این هفت دانشگاه اکنون مجوز ملی تربیت دانشجو در زمینه علوم پزشکی را دارا می باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار