اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
در مراسمی خانه های بهداشت جدیدالاحداث ابوعظام، آبگرمک سفلی، ظهیریه با حضور اهالی آن روستا ها مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفتند.
شوشان | اشاره:

در 1 سال اخیر با انتخاب سهراب گیلانی به عنوان نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس و همچنین انتصاب دکتر ابول نژادیان به ریاست دانشکده علوم پزشکی شوشتر، اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان رخ داده و زیرساختهای لازم در حال پیشرفت است.

طبیعتاً یکی از اولویت های هر شهری مسائل درمانی است که این موضوع در شوشتر اخیراً نسبت به گذشته بهتر مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا پروژ های متعددی افتتاح و کلنگ زنی می شود و تقریباً هر از چندگاهی در گوشه های مختلف شهرستان در روستاها، بخش ها و نقاط مختلف شهری یا پروژه ای افتتاح می شود یا کلنگ زنی آغاز ساخت آن بر زمین می خورد.

هفته گذشته نیز، یکی دیگر از این روزها را طی کردیم و مسئولین علوم پزشکی شهرستان به همراه سردار گیلانی ضمن افتتاح چندین خانه بهداشت و آزمایشگاه گوریه و...، چند پروژه دیگر را نیز کلنگ زنی کردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: آزمایشگاه مرکز جامعه سلامت گوریه، با زیر بنای 80 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 500 میلیون ریال شامل ساختمان و تجهیزات راه اندازی و پذیرای بیماران 21 روستا و جمعیت بالغ بر 11 هزار نفری، روستاهای اطراف و عشایر این منطقه می باشد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه، نیاز اصلی مردم این منطقه برای مراجعه به آزمایشگاه های مرکز شهرستان و انجام آزمایش های مرحله یک، مرتفع گردیده و کلیه آزمایش های سطح یک، مطابق دستور العمل های ابلاغی برنامه پزشک خانواده در این مرکز، نمونه گیری می شود.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با افتتاح سه خانه بهداشت روستایی گفت: در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی و طرح تحول نظام سلامت، در مراسمی خانه های بهداشت جدیدالاحداث ابوعظام، آبگرمک سفلی، ظهیریه با حضور اهالی آن روستا ها مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: هر یک از این خانه های بهداشت با مساحت 90 متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر 115 میلیون تومان احداث و تجهیز شده اند که کلیه اعتبارات آن توسط دانشکده علوم پزشکی شوشتر تامین و پرداخت شده است. خانه بهداشت اولین واحد ارائه دهنده خدمات بهداشتی در سطح جامعه است که توسط بهورزان اداره و ارائه خدمت می شود.

ابول نژادیان تصریح کرد: خدمات ارائه شده در خانه های بهداشت شامل کلیه خدمات از قبل و حین از بارداری و پس از زایمان به مادران و مراقبت نوزاد از بدو تولد شامل اندازه گیری قد و وزن مراقبت های ویژه نوزادان از قبیل تغذیه، واکسیناسیون و پیگیری روند رشد نوزاد می باشد.

از دیگر خدمات ارائه شده در خانه های بهداشت روستایی، مراقبت های ویژه دانش آموزان، جوانان، بزرگسالان و مراقبت های ویژه سالمندی می باشد که بصورت تمام وقت در تمام طول 24 ساعت روز در خدمت اهالی روستا ارائه خدمات می نمایند.

در زیر تصاویر را ببینید:














نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار