شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
متخلفان سه تا پنج برابر خسارت وارد شده جریمه می شوند و در صورتی که تخلف را تکرار کنند به جریمه سه تا هشت برابری محکوم می شوند.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی وامور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تخریب کنندگان تالاب ها براساس قانون جدید حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور سه تا هشت برابر میزان خسارت وارده جریمه می شوند.

محمد مجابی در گفت و گو با ایرنا افزود: در کشور ما آسیب های زیادی به تالاب ها وارد شده، این آسیب ها ناشی از مصرف بیش از حد منابع آبی، پرداخت نکردن حقابه تالاب ها، ورود آلودگی و گونه های مهاجم به تالاب ها بوده که هر کدام اثرات مخربی بر روی تالاب های کشور به جا گذاشته اند. 

مجابی تاکید کرد: اکنون برخی از تالاب ها به علت ورود گونه های مهاجم آسیب دیده اند که نمونه بارز آن تالاب انزلی است که با ورود گونه غیر بومی آزولا آسیب جدی به آن وارد شده است. 

وی اظهارکرد: در ماده 4 این قانون نیز اشخاص حقیقی و حقوقی که متخلف از احکام این قانون باشند بعد از این که توسط سازمان اقامه دعوی شود باید بلافاصله فعالیت های آنها متوقف و جبران خسارت کنند. 

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بر اساس تشخیص مرجع قضایی متخلفان سه تا پنج برابر خسارت وارد شده جریمه می شوند و در صورتی که تخلف را تکرار کنند به جریمه سه تا هشت برابری محکوم می شوند، بنابراین در این قانون جرم انگاری برای تخریب و آلودگی تالاب ها صورت گرفته و قانونگذار علاوه بر جبران خسارت برای متخلف جریمه نیز در نظر گرفته است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار