شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
ساری نماینده اهواز در گفتگو با شوشان: تا این لحظه انتخابات شورای شهر اهواز تایید نشده است / مردم خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری مردانه در کنار روحانی ایستادند/ دکتر روحانی در انتخاب وزرا نگاه ویژه ای به خوزستان داشته باشد
تا پیش از پیگیری تخلفات و مسائل پیش آمده در انتخابات شورای شهر اهواز نمی توان از ابطال انتخابات سخن گفت...
 
شوشان: علی ساری نماینده مردم اهواز و رئیس هیات بازرسی انتخابات خوزستان در رابطه با پیگیری روند انتخابات شورای شهر اهواز در گفتگو به شوشان با بیان اینکه تا این لحظه انتخابات شورای شهر اهواز تایید نشده است ، گفت: در جلسه ای که با حضور هیات نظارت استان و هیات نظارت کشور برگزار شد ، مقرر گردید کمیته ای از تهران به خوزستان اعزام شود تا از نزدیک تخلفات شورای شهر اهواز و آبادان را پیگیری نمایند.

وی افزود: تا پیش از پیگیری تخلفات و مسائل پیش آمده در انتخابات شورای شهر اهواز نمی توان از ابطال انتخابات سخن گفت. باید منتظر ماند تا انتخابات شورای اهواز و مواردی همچون اسکن تعرفه ها ، تعداد برگه های رای صورتجلسه ها و ... توسط هیات اعزامی بررسی و اعلام نظر شود. باید منتظر ماند و دید که آیا مدارک قانع کننده ای برای ابطال انتخابات وجود دارد یا خیر.

رئیس هیات بازرسی انتخابات ادامه داد: طبق آخرین پیگیری که امروز انجام شده است کمیته ای به استان برای بازشماری آرا و اعلام نظر در رابطه با تخلفات رخ داده ، اعزام می شود تا طی شدن روند قانونی ، نمی توان هیچ اظهارنظری کرد.

علی ساری نماینده اهواز افزود: به عنوان هیات بازرسی انتخابات باید بگویم که در انتخابات شورای اهواز چالش هایی وجود داشت و برخی از موارد از جمله چینش نفرات ، جای نقد بسیار دارد. 
وی افزود: اعتراضات کاندیداهای معترض را پیگیری خواهیم کرد و تا آخرین لحظه پیگیر مطالبات معترضان به نتایج انتخابات شورای اهواز خواهیم بود. 

مردم خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری مردانه در کنار روحانی ایستادند

نماینده مردم اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رای بالای خوزستانی ها به دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ، گفت:  علی رغم چالش های فراوانی که در استان وجود داشت مردم استان در کنار دولت مردانه ایستادند، حال خوزستانی ها انتظار دارند که اقدامات بسیار خوبی که دولت در چند ماه گذشته در زمینه مهار ریزگردها و دیگر موارد انجام داده ، به جد دنبال و پیگیری کند و طبق یک برنامه منسجم زمان بندی شده آنها را ادامه دهد.

علی ساری ادامه داد: انتظار این است که هم چنان وزیر جهاد کشاورزی متولی اصلی مهار ریزگردها باشد تا در عالی ترین سطوح مطالبات پیگیری شود. یک بخش از علل ریزگردها در استان ، کانون های خارجی است که  نیازمند پیگیری ویژه ای است تا کشورهای مربوط به این اقلیم در تعامل مشترک با یکدیگر کار کنند.

نماینده اهواز در ادامه گفت:  انتظار خوزستانی ها از دولت این است که سیاست های انتقال آب پایان یابد. باید در حوزه آب مطالعات جدی صورت گیرد و فقط هزینه انتقال آب در نظر گرفته نشود. در هر متر مکعب آبی که منتقل می شود باید هزینه های ایجاد ریزگردها هم در نظر گرفته شود. تمامی ریزگردهای داخلی ناشی از انتقال آبی است که دارد صورت می گیرد. اگر در هزینه آب این ارقام مقابله با ریزگردها محاسبه شود ملاحظه می کنند که هزینه های انتقال آب بسیار گران تر از آن چیزی است که در نظر گرفتند. 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی مطالبه دیگر استان را در حوزه اشتغال دانست و افزود: در حوزه اشتغال مردم استان به شدت مظلوم واقع شدند و موج عظیمی از افراد غیر بومی در استان فعالیت می کنند. لازم است که مسئولین استانی و ملی برای این قضیه فکری اساسی داشته باشند.

وی گفت: در مذاکراتی که با وزیر نفت داشتم  زنگنه قول داد تلاش کند یکی از مسئولین محلی را مشاور خود در امور اشتغال نماید تا بتواند بهترین مشاوره ها را در حوزه اشتغال و انتصاب نیورهای بومی بدهد تا مدیران نفتی حداقل از به کارگیری نیروهای غیر بومی اجتناب کنند. 

وی با اشاره به سایر معضلات استان گفت بخش اعظم شهرک های صنعتی تعطیل شده یا رو به تعطیلی می رود و صنایع لوله سازی، اکسین و فولاد رو به ورشکستگی است. انتظاری که مردم دارند این است که از این صنایع حمایت ویژه ای شود و اجازه ندهند این صنایع را افرادی مدیریت کنند که هیچ تعهد و تخصصصی ندارند. 

نماینده اهواز با اشاره به طرح ویژه دولت در حوزه آب و فاضلاب خوزستان ، گفت: دولت در حوزه آب و فاضلاب در روزهای قبل از انتخابات پروژه بزرگی را در استان شروع کرده و در شمال شرق، شمال غرب، جنوب غرب، جنوب شرق استان و شهر اهواز پروژه آب و فاضلاب را با مشارکت قرارگاه خاتم النبیاء استارت زد. انتظار این است که مسئولین به مستمر گزارشی از روند پیشرفت این پروژه ها ارائه بدهند تا بتوانیم مردم را از آخرین وضعیت این طرح هتا آگاه سازیم.

وی در پایان گفت: مطالبات و مشکلات استان زیاد است اما این انتظار داریم که همان طور که خوزستانی ها به خاطر شخص رئیس جمهور از خودگذشتگی نشان دادند ، رییس جمهور نیز در کابینه دولت و انتخاب وزرا ، نگاه ویژه ای به سرمایه های انسانی استان داشته باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار