سایه دخالت دولت در انتخابات آبادان / تیم انتخاباتی بنده پیش از انتخابات بازداشت شدند / مشکلات آبادان به دلیل مدیران ضعیت است / ‌پاسخ‌های تمسخرگونه احمدی نژاد به نمایندگان / هیچ اقدامی در رابطه با آب آبادان نشد

"> ادعاهای جنجالی نماینده آبادان از تریبون مجلس
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶

سایه دخالت دولت در انتخابات آبادان / تیم انتخاباتی بنده پیش از انتخابات بازداشت شدند / مشکلات آبادان به دلیل مدیران ضعیت است / ‌پاسخ‌های تمسخرگونه احمدی نژاد به نمایندگان / هیچ اقدامی در رابطه با آب آبادان نشد

 

شوشان : نماینده آبادان در بخشی از نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با مردم آبادان درد و دل کرد.

وی در نطقی میان ‌دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: پر واضح است که بر اساس منظومه فکری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنا و مشروعیت این نظام رضایت و انتخاب اکثریت مردم است که از معبر و طریق انتخابات سالم، آزادانه و منصفانه می‌گذرد و هر روشی که انتخاب مردم را محدود کند، به زیان نظامی است که برای استقرار و بقای آن بسی مجاهدت‌ها و خون‌ها تقدیم کرده است.

وی مدعی شد: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار یک جناح سیاسی به دلیل فراهم نبودن شرایط از عرصه رقابت در انتخابات بازماندند و معدود افرادی از آنها که با عزم شخصی تصمیم به حضور در انتخابات کردند، با اتفاقات و برخوردهایی مواجه و بعضا از کرده خویش پشیمان شدند.

نماینده آبادان در خانه ملت همچنین ادعا کرد: عده‌ای در آغاز و برخی در میانه راه رد صلاحیت شدند تا علاوه بر دامن زدن به انبوهی از تهمت‌ها و افتراها درباره رد صلاحیت آنها و مشوش کردن اذهان رأی‌دهندگان، فرصت رقابت و تبلیغ را از آنها دریغ کردند و این در حالی بود که رقبای آنها بدون دغدغه صلاحیت و با پشتیبانی کانون‌های قدرت و ثروت سرگرم تبلیغات خود بودند.

کعبی تصریح کرد: واقعاً اگر قصد در ممانعت کسی و یا کسانی در مجلس شورای اسلامی است، صریح به آنها ابلاغ شود تا نه زحمت خود را زیاد کنند و نه اسباب بدبینی مردم به عنوان سرمایه اصلی نظام فراهم شود.

وی اضافه کرد: اغراقی که در انتخابات اخیر شهرستان آبادان نسبت به اینجانب اعمال شد، در نوع خود کم‌نظیر بود که البته آن را تاوان دفاع از حقوق مردم و ایستادگی بر دیدگاه‌های خویش از جمله سؤال از رئیس‌ جمهور می‌دانم.

نماینده آبادان با بیان اینکه در یک انتخابات سالم و آزاد بی‌طرفی مجریان و ناظران امین مردم و نامزدها، انتظاری معقول و قانونی است، مدعی شد: در حوزه انتخابی اینجانب سایه دخالت دولت کاملاً مشهود و محرض بود تا جایی که به رغم تأیید صلاحیت بنده به اتفاق آراء در هیئت‌های اجرایی با فشار مسئولان بالاتر مجدداً صلاحیت بنده با سابقه‌ 4 دوره نمایندگی مجلس رد می‌شود، همچنین تیم انتخاباتی بنده بدون هیچ مستند قانونی پیش از انتخابات بازداشت و چون جرمی نداشتند بلافاصله بعد از انتخابات آزاد می‌شوند.

"همچنین اعمال تصمیم بدعت‌گونه علیه اینجانب بود که منجر به تغییر نتیجه انتخابات و جابه‌جایی منتخبان مردم شد و آن عبارت است از تقسیم آراء و واگذاری بخشی از آرای اینجانب به نام فردی همنام با من که در انتخابات شرکت کرده بود و این در حالی است که بر اساس قانون در چنین مواردی آرا از آن کسی است که از مشهوریت نامی برخوردار است و رویه در تهران نیز در خصوص نامزدهای هم‌نام اینگونه بوده است."

وی از ‌بداخلاقی‌، صرف هزینه‌های زیاد برای برخی از نامزدهای مورد حمایت و چشم ‌بسته مجریان و ناظران به تخلفات سخن گفت و افزود: موکلانی که در 5 دوره متوالی به اینجانب اعتماد کردند، بدانند که در طول دوره خدمتگزاری‌ام همه تلاش خود را برای پاسداشت رأی ‌آنها به کار برده‌ام ولی فریادم به جایی نرسید و گوش شنوایی نیافتم.

وی خطاب به مردم آبادان گفت: خدای خود را شاهد می‌گیرم که در طول 4 دوره‌ای که افتخار نمایندگی شما را در دست داشته‌ام، کوششم بر این بوده است که از تمام ظرفیت‌های نمایندگی مجلس سود جسته و با تمام مشکلات و موضع‌گیری‌ها از حیثیت پست نمایندگی دفاع کنم و در پیگیری مجدانه برای انجام طرح‌های توسعه آبادان در حد توان خود تلاش کنم که البته حاصل آن برای شما و مردم روشن است.

نماینده آبادان مشکلات و محرومیت‌های خوزستان را به دلیل گماردن مدیران ضعیف و ناکارآمد توسط دولت کنونی دانست و ادامه داد: معضل آب سراب آبادان که طبق وعده رئیس‌ جمهور در سفر اول خود قرار بود یکساله حل شود ولی متأسفانه مدتی است که از آن سفر می‌گذرد و هیچ اقدامی در این ارتباط صورت نگرفته است.

وی همچنین مشکلات جاده آبادان و ماهشهر، نرخ بالای بیکاری، پالایشگاهی که فقط در حد یک تابلو باقی مانده، لایروبی نشدن رود اروند و ویرانی نخلستان‌های بزرگ را از جمله مشکلات استان خوزستان برشمرد.

کعبی با اشاره به آنچه "وضعیت آشفته اقتصادی" می‌خواند، مدعی شد: دولت آقای احمدی‌نژاد امروز در تمام عرصه‌ها یک دولت ناکام و شکست خورده کامل است و تلاش دارد ناکامی‌های خود را با هجمه به قوه مقننه و قضائیه سرپوش گذاشته و برای فرار از فرصت‌سوزی‌های خود مقصران فرضی معرفی کند و به مردم آدرس غلط بدهد.

نماینده آبادان در مجلس همچنین ‌ابراز عقیده کرد که "‌پاسخ‌های عاری از نزاکت، کنایه‌آمیز و تمسخرگونه رئیس جمهور به نمایندگان مجلس در روز چهارشنبه کمتر از به توپ بستن مجلس بر آمده از مشروعیت ساخته محمدعلی شاه نبوده است و با این خواسته شکست‌های خود را با تحقیر مجلس جبران کند، این در حالی است که اقتدار واقعی بر اساس فرموده امام راحل از آن مجلس است". فارس


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار