لیست های مشترک و استفاده از ظرفیت های متنوع برای ورود به شورای شهر

"> ترکیب مسئولین ستاد هاشمی در خوزستان / گلایه از عملکرد دولت در پیشگیری از سرقت / لیست های انتخاباتی شورای اهواز/ طلاب اهوازی حامی پایداری و لنکرانی / انتقاد از امتحانات زودهنگام دانشگاه ها / بازار بی مهار مسکن اهواز
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۰

لیست های مشترک و استفاده از ظرفیت های متنوع برای ورود به شورای شهر

 

* ستاد انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در استان خوزستان فعالیت خود را با حضور برخی فعالان اصلاح طلب آغاز کرده است. شنیده ها حکایت دارد برای سامان دادن به فعالیت این ستاد شورایی به نام شورای هماهنگی ستاد تشکیل شده است. در ذیل اسامی برخی از مرتبطین و فعالان این ستاد می آید:

حمید کهرام نماینده مجلس ششم رییس ستاد، عیسی قلی احمدی نیا نماینده مجلس ششم رییس شورای سیاستگزاری، دکتر غلامرضا شریعتی سرپرست اسبق معاونت سیاسی امنیتی استانداری خوزستان در دوران اصلاحات، دکتر مهدي بخشنده معاون وزیر کشاورزی در دوره اصلاحات، علی عماد فرماندار شهرهای استان در دوره اصلاحات، حقیری زاده معاون سابق دانشگاه علوم پزشکی اهواز، امین بیانک نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی اهواز در دوره های سوم و پنجم، حمید زنگنه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، جاسم جادری نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس، عبدالله کعبی نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس، قاسم عموری از فعالان اصلاح طلب، سید عباس موسوی نماینده ادوار مجلس، دکتر حیات ممبینی رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کیامرث حاجی زاده مدیر سابق بیمارستان های امام خمینی و شفا. همچنین شنیده می شود مهدی مکارمی از روزنامه نگاران استان اقدام به تشکیل ستاد جوانان حامی هاشمی کرده است.


 

* دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز با گلایه از عملکرد دستگاه اجرایی در خوزستان، ادامه داد : قوه مجریه کوچک ترین حمایتی در خصوص کاهش سرقت در کلانشهر اهواز نداشته است. سایر دستگاه ها و نهادها باید مانند دستگاه قضایی به این باور برسند که مقوله سرقت نیاز به پیگیری مستمر دارد و پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقان، محدود به زمان خاصی نمی شود. اگر همه به این باور برسند، قطع یقین می توان با برنامه ریزی صحیح، این جرم را ریشه کن کرد. وی افزود: اگر همه به این باور برسند، قطع یقین می توان با برنامه ریزی صحیح، این جرم را ریشه کن کرد.


* علیرغم عدم اعلام رسمی تایید صلاحیت های شورای شهر اهواز گروه های مختلف اقدام به رایزنی در خصوص ارائه لیست های مشترک و استفاده از ظرفیت های متنوع برای ورود به شورای شهر کرده اند. طبق آخرین خبرهای رسیده از اهواز تاکنون بیش از 10 گروه و طیف سیاسی اقدام به تشکیل حلقه هایی برای ورود به شورای شهر چهارم کرده اند. ائتلاف های الموحده، آفتاب، آسماری، الحر، 12+ و طیف اصول گرایان به همراه نامزدهای مستقل که از شهرت بیشتری برخوردار هستند تاکنون از جمله طیف های فعال در فضای انتخابات شورای شهر اهواز بوده اند.


* بعد از معرفی کامران باقری لنکرانی از سوی آیت الله مصباح یزدی به عنوان گزینه اصلح، عده ای از طلاب اهوازی در حمایت از این کاندیدا بیانیه صادر کردند. در بخشی از بیانیه حمایتی این جمع آمده است: ما جمع نخبگان ، طلاب و دانشجویان استان شهید پرور خوزستان بر آن شدیم با مبنا قرار دادن تمسک به بزرگان و اولیاء اهل بیت خصوصاً مطهری زمان ، عقبه تئوریک نظام ، بصیر حزب الله، حضرت آیت ا... مصباح یزدی  در حمایت تمام قامت ایشان از اصلح دوران جناب آقای دکتر لنکرانی، بپا خیزیم. لذا پشتیبانی قاطع خود را از این تشخیص نافذ و بصیرانه برای حفظ ارزش های متعالی انقلاب اسلامی اعلام می داریم:  حجج الاسلام محمدرضا پاکباز، حسین زاده مالکی، زکی پور، علیرضا قربانی، ایزدی، عظیم حمیدی، صادق عیدی، دورکوندی، نیک روان، عزیز عبیات، عبدالکریم سلطانی، مهدی محمدی زاده، علیرضا شیرنژاد، شهاب الدین مکوندی، محمدجواد شاوردی، علی رشیدیان ، پورملکی، رحیم شیرانی، عبدالکریم سلطانی، سید مهدی طباطبایی، عبدالمجید موسوی پور، سید نورالدین موسوی و شبری در میان امضاکنندگان این بیانیه دیده می شوند.


* یکی از دانشجویان با انتقاد از زمان امتحانات دانشگاه به ذره بین گفت :  با توجه به برگزاری انتخابات ، چند روز دیگر امتحانات زودهنگام دانشگاهها به دلیل دستور بعضی از مسوولان و بخاطر  اتمام امتحانات قبل از انتخابات شروع میشود و خیلی فشرده است اما سوال من این است که چرا اینقدر عجله؟ در زمانیکه همه باید دستبهدست هم بدهند تا حماسه 24 خرداد شکل بگیرد، میبینیم با اتخاذ تصمیمات در خصوص دانشگاهها دانشجو را عملا از فعالیت در ایام انتخابات باز میدارند. چطور میشود از یک دانشجو با این فشردگی امتحانات انتظار داشت به فعالیتهای خودش قبل از انتخابات برسد. چرا امتحانات را بعد از انتخابات برگزار نمیکنند یا دولت میخواهد با این کار دانشجو را نسبت به انتقادهای وارده به دولت کنار بگذارد؟


* این روزها قشر متوسط جامعه با میانگین درآمد ماهانه 800 هزار تومان، اظهار میکنند برای اجاره یک واحد متراژ کوچک در اهواز  از لحاظ تامین بودجه برای ودیعه و از طرف دیگر برای پرداخت اجاره ماهانه جدا از مخارج دیگر که جزو مایحتاج زندگی محسوب میشوند، با شرایط دشواری رو به رو شده است و این مساله باعث شده تا این دسته از مستاجران در بازار مسکن که تعدادشان هم کم نیست سال به سال به واحدهای کوچک تر و محلههای پایین تر نقل مکان کنند. به نظر می رسد در حال حاضر بازار اجاره مسکن به اصطلاح «لجام گسیخته» است و به غیر از دولت هیچ ارگان دیگری نمیتواند در جهت تصحیح وضعیت فعلی قدمی بردارد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار