اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
چهارشنبه 17 خردادماه 96 مراسم تقدیر از دانشجویان حائز رتبه های برتر آزمون علوم پایه، پیش کارورزی و دستیاری پزشکی در سالن جلسات دانشکده پزشکی برگزار شد.

چهارشنبه 17 خردادماه 96 مراسم تقدیر از دانشجویان حائز رتبه های برتر آزمون علوم پایه، پیش کارورزی و دستیاری پزشکی در قالب ضیافت افطاری به همت شورای صنفی  دانشجویان دانشکده پزشکی و مساعدت رئیس دانشکده با حضور دکتر  ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر محمد فکور رئیس دانشکده پزشکی، معاونین دانشکده، جمعی از اساتید پیشکسوت، اعضای شورای صنفی دانشجویان و دانشجویان رشته پزشکی که در آزمونهای جامع، حائز رتبه های برتر کشوری شده بودند در سالن جلسات دانشکده پزشکی برگزار شد.

دکتر محمد فکور رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه در این مراسم ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر تهران، از طرف جامعه پزشکی به خانواده شهدای این واقعه، تسلیت گفت و خطاب به دانشجویان تاکید کرد: اگر از این دست حادثه ها بخواهد تکرار شود، مسئولیت شما به عنوان پزشک سنگین تر می شود و حضور شما برای آرامش و سلامت مردم، حیات بخش و تاثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیان داشت: هدف امام بزرگوار ما، ایجاد تغییر در جهت ارتقاء جامعه ایرانی و همچنین توسعه اسلام در جهان بود. ما در طول زمان، فراز و نشیب های مختلفی داشته ایم و در خلال این فراز و نشیب ها، جنگ و دوران سازندگی را پشت سر گذاشتیم. شما نسل جوان به عنوان خادمین این ملت، از روزی که پزشکی را انتخاب کردید، قسم یاد می کنید که آنچه را می توانید برای سلامت و بهبودی انسانها انجام دهید.

عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: شما شاگرد اولی ها و نخبگان هستید که در این شرایط خاص، لازم است بهسازی شرایط موجود را ایجاد و پیگیری نمایید و از این به بعد در جامعه پزشکی مسئولیتهای خطیری به دوش شما گذاشته خواهد شد.

فکور اذعان داشت: دانشکده پزشکی در یکسال و نیم گذشته که بنده به عنوان رئیس این پایگاه علمی بوده ام، با یک رویکرد جدید و البته خاص سعی کرده شرایط ویژه ای برای شما عزیزان به وجود آورد. در این مدت، دانشکده پزشکی 2 رویکرد را مبنای کار خود قرار داده بود؛ یکی از مهمترین این مسائل تغییر و تحول در پزشکی عمومی بود که به لطف خدا این تغییر الان به صورت کشوری دنبال می شود و پرونده آموزش پزشکی عمومی بعد از 32 سال در حال بازنگری شدن است که باید این پرونده در محتوا و زمان و شرایط ارائه سرویسهای آموزشی اصلاح گردد و بنده به جد پیگیری آن را از جمله رئوس کاری خود قرار داده ام.

وی ادامه داد: دانشگاه های تیپ 1 با توجه به اینکه بیشتر در  قسمتهای تخصصی و فوق تخصصی سرمایه گزاری کرده اند، از  بخش پایه و مادر که همان پزشکی عمومی است، غافل شده اند و متاسفانه در این سالها، فراموشی آموزشهای اولیه و پایه، صدمات جبران ناپذیری را در توسعه علم به پزشکی عمومی وارد کرده است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دومین رویکرد دانشکده پزشکی در مدت حضور خود را ارتقاء حقوق و دستمزد دستیاران دانست و گفت: اکثر دستیاران دچار مشکل مالی بوده و از طرفی بصورت شبانه روزی در خدمت قسمتهای مختلف درمانی هستند و شرایط اجتماعی و اقتصادی باعث ایجاد فشار زیاد روی این قشر بود که باعث شد پیگیری این مهم، دومین اولویت کاری ما قرار گیرد.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه افزود: خوشبختانه موفق شدیم حقوق دستیاران را به حدود 4-3/5 میلیون تومان برسانیم که در روند انجام این کار، تلاش زیادی در جلسات مختلف در سطح کلان انجام شد و با توجه به اینکه مثلا" مواردی مانند پرداخت کارانه اصلا" ساختارش در دانشکده پزشکی طراحی نشده بود، خودمان متولی این کار شدیم و در حال حاضر تقریبا" می توان گفت جمع دریافتی دستیاران دانشگاه ما از بسیاری از دانشگاههای کشور به نسبت بالاتر است.

فکور گفت: با توجه به حضور در ماه پرخیر و برکت رمضان، تلاش شده به این بهانه از دانشجویان نمونه دانشکده پزشکی تقدیر شود تا ان شاءالله دانشجویان عزیز در مسیر کسب دانش قدمهای خود را مستحکم تر قرار دهند و حضور ما را به صورت عملی کنار خود احساس کنند تا بتوانند در آینده، دانش خود را به صورت عملی در جامعه پیاده نمایند.

وی در پایان با اشاره به لزوم احترام به اساتید برجسته و بزرگان جامعه پزشکی خطاب به دانشجویان اظهار داشت: همیشه اساتید خود را بخوبی بشناسید و توصیه من به شما عزیزان این است که راهی که شما در حال حاضر برای کسب علم هموار می بینید دارای ناهمواریهای زیادی بوده که توسط پیشینیان ما هموار شده است  و احترام  به اساتید پیشکسوت که این مهم حاصل زحمات و توجه آنهاست، را سرلوحه کار خود قرار دهید.

گفتنی است در پایان این مراسم، تقدیر از دانشجویان نمونه صورت گرفت و سپس دانشجویان به همراه مسئولان دانشگاه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، روزه خود را افطار نمودند. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار