اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
روزنامه های امروز، موضوع توقف اجرای سند 2030 و خروج آن از دستور کار دولت را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که برخی تغییرات در سازمان سینمایی و آینده چینش ها در شهرداری تهران و همچنین آینده شغلی قالیباف، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

روزنامه های امروز، موضوع توقف اجرای سند 2030 و خروج آن از دستور کار دولت را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که برخی تغییرات در سازمان سینمایی و آینده چینش ها در شهرداری تهران و همچنین آینده شغلی قالیباف، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، توقف اجرای سند 2030 در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد.

 

روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان «سند 2030 از دستور‌کار دولت خارج شد»، با اشاره به اینکه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور این تصمیم گرفته شده است، نوشت: «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر دیروز با حضور روحانی رئیس‌جمهور، به لغو سند ۲۰۳۰ رأی دادند.

در این جلسه اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند که سند تحول آموزش و پرورش در تمام مسائل آموزشی مورد توجه باشد و به طور کلی مسائل آموزشی کشور بر اساس اسناد بالادستی ایران انجام شود. بر این اساس سند 2030 محلی از اعتنا ندارد.»

ترکیب تازه در میان اصلاح طلبان

روزنامه آرمان در گزارشی با تیتر «گام ششم اصلاحات؛ تركيب‌تازه» نوشت: «انتخابات ریاست‌جمهوری 96 هم با پیروزی حسن روحانی، کاندیدای ائتلاف اصلاحات و اعتدال به پایان رسید؛ اما پرسش اینجاست که آیا فکری برای انتخابات‌ها و تصمیمات بعدی شده است. به نظر می‌رسد سکون سبب تضعیف جریان اصلاحات می‌شود و اولین مولفه‌ای که برای تداوم موفقیت نیاز است، جز فکر جدید و راهکارهای تازه نیست. محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است که به نظر می‌رسد این جایگاه به‌واسطه انصرافش از کاندیداتوری برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 به او تعلق گرفته و اکنون باید با تغییراتی در این جایگاه‌ها به نتایج بهتری رسید. به عنوان نمونه عارف در قامت رئیس فراکسیون امید توانایی اقناع نمایندگان برای همراهی با دولت را ندارد که نمونه آن درخواست روز گذشته 151 نماینده از رئیس‌جمهور برای ملغی شدن سند 2030 است. برخی عنوان می‌کنند اسحاق جهانگیری که در مناظره‌های انتخاباتی اصلاح‌طلب بودن خود و حرکت در آن مسیر را بارها اعلام کرد، گزینه مطلوبی برای رهبری سیاسی اصلاح‌طلبان در برخی بخش‌هاست.»

 جهانگیری رهبر اصلاح طلبان می شود؟/ گمانه‌زني‌ها براي پست جديد قاليباف

روزنامه شرق نیز در گزارشی با عنوان «گمانه‌زني‌ها براي پست جديد قاليباف» نوشت: «تازه‌ترین گمانه‌زنی درباره آینده شغلی او را عکس‌های منتشرشده در روز گذشته رقم زد. شهردار تهران خندان به دیدار «علی‌محمد نوریان»، سرپرست فعلی دانشگاه آزاد، رفته است، درحالی‌که محسن هاشمی هم او را همراهی می‌کند یا حداقل در این میزبانی یا میهمانی حضور داشته است. محسن هاشمی همان کسی است که برخی به‌شدت مشتاق هستند او را به‌جای قالیباف در کسوت شهردار تهران ببینند. هاشمی در حالی در کنار شهردار فعلی در یک قاب قرار گرفته است که دانشگاه آزاد این روزها در حال «هاشمی‌زدایی» است. رئیس سابق دانشگاه آزاد که نزدیک به هاشمی‌رفسنجانی بود، برکنار شده است. یاسر هاشمی هم به‌تازگی از دبيرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد کنار گذاشته شده و این روند هاشمی‌زدایی در نهادها و زیرمجموعه‌های دانشگاه آزاد به‌ویژه رسانه‌های مرتبط، به‌سرعت در حال انجام است. حضور این دو نفر در عکس‌های منتشرشده در کنار هم و در دانشگاه آزاد می‌تواند سازنده روایتی باشد که لزوما رابطه علت و معلولی در آن جریان ندارد. روایتی با این مضمون که «قالیباف ممکن است مدیر میراث پدری محسن هاشمی شود و در عوض صندلی شهرداری به محسن هاشمی سپرده شود».

شایعه درباره اینکه قالیباف بعد از شهرداری کجا می‌رود، زیاد است؛ بیشتر آنها هم تکذیب می‌شود. در روزهای گذشته اخباری به گوش رسید که گویا شهردار مشهدی تهران یکی از گزینه‌های آیت‌الله رئیسی برای اضافه‌ شدن به تیم جدی مدیریتی تولیت آستان قدس است. آن‌چنان‌ که شنیده‌ها حکایت از این داشت که محمدباقر قالیباف دیداری با حجت‌الاسلام رئیسی داشته و گویا در این دیدار موضوع قائم‌مقامی او در تولیت آستان قدس پیشنهاد شده است.»

تغییر در مدیران سینما

جهانگیری رهبر اصلاح طلبان می شود؟/ گمانه‌زني‌ها براي پست جديد قاليباف 

روزنامه ایران در گزارشی با تیتر «مدیران جدید در اتاق فرمان سینمای ایران» از تغییرات گسترده در سازمان سینمایی و مؤسسه رسانه‌های تصویری و مدرسه ملی سینما گزارش می دهد. در بخشی از این گزارش می خوانیم: «محمدمهدی حیدریان که اسفند ماه سال گذشته بر صندلی ریاست سازمان سینمایی تکیه زد، حالا و پس از گذشت 3 ماه، در یکی از مهم‌ترین معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست به خانه تکانی زده است. در حالی که حدود یک ماه و نیم دیگر تا مراسم تحلیف دولت دوازدهم و البته معرفی کابینه جدید زمان باقی مانده است، رئیس سازمان سینمایی در اقدامی که جنبه فوریت آن پررنگ به نظر می‌رسد، بسیاری از مدیران سینمایی را تغییر داد. معاونت‌های ارزشیابی و نظارت، توسعه، مدیریت و منابع، توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، مؤسسه رسانه‌های تصویری از جمله بخش‌هایی هستند که با تغییراتی جدی روبه‌رو شده‌اند.

البته وضعیت مدیران زیرمجموعه های دیگر سازمان مثل موزه سینما، سینما شهر، انجمن سینمای جوانان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هنوز مشخص نشده است و باید منتظر ماند و دید در روزهای پایانی دولت یازدهم مدیران جدیدی منصوب می شوند یا نه.

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری با صدور احکامی مدیران سینمایی کشور را در دوره جدید معرفی کرد و همگی آنان را مسئول طراحی و اجرای برنامه‌های توسعه محور سینمای ایران دانست.

محمد مهدی حیدریان در این احکام ضمن تأکید بر نقش سینمای حرفه‌ای، برهمیاری و کمک به توانمند شدن بخش خصوصی تأکید کرده و اضافه کرده است؛ نیاز سینمای امروز ایران تعامل درون و بیرون سینما در جهت کسب سهم از بازار تصویری دنیاست.

حضور ظریف در اسلو

جهانگیری رهبر اصلاح طلبان می شود؟/ گمانه‌زني‌ها براي پست جديد قاليباف 

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «پيام اروپا براي ترامپ» نوشت: «يك سه‌شنبه پرماجرا براي ايران، اتحاديه اروپا و البته به نوعي هم براي ايالات متحده. درست در روزهاي پرآشوب خاورميانه كه هر لحظه بيم نبردي ديگر در آن مي‌رود، در روزهايي كه بحران هسته‌اي كره شمالي مي‌تواند در چشم برهم زدني منجر به يك بحران هسته‌اي جدي در منطقه شود، در روزهايي كه اتحاديه اروپا با رييس‌جمهور جديد ايالات متحده در كش و قوس‌هاي امنيتي و تجربه بيشترين فراز و فرودهاي سياسي به سر مي‌برد، در روزهايي كه ميان كشورهاي اسلامي ديگر چيزي به اسم برادري و هم آييني نمي‌تواند جاي مخاصمه‌هاي بي‌حد و مرز را بگيرد، سه ضلع مهم‌ترين دستاورد ديپلماتيك جهان در ٣ دهه گذشته در شهر آرام و بي‌تاثير از هياهوهاي شرقي – اسلو – گرد هم آمدند. يك تجديد ديدار تاريخي در روزگاري كه يكي از اين سه ضلع ديگر جامه وزير امورخارجه كشورش را بر تن ندارد، معماران توافق هسته‌اي در جولاي ٢٠١٥ دور هم جمع شدند تا يك بار ديگر از توان ديپلماسي و اجماع سياسي بين‌المللي براي حل و فصل مناقشه‌ها و منازعه‌ها سخن بگويند. پانزدهمين نشست اسلو اين‌بار در بهار بهانه‌اي شد تا محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه دولت يازدهم، فدريكا موگريني، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا و جان كري، وزير امور خارجه سابق ايالات متحده با هم در اتاق مستطيل شكل كوچكي ديدار تازه كنند و به ياد روزهاي مذاكرات نفس‌گير هسته‌اي روبه روي خبرنگاران ايراني و اهالي رسانه از كشور ميزبان بنشيند و از توافقي بگويند كه الگوي آن مي‌تواند براي حل منازعه‌هاي امروز جهاني نيز مورد استفاده قرار بگيرد.

ميزباني اين نشست را بورگه برنده، وزير امور خارجه نروژ بر عهده داشت و البته دوشادوش وي وزير امور خارجه اندونزي نيز نشسته بود. دو وزير امور خارجه برآمده از دو كشور مسلمان و سه ديپلمات امريكايي و اروپايي كه همگي بر يك جمله واحد حداقل در ملاعام تأكيد دارند: به ديپلماسي فرصتي براي رخ‌نمايي در جهان پر آشوب مبتلا به آشوب امروز بدهيد.»


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار