شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در سفر به خوزستان: خوزستان استانی پهناور است و حجم مسکن مهر آن به اندازه چند استان است / ۸۶۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم تحویل مردم شده است
در هفته گذشته در استان زنجان به عنوان اولین استانی که مسکن مهر در آن به اتمام رسیده است، جشن اختتام مسکن مهر گرفتیم و در ماه بعد نیز در استان‌های خراسان جنوبی، اردبیل و یزد، جشن اختتامیه مسکن مهر خواهیم گرفت.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال در خوزستان جشن پایان مسکن مهر را برگزار کنیم، گفت: در هر استانی که شورای مسکن فعال بوده و دستگاه‌های خدمت‌رسان همکاری مناسبی داشته‌اند، پروژه مسکن مهر به سرعت پیش رفته است.

 احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن مهر آبادان و خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به این‌که مسکن مهر در 1100 شهر کشور اجرا شده است، اظهار کرد: در هفته گذشته در استان زنجان به عنوان اولین استانی که مسکن مهر در آن به اتمام رسیده است، جشن اختتام مسکن مهر گرفتیم و در ماه بعد نیز در استان‌های خراسان جنوبی، اردبیل و یزد، جشن اختتامیه مسکن مهر خواهیم گرفت.

 وی با بیان این‌که در هر استانی که شورای مسکن فعال بوده و دستگاه‌های خدمت‌رسان همکاری مناسبی داشته‌اند، پروژه مسکن مهر به سرعت پیش رفته است، افزود: امیدواریم به زودی و تا پایان سال نیز در خوزستان جشن افتتاح پایان مسکن مهر را برگزار کنیم.

 قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دوره مدیرکل فعلی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، پروژه مسکن مهر استان پیشرفت چشمگیری داشته، اما خوزستان استانی پهناور است و حجم مسکن مهر آن به اندازه چند استان است.

اصغری مهرآبادی با اشاره به دلایل عدم پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر، اظهار کرد: یکی از دلایل عدم پیشرفت مسکن مهر در کشور، تعداد زیاد واحدهای مسکن مهر است. همچنین نبود پیمانکاران مشخص به تعداد زیاد و مدیران عامل تعاونی‌هایی که اغلب تخصصی در ساخت و ساز نداشته‌اند، در کنار کمبود اعتبارات از دیگر دلایلی است که موجب شد پروژه‌های مسکن مهر با پیشرفت مناسبی روبه‌رو نباشند.

 وی با بیان این‌که در کشور 2 هزار و 250 باب مدرسه و 850 باب مسجد در پروژه‌های مسکن مهر کشور نیاز است، گفت: پروژه‌های مسکن مهر نیازمند مسجد، بازارچه، خانه بهداشت و کلانتری هستند و احداث هر کدام از این موارد بر عهده دستگاه‌های متولی خود است که این دستگاه‌ها اغلب با کمبود اعتبار مواجه هستند.

 قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به هر تقدیر توانستیم در پروژه‌های مسکن مهر، 480 باب مدرسه و 232 مسجد را به اتمام برسانیم. همچنین ساخت 440 باب مدرسه و 280 باب مسجد در حال انجام است و در آبادان نیز دو باب مدرسه تاکنون ساخته شده است.

 اصغری مهرآبادی عنوان کرد: رئیس جمهور دستور اکید داده‌اند که تا پایان سال مسکن مهر به سرانجام برسد اما مشکلات مسکن مهر کشور پیچیده و عدیده است و باید مشکلات را پیگیری کنیم تا برطرف شوند.

 وی با گلایه‌ از عملکرد بانک ملی اظهار کرد: مصوبه دولت در خصوص پرداخت تسهیلات، صریح و روشن است و برای اولین بار است که می‌بینیم در استانی (خوزستان) به شکل دیگر عمل می‌کنند که به ضرر مردم است.

اصغری مهرآبادی در خصوص مالیات و دارایی واحدهای مسکن مهر گفت: مصوبه هیأت دولت به صورت صریح عنوان کرده است که برای هر واحد مسکن مهر 300 هزار تومان دریافت شود و متقاضی، سازنده مسکن مهر و تعاونی از پرداخت مالیات و دارایی به جز پرداخت همین 300 هزار تومان معاف هستند.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که امروز برگزار کردیم، به نمایندگان مجلس و معاونین استاندار قول دادم تا برخی از مسائل و مشکلات را شخصاً پیگیری و حل کنم. یکماه دیگر در وزارتخانه جلسه‌ای در خصوص مسکن مهر آبادان و خرمشهر برگزار و روند پیشرفت مصوبات امروز را در این جلسه بررسی می‌کنیم.

برچسب ها: مسکن مهر ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار