اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در شهرستان ایذه قطعی ۱۵ تا ۲۰ ساعته آب صورت می‌گیرد، گفت: در ایذه و با غملک در برخی از روستا‌ها ۴۵ روز است که مردم آب ندارند و باید از جاهای دیگر آب بخرند.

به گزارش خانه ملت؛ هدایت‌الله خادمی درباره گرم شدن هوای خوزستان در هفته جاری و وضعیت آب در شهرهای این استان اظهار کرد: هوای خوزستان خیلی گرم شده است. با توجه به اینکه از نظر زیرساختی مشکلات وجود دارد، برای روال عادی در خیلی از شهرستان‌ها آب نداریم و با افزایش دما این وضعیت تشدید می‌شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستان ایذه، قطعی ۱۵ تا ۲۰ ساعته آب صورت می‌گیرد، ادامه داد: در ایذه و با غملک در برخی از روستا‌ها ۴۵ روز است که مردم آب ندارند و باید از جاهای دیگر آب بخرند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس دهم عنوان کرد: برخی از بخش‌های بزرگ هم آب مصرفی‌شان قطع شده است و تلاش می‌کنیم با تانکر به آن‌ها آب رسانی کنیم. مردم وضعیت بسیار بدی دارند و هم اکنون حداقل ۲۰۰ روستا در ایذه و باغملک آب ندارند.

وی با بیان اینکه از نظر تامین آب وضعیتی بحرانی داریم، افزود: از نظر برق نیز در ایذه مشکلات داریم، زیرا در آنجا فقط یک ایستگاه برق وجود دارد و معمولا هر شهرستانی که جمعیتش اندازه ایذه باشد حداقل ۳ ایستگاه برق دارد. اخیرا می‌خواهند زمین بخرند و شاید ایستگاه برق ایجاد کنند و احتمالا اجرای این کار برای چندین سال دیگر محقق می‌شود.

خادمی یادآور شد: مردم گا‌ها در ایذه و باغملک بخاطر کمبود آب به خیابان‌ها می‌آیند. چند شب پیش در ایذه مردم ساعت ۱۲ شب به خیابان‌ها آمدند. تنها راه برون رفت از این مشکل این است که از کارون که ۲۰۰ کیلومتر آن از ایذه رد می‌شود، برداشت کرده و مشکل آب ایذه، باغملک، نی داوود، هفتکل و ... را حل کنند متاسفانه انجام این کار را به تعویق می‌اندازند.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس دهم بیان کرد: مردم وضعیت عجیب و غریبی دارند و کسی هم دادرس این مردم فعلا نیست. در این گرمایی که اگر یک ماهیتابه را در سطح خیابان قرار دهیم براحتی در آن تخم مرغ می‌پزد، بایددید وقتی آب و برق هم قطع شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

وی تاکید کرد: همانطوری که بخاطر مشکلات ریزگردها، برق اهواز و خوزستان برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت قطع شد و آمدند یک سری زدند و فراموش کردند. الان هم تلویزیون در حال زیرنویس کردن بروز گردوخاک در خوزستان است و متاسفانه همین الان گرد و خاک در هوا ۱۰ برابر حد مجاز است لذا مسئولان و دولت باید سریعتر کاری برای رفع مشکلات کنند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: با وصله و پینه مشکلات زیرساختی حل نمی‌شود و مشکل اساسی آب است، ایذه به عنوان دروازه ورود کارون به خوزستان است، ولی ایذه، باغملک، نی داوود و سیدون آب ندارند. روستاهای چشمه شیرین و باغ ملا ۴۵ روز است که آب ندارند.

خادمی گفت: مشکلات اساسی زیادی داریم، ولی آب باید فراهم باشد که دیگر از تشنگی نمیریم. کمبود آب بیماری‌هایی را بوجود آورده است. متاسفانه چاههایی که آب شرب مردم را تامین می‌کنند باعث بروز انواع و اقسام بیماری‌های معده و روده شده اند که اداره بهداشت می‌گوید، از این آب استفاده نکنید که این هم مشکلات خود را دارد.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس دهم تصریح کرد: از دولت تقاضا داریم مشکل آب ایذه و باغملک را حل کند این کار به جاهای خوبی رسیده است و نیاز به کمک‌های دیگری دارند تا این آب را انتقال داده و مشکل آبی در این استان را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: از آب کارون به استان‌های دیگر که چندصد کیلومتر دورتر هستند، می‌فرستند، ولی برای شهری که کارون ۲۰۰ کیلومترش از آن عبور می‌کند هنوز اقدامی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآورشد: آبادان هم مشکل آب دارد و سال‌های قبل به همین خاطر درگیری هایی در این شهر ایجاد شد و فکر می‌کنم یک نفر کشته شد و زخمی هایی هم به جای ماند. اصلاح کوچکی انجام شد که باز مشکلاتی دارند. خرمشهر، گتوند و مسجد سلیمان هم مشکل آب دارند.

به گزارش خبرگزاری میزان؛ نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: اهواز اگر از نظر کمیتی در تامین آب شرب مشکلاتی نداشته باشد، اما کیفیت آب آن اصلا مناسب نیست و تمام ضایعات و پساب‌ها وارد کارون می‌شود که از همین آب برداشت کرده و استفاده می‌کنند. شاید یکی دو شهر وضعیت آبش مناسب باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار