در آستانه انتخابات اخبار و مطالب متعددی از گوشه و کنار استان شنیده می شود. پایگاه خبری شوشان روزانه این اخبار را رصد و منتشر می کند.

"> حمایت بنیانگذار جراحی قلب خوزستان از جلیلی / واکنش آیت الله کعبی / کاندیداهایی که لیاقت شورا ندارند/نگاهی به ائتلاف ها (الموحده،آفتاب ،شهروند پویا ، شهریاران) تاسف دکتر حجازی/ زیباکلام در حمایت از روحانی به خوزستان می آید/کاروان تبلیغاتی ممنوع! و ...
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۹

در آستانه انتخابات اخبار و مطالب متعددی از گوشه و کنار استان شنیده می شود. پایگاه خبری شوشان روزانه این اخبار را رصد و منتشر می کند.

 

حمایت بنیانگذار جراحی قلب خوزستان از جلیلی

دکتر اصغر رمضانی، بنیانگذار جراحی قلب در خوزستان و استاد فرهیختۀ دانشگاه علوم پزشکی اهواز، یکی از برترین فوق تخصص های جراحی قلب کشور و چهرۀ ماندگار و نام آشنای خوزستان است.

خیلی ها او را می شناسند و خیلی ها سلامتی و ضربان قلبشان را مدیون او هستند. او فرزند عشایر بختیاری و سرزمین خوزستان و از افتخارات ایل بختیاری و مردم خوزستان است.

دکتر رمضانی در گفتگو با خبرنگار جبهه پایداری پیرامون انتخابات اخیر گفت: از میان 8 کاندیدای احراز صلاحیت شده که از سوی شورای نگهبان معرفی شده اند، بنده دکتر سعید جلیلی را اصلح می دانم، گفتمان ایشان گفتمان امام و رهبری است و در خط ولایت است و نهایت همیاری و همکاری را با نهادهای دینی و ملی از ایشان می بینم و حفظ امنیت و آرامش کشور مرهون و مدیون تلاش و ایثار افرادی مثل ایشان است.

عباس کعبی : جامعه مدرسین از ولایتی حمایت رسمی نکرده است

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه حمایت اکثریت اعضای یک جلسه به معنای حمایت نهاد جامعه مدرسین از نامزدی خاص نیست، گفت : در صورتیکه دو سوم اعضا که تقریبا بین 34 تا 35 نفر می شود، نسبت به حمایت از یک کاندیدا توافق نظر داشته باشند آنگاه می توان این موضوع را به عنوان نظر رسمی جامعه مدرسین عنوان کرد.

آیت الله عباس کعبی درباره اعلام نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر حمایت از علی اکبر ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: تصمیم جامعه بر این بوده و هست که این نهاد در انتخابات ریاست جمهوری از شخص خاصی حمایت نکند؛ چراکه براساس اساسنامه در صورتیکه دو سوم اعضا که تقریبا بین 34 تا 35 نفر می شود، نسبت به حمایت از یک کاندیدا توافق نظر داشته باشند آنگاه می توان این موضوع را به عنوان نظر رسمی جامعه مدرسین عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر نه تنها این دو سوم به نصاب نرسیده است، بلکه شاید به تعداد افرادی که نظر خود را درباره حمایت از آقای ولایتی اعلام کرده اند، شاید هم بیشتر ، از دو یا سه نامزد اصولگرای دیگر در انتخابات ریاست جمهوری حمایت خواهند کرد.

اعلام موجودیت ائتلاف شهریاران برای شورای اهواز

ائتلاف شهرياران متشكل از 21 عضو بعنوان يكي از ائتلافهاي شركت كننده در انتخابات شورا ها با شعار "شهر را بايد ساخت"اعلام موجوديت كرده است.در مقدمه اي كه اين ائتلاف منتشر كرده آمده:...شهر را بايد ساخت شهري نمونه،شهري پاك.شهري برازنده بزرگ مردان حماسه و ايثار.ما نمي گوييم بهترين ها هستيم اما تدبير،تقوا و تخصص رهنماي ماست و همدلي و همياري توشه و سرمايه ما.شهر نيازمند جاني تازه و تلاشي دلسوزانه همراه با تدبير و تخصص است.همراهي شما مردم پشتوانه ما و حق شناسي و خدمت وظيفه ما.ما با هم شهر را نمونه خواهيم ساخت."

گفته مي شود اين ائتلاف از معدود گروههاي انتخاباتي است كه بسياري از افراد بنام و فعالان سياسي با تجربه از جمله چند تن از شهرداران و مديران سابق استاني از آن حمايت مي كنند.

 

ائتلاف الموحده در انتخابات اهواز

علي محمدي، سخنگوی ائتلاف الموحده لیست اعضای حاضر در این ائتلاف را منتشر کرد.

اعضای حاضر در لیست انتخاباتی این ائتلاف که با شعار "وَ لا تَکُونُوا کَالَّذينَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَيِّناتُ (آيه 105 سوره آل‌عمران)" وارد رقابت شده اند به شرح زیر است:

سيدمهدي آلبوشوكه

سيدكريم سعيدي

توران حميد

خالد لويمي

سهام ساكي

عباس فريسات

مهدي سلمان‌زاده

عبداله عبياوي

ناجي سواري

علي ناصري

جعفر شعبان‌پور خزينه

فاطمه نجفي

ابتسام الباجي

مصطفي رمضان احمدي

بهروز طهماسبي‌زاده

جلال عبدالخاني

عاشور سواري‌پور

حبيب دلفي

علي قضايي

 

لیست ائتلاف آفتاب+12

لیست ائتلاف آفتاب+12 با شعار "آبادانی فراگیر، توسعه اهواز بزرگ" برای انتخابات چهارمین دوره شورای شهر اهواز منتشر شد.

رامی علاسوند

زهرا سراجان دهکرد

هوشنگ شیرمردی

الهه موالی زاده

امین کمالی

اسکندر زنگنه

علی مراد حافظی

حجت مظفری

احمد باورساد

حسین زیدوند

محمدعلی دل آرام

هدایت ممبینی

اسماعیل باصری

مسعود دشت بزرگ

سیدجمال موسوی

نیما حاجی پور

امان الله باقری

فخرالدین وکیل زاده

شهرام شاهین زاده

سعید امیری بختیار

حمید بارانگر (میاحی)

لیست ائتلاف شهروند پویا برای شورای شهر اهواز

لیست ائتلاف شهروند پویا با شعار وحدت، خدمت و توسعه پایدار برای انتخابات چهارمین دوره شورای شهر اهواز منتشر شد.

زیبا صالح پور

الهه موالی زاده

آذر زمان پور

حسین حیدری

احمدرضا صالحی

اسماعیل باصری ارغوانی

هوشنگ شیرمردی

جمشید سلحشور

یدالله اخلاقی

علی نظر ممبینی

نیما حاجی پور

مسعود حمیدی نژاد

محمد رضا راهداری زاده

موسی نجف پور شهنی

نواب ورناصری

جانعلی خورشید

علی حبیبی بهروز

سامان فرامرزی بابادی

هدایت ممبینی

محمدرضا کرم نیا

عنایت الله اسفندیاری

پنجمین سفر تبلیغاتی قالیباف به خوزستان

رئیس ستاد مردمی حامیان قالیباف در خوزستان از پنجمین سفر این نامزد انتخابات به خوزستان در روز سه شنبه خبر داد. حجت الاسلام سیدامین میرعلایی اظهار کرد: دکتر قالیباف نگاه ویژه ای به خوزستان دارد و به همین دلیل است که چند بار به خوزستان سفر کرده است و سفر روز سه شنبه وی پنجمین سفر تبلیغاتی به خوزستان است.

رقابت 68 نامزد برای تصاحب 11 کرسی شورا در بهبهان

فرماندار بهبهان گفت: 110 تا 130 هزار نفر واجد شرايط راي در شهرستان وجود دارد و 137 شعبه اخذ رای نیز پیش بینی شده است. فرهاد بازلي محبوب اظهار كرد: از میان 80 شعبه ثابت و 56 شعبه سيار در شهرستان بهبهان، 71 شعبه ثابت شهري، 9 شعبه سيار شهري، 10 شعبه ثابت روستايي و 47 شعبه سيار روستايي هستند. در اين شهرستان 658 نفر نامزد انتخابات شوراي شهر و روستا تائيد صلاحيت شده‌اند كه از اين تعداد 633 نفر مرد و مابقي زن هستند. در شهر بهبهان نيز 68 نفر تائيد صلاحيت شده اند كه 61 نفر آنها مرد و 7 نفر زن هستند. فرماندار بهبهان با بیان اینکه يك هزار و 500 نفر عوامل اجرايي و نيروي انتظامي براي برگزاري انتخابات و تامین امنيت صندوق‌ها آموزش‌هاي لازم را دریافت کرده اند، تصریح کرد: افراد تاييد صلاحيت شده در اين شهرستان براي 327 كرسي شورا رقابت مي‌كنند كه در شهر بهبهان 11 نفر عضو اصلي و پنج نفر عضو علي البدل خواهند بود. شوراهای سه شهر ديگر بهبهان نیز هر كدام پنج نفر عضو اصلي و 2 نفر علي‌البدل خواهند داشت.

کاروان تبلیغاتی ممنوع!

فرماندار شهرستان شوش از نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا و هواداران آنها خواست قانون انتخابات را رعایت کنند.عبدالرضا سعیدی نیا در نشستی با نامزدهای انتخابات شورا از آنان و هوادارانشان به خاطر فراهم کردن بستر لازم جهت ایجاد شور و نشاط سیاسی در برگزاری انتخابات قدردانی کرد. به طور قطع استقبال خودجوش و غرورآفرین مردم، تحقق حماسه سیاسی را در 24 خرداد ایجاد خواهد کرد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان شوش، الصاق عکس نامزدها در اماکن عمومی و به راه انداختن کاروان تبلیغاتی در سطح شهر را جزو تخلفات تبلیغاتی عنوان کرد و برای پیشگیری از این تخلفات خواستار همکاری بیش از پیش نامزدها شد.

زیباکلام در حمایت از روحانی به خوزستان می آید

* رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در خوزستان از سفر صادق زیباکلام به خوزستان در حمایت از روحانی خبر داد.جاسم جادری با اعلام این خبر اظهار کرد: صادق زیباکلام روز سه شنبه (21 خرداد) به اهواز سفر می کند و در نشستی به نخبگان و جوانان استان حضور می یابد. حضور در جمع مردم شهرهای آبادان و خرمشهر نیز از دیگر برنامه های وی خواهد بود.

تاسف دکتر حجازی

استاندار خوزستان با انتقاد از بی توجهی برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر اهواز در زمینه تبلیغات شهری گفت: در تبلیغات شهری نامزدها ناهنجاري‌هایی مشاهده مي‌كنيم كه واقعا جاي تاسف دارد.

سيدجعفر حجازي اظهار كرد: 24 خردادماه، روز ديگري است كه مردم حماسه مي‌آفرينند. در اين روز است كه همه ما و شما به تاسي از فرمايش مقام معظم رهبري براي خلق حماسه سياسي حضور باشكوهي در پاي صندوق‌هاي راي خواهيم داشت و دشمناني كه چندين ماه است براي نااميد كردن مردم از مشاركت در انتخابات تلاش مي‌كنند، شكست سنگين ديگري را تجربه خواهند كرد. وي افزود: از مردم دعوت مي‌كنم كه با حضور پررنگ و باشكوه، ارادت خود را به نظام جمهوري اسلامي و راه امام و شهدا در آن روز نشان دهند. حجازي عنوان كرد: نكته حايز اهميت اين است كه تلاش شود در ساعت‌هاي اول صبح و تا زماني كه هوا خنك‌تر است، در شعب اخذ راي حضور يابيد و راي خود را به صندوق بيندازيد و در ساعات اوليه، ‌تمام شعبه‌ها پر شوند.

کاندیداهایی که لیاقت شورا ندارند

رييس هيات بازرسي انتخابات خوزستان با اشاره به وضعيت ناهنجار تبليغات انتخاباتي در سطح شهرها، گفت: يكي از مهمترين اولويت‌هاي شوراي شهر، پاكيزگي و نظافت شهر است و كانديداهايي كه به عضويت شوراي شهر درمي‌آيند در جايي قرار مي‌گيرند كه خود بايد مبلغ و مشوق مردم در پاكيزگي شهر باشند.

علي‌اصغر وحيدي اظهار كرد: نمي‌خواهم بگويم كه همه كانديداهاي شورا راضي به وضعيتي هستند كه اكنون در سطح شهرها مشاهده مي‌كنيم. وضع ناهنجاري كه با نصب اوراق تبليغاتي در سطح شهر، پاكيزگي و نظافت شهر را به هم زده است، مدنظر كانديداهاي انتخابات شوراها نبوده و ممكن است هواداران كانديداها كه اين اوراق را توزيع مي‌كنند، دست به اين ناهنجاري‌ها زده باشند. وي افزود: از كانديداهاي انتخابات شوراي شهر تقاضا مي‌شود كه هواداران خود را نسبت به خودداري از برهم زدن پاكيزگي چهره شهر راهنمايي كنند زيرا اين اقدام هواداران منجر خواهد شد كه در ذهن مردم تصوري پيش آيد كه كانديداي مربوطه توجهي به پاكيزگي و نظافت شهر ندارد و چنين فردي چگونه مي‌خواهد عضو شورايي شود كه الگوي شهروندان است؟

کاغذهای رنگارنگ

این روزها شهر مملو از کاغذ شده است کاغذهای رنگارنگی که جای جای فضای شهر را گرفته و هر یک با رنگ و لعاب‌هایی درصدد افزایش جلب توجه‌ها به خود هستند.کاغذهایی که گاهاً حقیقت را آن‌قدر وارونه می‌کند که باید خود آن‌ها را وارونه بخوانی تا در باورت بگنجد آنچه برخی کاندیداها در آن‌ها در باب فضایل و ویژگی‌ها و توانمندی‌های بی پایان خود نگاشتند.خلاصه این روزها کم‌تر جایی است که بروی و یک یا چند کارت ویزیت یا برگه تبلیغاتی دستت ندهند، و توهم مجبوری بپذیری و لاجرم پس از دیدن عکس کاندیدا مابقی زحمت کار را به کارکنان شهرداری واگذار کنی.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار