شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
در پی توهین یکی از روسای ستاد روحانی در خوزستان در حضور استاندار خوزستان ، ستاد مردمی دکتر روحانی ضمن موضع گیری ،  بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم غیور و ولایتمدار استان خوزستان ، اخبار واصله حاکی از آن است که فردی در جریان دیدار ستاد احزاب با استاندار خوزستان به حضرت سلمان فارسی توهین نموده است . بر همین اساس ،هر چند استاندار فهیم و با تدبیر استان بطور ضمنی پاسخ درخور و شایسته ای داده و به جایگاه ویژه سلمان نزد پیامبر اکرم (ص) اشاره داشته اند؛ که جای تشکر دارد، لازم می داند مواردی را باستحضار آحاد مردم عزیز برساند.

یکم : اینکه سلمان فارسی از صحابه نزدیک پیامبر (ص) بوده و آیات بسیاری در وصف حال بزرگانی چون وی نازل شده است تردیدی وجود ندارد. لذا دفاع از جایگاه سلمان فارسی نزد آخرین رسول خدا و نقش انکار ناپذیر وی در گسترش اسلام نیاز چندانی به بحث ندارد و اظهر و من الشمس است. در تحکیم جایگاه وی همین بس که روایت شده است هرگاه جبرییل بر پیامبر(ص) نازل می شد، سلام خداوند را به سلمان ابلاغ می نمود. (الاختصاص،مفید،ص216) و پیامبر به صراحت فرمودند:سلمان از اهل بیت ماست(بهار الانوار، جلد 23، ص373)  . لذا اگر از این منظر به سخنان توهین آمیز فرد مذکور نگاه شود ، ناگفته پیداست که بر اساس احادیث یاد شده و کمی سختگیرانه می توان نتیجه گرفت که هدف سخنران توهین به اهل بیت پیامبر (ص)بوده است . اما با نگاه منصفانه به موضوع می توان به تحلیل دیگری رسید و آنهم اینکه هدف توهین به سلمان و اهل بیت نبوده ،بلکه به واسطه تحلیل محتوای سخنان می توان به دانش کم فرد مذکور در تاریخ اسلام و اهداف پس پرده دیگری پی برد.

دوم : سخنان توهین آمیز ایراد شده در جلسه مذکور ، هر چند از نظر شکلی توهین به حضرت سلمان است اما به نظر می رسد حمله به سلمان ؛ چه از تراوشات ذهنی سخنران و یا دیکته شده به وی باشد ، به سلمان به واسطه ایرانی بودن وی حمله کرده  و نه اینکه ایشان صحابه پیامبر بوده است . متاسفانه اخیرا در بسیاری محافل و شبکه های مجازی شاهد اینگونه تحرکات تفرقه افکنانه و ضدیت با ایران و ایرانی بوده ایم. افکار سخیفی که همه ریشه در افکار مسموم و تجزیه طلبانه داخل و  خارج از کشور دارد.

سوم : مردم ما باید به هوش باشند که سخنان تفرقه انگیز ایراد شده را نباید به اشتباه به پای قومیت سخنران و یا ستاد دکتر روحانی نوشت .هر چند نمی توان از   کم تدبیری ستاد احزاب دکتر روحانی و تشکیل دهندگان جلسه مذکور در مدیریت جلسه و شناخت افراد ستاد به سادگی گذشت.

 اساس قصه آن است که سخنان ایراد شده را می توان صرفا نظرات ناشیانه و شخصی فرد مذکور دانست یا آن را حاصل تلقین افراد پشت پرده ای دانست که صرفا هدفشان ایجاد تفرقه میان اقوام و تخریب ستاد دکتر روحانی و تضعیف دولت است که در این میان می توان چنین فرض کرد که سخنران نیز قربانی این جریان فکری شده است .

آخر : ستاد مردمی دکتر روحانی که قدرت واقعی آن بر گرفته از انسجام مردم استان و دلسوزان واقعی نظام و حامیان واقعی دکتر روحانی است ، شدیدا این جریان تفرقه افکنانه و غیر مسئولانه را ؛به هر شکل و سیاقی که تحلیل شود، محکوم کرده و مردم فهیم استان را به وحدت،برادری و انسجام میان همه اقوام و گروههای سیاسی دعوت می نماید .

ریس ستاد مردمی شمال خوزستان 
حاج علی محمدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار