اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
عباس محمدی آب الوان، متولد خردادماه ۱۳۷۳ در روستای آب الوان از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد، دوران ابتدایی خود را در روستای آب الوان و دوره دبیرستان را در شهر دهدشت گذراند و در سال 1390 در کنکور سراسری با رتبه ۶۷۱ در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پذیرفته شد

عباس محمدی آب الوان، متولد خردادماه ۱۳۷۳ در روستای آب الوان از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد، دوران ابتدایی خود را در روستای آب الوان و دوره دبیرستان را در شهر دهدشت گذراند و در سال 1390 در کنکور سراسری با رتبه ۶۷۱ در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پذیرفته شد. وی که اکنون در ماه های آخر دوران تحصیل خود در مقطع دکترای حرفه ای به سر می برد، در نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور، در حیطه "تفکر در علوم پایه" موفق شد رتبه سوم را در منطقه 4 آمایشی کشور کسب کند.

محمدی خودباوری و تلاش مستمر را از عوامل موفقیت در هر آزمون عنوان کرد و گفت: هیچوقت، کلاس های تقویتی و اینگونه‌ موارد را باور نداشتم، چرا که بطور کلی فضای المپیادهای علمی به گونه ای است که باید تنها با توکل به خدا و تکیه بر علم و دانش خود، تلاشهای بی وقفه و همچنین مطالعه مقالات بسیار و مهمتر از آن تفکر در مقالات در انتظار نتیجه ای مطلوب بود.

وی در ادامه ضمن تشکر از  دکتر فروزان مسئول استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حضور اساتید مجرب با سطح علمی بسیار بالا چون دکتر فروزان را قوت قلبی برای تیم دانشجویان شرکت کننده عنوان کرد و افزود: امید و انگیزه ای که مسئولین و اساتید معزز در دانشجویان جهت سوق دادن تلاشها و هموار کردن‌ مسیر مطالعات علمی آنها ایجاد می کنند، می تواند کمک شایانی به دانشجویان در نیل به اهدافشان داشته باشد.

محمدی المپیادهای علمی را به لحاظ میزان سختی‌ و درجه علمی، بالاتر از دیگر آزمونها دانست و با اشاره به نقش مهم خانواده در دستیابی به تجارب و موفقیت های خود، اظهار داشت: حضور همسرم در کنار بنده بعنوان بهترین دوست، داشتن دوستان خوب و همچنین حضور در مناطق محروم خراسان شمالی و شرکت در اولین اردوی جهادی وزارت بهداشت به عنوان کادر درمانی، کمک به بیماران و‌ مردم آن منطقه  از دیگر تجربه های عالی در زمان حال و‌ آینده کاری بنده است.

وی ادامه داد: المپیاد علمی، بخصوص حیطه تفکر در علوم پایه٬ متفاوت از دیگر آزمونها است و فلسفه برگزاری آنها، تشویق دانشجویان به تفکر و خلاقیت در حیطه های علمی می باشد که این کمبودی است که در جامعه علمی و دانشگاهی دیده می شود، همچنین جهت شرکت در این حیطه حداقل آگاهی از دروس علوم پایه مثل ایمونولوژی٬ هیستولوژی٬ پاتولوژی و... الزامی است و بدون شک آمادگی جهت شرکت در این آزمون، نیازمند انرژی و تلاش فراوان است چرا که این آزمون طی نه ساعت و در چهار مرحله بصورت کتبی برگزار می شود.

محمدی با بیان اینکه سطح برگزاری المپیاد امسال بسیار بالا بود و مسئولان برای اولین بار موضوع آزمون را اعلام نکردند، از این رو پس از شروع آزمون میزان سختی بالای سوالات آزمون واقعا" شوک برانگیز بود، در توصیف برنامه های آینده خود گفت: دروس رشته پزشکی به نوعی دانشجو را مجبور به مطالعه روزانه و مستمر می کند ولی برای شرکت در المپیاد  روزانه و بصورت متوالی دو الی سه ساعت دروس پزشکی و همچنین حداقل دو مقاله را مطالعه می کردم. قصد دارم در آینده در رشته کاردیولوژی (قلب ‌و عروق) در مقطع تخصص ادامه تحصیل دهم و همچنین حضور بعنوان هیئت علمی و ‌تدریس در دانشگاه از ‌اولویت های من است.

وی با اشاره به این مطلب که لازمه شرکت در المپیاد، اعتماد به نفس و باور توانایی های فرد می باشد، المپیاد علمی را یک تجربه علمی و یک چالش جدید نام برد و در بیان چگونگی گذراندن اوقات فراغت افزود: مطلعه کتابهای غیر درسی در زمینه ادبیات، همچنین ورزش کردن، تماشای فیلم و آشپزی! از جمله کارهایی است که  در زمان فراغت انجام می دهم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: بعنوان یک دغدغه، از مسئولین آموزشی و پژوهشی خواهشمندم به حوزه آموزش توجه بیشتری داشته باشند و مطمئن باشند که دانشجویان این دانشگاه بسیار مشتاق و جویای علم و دانش هستند و با کمی تغییر در سیاست های آموزشی بدون شک دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، برترین دانشگاه کشور خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار