اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
با حضور وزیر نیرو ؛
آبادان - شوشان ؛ با حضور وزیر نیرو پروژه‌های شبکه آبیاری و زهکشی شهرستان های آبادان و خرمشهر افتتاح شد

شوشان ؛ عصر دوشنبه 19 تیرماه پروژه‌های شبکه آبیاری و زهکشی شهرستان های آبادان و خرمشهر با حضور حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در این شهرستان‌ها افتتاح شد.

پروژه شبکه آبیاری و زهکشی شمال شلمچه یکی از این طرح‌ها است که شامل 4 واحد عمرانی می‌شود؛ مساحت اراضی تحت پوشش این طرح حدود 2000 هکتار است.

تعداد ایستگاه‌های پمپاژ آبیاری این پروژه شامل سه دستگاه با دبی‌های 1200، 1200 و 1800 لیتر بر ثانیه است. همچنین طول لوله‌های آبیاری در این طرح 52 هزار متر با قطر 315 تا 1000 میلی‌متر و طول لوله‌های زهکشی آن 372 هزار متر و طول زهکش‌های جمع‌کننده روباز 23 هزار متر است.

این طرح شامل 301 سازه آبگیر و 52 عدد حوضچه شیر پروانه و اعتبارات صرف‌شده برای آن 350 میلیارد بوده است.

طرح آبیاری و زهکشی آبادان از دیگر طرح‌هایی است که امروز با حضور چیت چیان افتتاح شد؛ این طرح با وسعت 16 هزار هکتار شامل 22 واحد عمرانی در سه بخش KQ ، KO و TB است.

همچنین امروز، طرح آبیاری و زهکشی خرمشهر با وسعت 16 هزار هکتار شامل هفت واحد عمرانی در چهار بخش شلمچه، حفار، سواحل بهمنشیر و جزیره مینو به بهره‌برداری رسید. در این طرح 38 ایستگاه پمپاژ آبیاری، 20 ایستگاه پمپاژ زهکشی و 4250 سازه آبی احداث شده است.

هدف از اجرای این طرح‌ها احیای نخیلات آبادان و خرمشهر، جلوگیری از نفوذ آب شور خلیج فارس به رودخانه کارون و بهمنشیر، تامین آب خام پایدار، استفاده بهینه از منابع آب شیرین و افزایش راندمان آبیاری بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار