اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
وزیر بهداشت در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی کشور: زبان مردم و گروه های تخصصی نظام سلامت باشید / ضرورت تکرار در اطلاع رسانی و خبررسانی برای ایجاد آرامش در جامعه / همه در یک کشتی نشسته ایم، هنر ما باید در جذب باشد / تخریب دولت، باعث تقویت بخشی های دیگر نمی شود
برخی افراد تصور می کنند که انتخابات هنوز تمام نشده و همچنان به حاشیه سازی های خود ادامه می دهند و هیچ وقت هم عبرت نمی گیرند
دکتر سید حسن هاشمی در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور و سازمان های تابعه وزارت بهداشت که روز سه شنبه 20 تیرماه 96، اظهار داشت: امیدوارم که اعضای کابینه دولت دوازدهم به عهد رییس جمهور مبنی بر لزوم ادامه طرح تحول نظام سلامت، وفادار باشند و حمایت رییس جمهور از حوزه سلامت و فعالان این حوزه بسیار مهم و یک فرصت طلایی است و این آرزوی چندین ساله بوده که شخص اول اجرایی کشور از حوزه سلامت حمایت کند و وزرای سابق بهداشت از این حمایت، محروم بوده اند.

زبان مردم و گروه های تخصصی نظام سلامت باشید

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر مراقبت از دستاوردهای ارزشمند طرح تحول نظام سلامت، خاطرنشان کرد: مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی باید زبان مردم و گروه های تخصصی نظام سلامت باشند و در چهار سال گذشته، بخش اول یعنی زبان مردم بودن، معرفی خدمات و خنثی کردن اقدامات تخریبی علیه وزارت بهداشت را دنبال کردید و کمتر شاهد بودم که فرصتی برای شنیدن حرف منتقدان ایجاد شود و باید حتما در آینده، وزارت بهداشت فرصت نقد را بیشتر فراهم کند.
دکتر هاشمی تاکید کرد: هر مدیر در هر بخشی که فعالیت دارد باید نقد برنامه ها و عملکرد حوزه اش توسط افرادی که صادقانه، خالصانه و بدون حب و بغض قصد راهنمایی وی را دارند، غنیمت بداند زیرا نقد منصفانه، باعث می شود که مسئولان از منابع، زمان و فکر خود استفاده بهتری کنند و روابط عمومی ها باید این زمینه را در دولت آینده فراهم کنند.

اطلاع رسانی و روابط عمومی را از هم متفاوت ببینیم

وزیر بهداشت گفت: روابط عمومی ها باید کیفی تر کار کنند و اطلاع رسانی و روابط عمومی را از هم متفاوت ببینیم زیرا ابزارهای آن متفاوت است و باید روابط عمومی ها کیفی تر شوند. امروز فعالیت مخالفان دولت و افرادی که هدفشان تخریب است، مایه تاسف است چراکه همه ایرانی، مسلمان و غمخوار مردم، انقلاب و کشور هستیم و برخی از ما ادعای ارزشی بودن هم داریم اما همدیگر را تخریب می کنیم.

دکتر هاشمی اظهار داشت: خدا باید کمک کند تا معروف بیشتر در کشور تبلیغ شود و برخی افراد از منکری که بنام معروف در جامعه معرفی میکنند، نهی شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به توسعه فضای مجازی در سالهای اخیر، گفت: در استان های مختلف باید با گروه های مختلف حوزه های پزشکی تعامل داشته باشید و باید از این ظرفیت برای معرفی خدمات دولت در حوزه سلامت و ارتقای آن در جامعه، شنیدن انتقادات و انتقال سیاست های دانشگاه های علوم پزشکی در استانهای کشور استفاده کنید و باید از فضای مجازی به نفع سلامت مردم استفاده کنید.

نفوذ ؛ حاشیه سازی برای مسئولان و تقابل آنها با یکدیگر است

دکتر هاشمی ادامه داد: اگر از فضای مجازی در مسیر صحیح اطلاع رسانی و معرفی خدمات دولت به خوبی استفاده نشود، دیگران حتما نقطه مقابل این کار را خواهند کرد و محتوی هم برای این منظور تولید می کنند و بعد از مدتی، با عناد و لجاجت باعث به وجود آمدن حاشیه هایی بر علیه حوزه سلامت در استانها و گرفتن وقت مدیران و مسئولان می شوند و من آنچه از نفوذ می فهمم، چیزی جز حاشیه سازی برای مسئولان و تقابل آنها با همدیگر نیست.

وزیر بهداشت به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم دوری از حاشیه سازی برای مسئولان کشور، گفت: ایشان در مورد فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی می گفتند که خناسانی در مکانهای حساس زیادی هستند و در اطراف عناصر تصمیم گیر تاثیرگذار در کشور وجود دارند که آتش بیار معرکه و به قول معروف، بادمجان دور قاب چین هستند که از کم عقلی و بی دینی اقدام به برخی رفتارها می کنند.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: ما تصور می کنیم که اگر کسی بخواهد اقدام به برخی رفتارهای نادرست و تفرقه انگیز کند، باید ظاهری غیر دینی داشته باشد در حالی که هر چه ضربه خورده ایم از افرادی با ظواهر به اصطلاح مذهبی خورده ایم نمونه های بارز آن عوامل شهادت شهدای بزرگ انقلاب اسلامی مانند شهیدان باهنر، رجایی و شهید بهشتی بودند. این همه جاسوس در سالهای اخیر گرفته شده که ظاهر آنها غیراسلامی نبود و برخی از آنها مذهبی بوده و برخی دیگر لباس مقدس ترین نهادها را بر تن داشته اند و با نفوذ در آن دستگاه ها کار می کردند.

در بعضی از دستگاه های تبلیغی، برخی افراد نفوذ کرده اند که دین، اخلاق و انصاف ندارند و دائم بر طبل بی اعتمادی و یاس می کوبند

وزیر بهداشت اضافه کرد: متاسفانه در بعضی از دستگاه های تبلیغی، برخی افراد نفوذ کرده اند که دین، اخلاق و انصاف ندارند و دائم بر طبل بی اعتمادی و یاس می کوبند و کسی هم کاری به آنها ندارد، بعضی از مظاهر فساد را تبلیغ می کنند و مقدس می دانند ولی دولت را تخریب می کنند و این به ارزش تبدیل شده است.

دکتر هاشمی با بیان اینکه هنرمندی مدیران روابط عمومی باید در این باشد که فضا و بستر آن دانشگاه علوم پزشکی و استان، در اختیار نیات پلید و تخریب دولت قرار نگیرد، افزود: باید سعی و تلاش ما بر این باشد اقداماتی انجام شود که اگر سنگی در جلوی راه قرار دارد و یا در آینده باعث سد راه می شود، نتواند مانع شود نه اینکه با پتک آن را برداریم.

وزیر بهداشت ضمن حساس دانستن حوزه خبررسانی به ویژه در حوزه سلامت، یادآور شد: شرایط امروز خبررسانی با پنج سال قبل و حتی سه سال قبل، کاملا متفاوت است و اخبار به صورت لحظه ای و ثانیه ای مخابره می شود و مانند سیانور خوردن، در ثانیه تاثیر می گذارد و حتما دانشگاه ها و روابط عمومی باید با همان سرعت عمل پاسخگو باشند.

برخی افراد تصور می کنند که انتخابات هنوز تمام نشده و همچنان به حاشیه سازی های خود ادامه می دهند

دکتر هاشمی گفت: برخی افراد تصور می کنند که انتخابات هنوز تمام نشده و همچنان به حاشیه سازی های خود ادامه می دهند و هیچ وقت هم عبرت نمی گیرند که این برخورد بسیار بد و ناپسندی است و در دراز مدت، حتما ضرر می کنند زیرا مردم ایران، باهوش هستند و از مسائل روز شناخت پیدا کرده اند. در آمریکا مردم به ترامپ رای می دهند ولی در ایران مردم، وعده یارانه 250 هزار تومانی را پس می زنند که باید عبرت گرفت.

مردم ممکن است سکوت یا تقیه کنند ولی در روز موعود، اراده خود را حاکم می کنند

وزیر بهداشت تصریح کرد: برخی افراد می گویند که چرا بر علیه ما تبلیغ می کنید در حالی که رفتار شما، تبلیغ بر علیه خودتان است و وقتی یک خبرگزاری را در اختیار دارید که سراپا دروغ و تهمت و متهم کردن دولت جمهوری اسلامی ایران است، ممکن است که مردم سکوت کنند و شاید بترسند و یا تقیه کنند اما مردم در روز موعود، اراده خود را حاکم می کنند.
دکتر هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت واکنش سریع به برخی شایعات و خبرهای دروغ و بی اساس، یادآور شد: در حوزه روابط عمومی در 4 سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شد که ار دکتر زارع نژاد و همکاران روابط عمومی تشکر می کنم اما اقدامات زیادی هنوز انجام نشده و مردم و حتی بعضی از مسئولان از طرح تحول سلامت و خدمات آن، آگاهی کاملی ندارند که همه حوزه ها باید کمک کنند.

ضرورت تکرار در اطلاع رسانی و خبررسانی برای ایجاد آرامش در جامعه

وزیر بهداشت اظهار داشت: چرا خداوند فرموده که مسلمان باید روزانه 17 رکعت نماز را با اعمال و ارکان تکراری بخواند؟ چون نماز یک عمل پسندیده و شکرگزاری از خداوند است که باید تکرار شود تا تاثیرش را بر روح و جسم افراد بگذارد و در حوزه سلامت نیز تکرار در اطلاع رسانی و خبررسانی برای ایجاد آرامش در جامعه یک ضرورت است. دکتر روحانی چندین بار در جلسه دولت می گفت که سالها در شورای نظارت بر صدا و سیما فعالیت داشتم و امام خمینی(ره) می فرمود، تکلیف شرعی شماست که خدمات دولت را به مردم معرفی کنید.
دکتر هاشمی تاکید کرد: دولت، قوه قضاییه و مجلس از همدیگر جدا نیستند و وقتی گفته می شود که قوا مستقل هستند، متاسفانه برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که سرنوشت قوا هم از همدیگر مستقل است در حالی که این نوع تفکر، درست نیست و همه ما در کشتی جمهوری اسلامی ایران نشسته ایم و مردم همه ما را به عنوان یک نظام می دانند.

نباید دولت را متهم یا تضعیف کنیم

وزیر بهداشت ضمن حساس خواندن کار اجرایی در کشور گفت: بالاترین حجم کار و بیشترین بار اداره کشور بر دوش قوه مجریه است و خوب نیست که دولت را متهم و یا تضعیف کنیم و اینگونه نیست که اگر دولت ضعیف شود، سایر قوا تقویت می شوند زیرا سرنوشت ما به همدیگر گره خورده است، همانطور که پدر خانواده وقتی می تواند به فرزندان خود افتخار کنند که آنها نخبه باشند و مدارج علمی را گذرانده باشند.

تخریب دولت، باعث تقویت بخشی های دیگر نمی شود

دکتر هاشمی تاکید کرد: اینکه برخی افراد تصور کنند که تخریب دولت باعث تقویت بخشی دیگر می شود، ناشی از نادانی آنها است و من فکر می کنم بخشی از این تفکرات، مصداق نفوذ است و تشحیص اینکه چه بخشی از آن جهل و چه بخشی ناشی از خیانت باشد، خیلی سخت است بنابراین دستگاه هایی که از بودجه عمومی ارتزاق می کنند موظف هستند تمام نظام جمهوری اسلامی را تبلیغ کنند و خجالت هم نکشند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر عمل و اقدامات یک دستگاه خیر و به صلاح مردم و کشور است، باید تبلیغ شود و اگر هم اشکال و ایرادی وجود دارد باید در خفا گفته شود و نباید عیب افراد را از تریبون های عمومی گفت ولی متاسفانه در جمهوری اسلامی ابتدا در تلویزیون و در خطابه و سخنرانی عیب افراد را می گوییم ولی از نزدیک کاری به نصیحت و اصلاح افراد نداریم و با این کار، بیشتر باعث تضعیف همدیگر می شویم.

مخفی کاری نکنیم

دکتر هاشمی بر ضرورت تعامل برای حل مشکلات مردم و امیدواری آنها به آینده و نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: ظلم است که بخواهیم انقلاب اسلامی را به عنوان یک موهبت بزرگ، تخریب کنیم و اگر اشکالی در عملکرد خود دیدیم مهم است که مخفی کاری نکنیم زیرا هیچ چیزی مهم تر از راستی و درستی و صداقت نیست و اگر در جایی خطا، اشتباه، کمبود و برخورد اشتباهی وجود دارد باید صادقانه و بدون حب و بغض به مردم گفته شود. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: وقتی در مورد یک موضوع، توضیحات کافی داده نشود و مبهم گفته شود، فرصت را برای شایعات و فضاسازی فراهم کرده اید و مانند زدن سنگ در آب، در جامعه موج ایجاد می شود و کار روابط عمومی ها بسیار حساس است زیرا در حوزه سلامت به دلیل منافع قابل توجه در حوزه هایی مانند غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، خدمات و منافع مشترک گروه های مختلف پزشکی، به طور سیستماتیک عملیات تخریبی طراحی و اجرا می شود.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتخاب کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: به هیچ عنوان اجازه ندهید که در دانشگاه های علوم پزشکی، اقدامی در مورد انتخاب کابینه دولت آینده انجام شود و اگر در بیرون از دانشگاه ها، افرادی علاقه مند به ادامه کار تیم فعلی در حوزه سلامت هستند و کمپین و تشکیلاتی را تشکیل داده اند، از آنها بخواهید که این اقدام را متوقف کنند زیرا از پیش طراحی شده است و با هدف تخریب می آیند و عده ای ممکن است با نیت خیر این کار را انجام بدهند که شاید در آینده بر روی آنها عملیات تخریبی انجام شود معمولا افرادی که شلوغ می کنند، نمی خواهند آنچه به خیر و صلاح است، رخ دهد و می خواهند که خودشان اثرگذار باشند.

هنر ما باید در جذب افراد باشد و نه حذف آنها

وزیر بهداشت با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت ماه، گفت: در این انتخابات، عده ای به دکتر روحانی و عده ای به سایر کاندیداها رای دادند و هنر ما نباید در این باشد که افراد را حذف کنیم بلکه هنر ما باید در جذب کردن باشد و در وزارت بهداشت نگاه ما هم همین بوده و باورم به جریانات سیاسی در کشور، درست یا نادرستی آنها نیست و از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون به جناح های راست و چپ، اعتقادی ندارم و معتقدم که ریشه همه ما یکی است و آن قرآن، خدا، ائمه اطهار و انقلاب اسلامی است و همان حزب اللهی که در ابتدای انقلاب می گفتند، درست است و سایر امور، نفسانیات خودمان است و نمی شود در هر انتخاباتی، همدیگر را حذف کنیم و در قطار انقلاب به زور فردی را به بیرون بیندازیم و بعد به او بگوییم باید پیاده شوی. بنابراین در وزارت بهداشت نباید شاهد این اتفاقات باشیم و تا جایی که می توانیم افراد را جذب کنیم و با حذف کردن به جایی نمی رسیم.

دکتر هاشمی تاکید کرد: در وزارت بهداشت نمی گذاریم افرادی که به کشور و انقلاب علاقه مند هستند از چرخه حذف شوند و ممکن است توپخانه منتقدین این نگاه، بر علیه شما کار کند اما به آنها گُل هدیه بدهید و اقناع کنید، لازم به مقابله به مثل نیست.

رویکرد ما به اطلاع رسانی باید تکریم و احترام به مردم باشد

وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم به احترام نیاز دارند و در بیمارستانها ممکن است برخوردها نامناسب باشد و یا بیماران در برخی از بیمارستانها سرگردان باشند که باید راهنماها و راهنمایی های در بیمارستانها وجود داشته باشد و هزینه در این حوزه، به معنی احترام به مردم و سرمایه اجتماعی است. بنابراین باید رویکرد ما به اطلاع رسانی، تکریم و احترام به مردم باشد.

دکتر هاشمی فلسفه مسئولیت ها در کشور را کمک و خدمت کردن به مردم عنوان کرد و افزود: باید به هر ابداع و نوآوری که به مردم کمک و برای آنها آرامش ایجاد کند، توجه ویژه ای کنیم و از کنار کوچکترین مسائلی که برای مردم نگرانی ایجاد می کند نباید بگذریم.

وزیر بهداشت در پایان ضمن تاکید بر اهمیت توجه به خیرین سلامت، گفت: سامانه یاس 190 در وزارت بهداشت راه اندازی شد تا مردم هر میزان که دوست دارند برای حل مشکلات مراکز بهداشتی و درمانی در هر نقطه ای از کشور مشارکت کنند که باید این موضوع بیشتر تبلیغ و اطلاع رسانی شود.








برچسب ها: وزیر بهداشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار