اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
گزارش شوشان از آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در خوزستان / استاندار خوزستان: باید تولید را خط نخست استان قرار بدهیم / نباید سرمایه گذاران در دالان های مجوزهای اداری گیر کنند
شریعتی: نباید تولیدات صنایع بزرگ خوزستان برای مصرف به استان های دیگر برود و برای استان دیگر ایجاد اشتغال کند و بعد به استان باز گردد لذا باید صنایع تبدیلی را تقویت ...
 

شوشان: غلامرضا شریعتی در آیین بزرگداشت روز ملی صنعت  معدن که صبح امروز 21 تیرماه در سالن همایش خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان برگزار شد، با تبریک روز ملی صنعت و معدن به فعالان حوزه صنعت و معدن استان، اظهار امیدواری کرد تا در سال پیش رو مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری گام بردارند و اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شروع و طلیعه کار بوده است و باید امسال را به سالی الگو در این زمینه تبدیل و تلاش کنیم با محوریت تولید در بخش های مختلف تولید، کشاورزی و علوم دانش بنیان با تکنولوژی مناسب جامعه ما که ایجاد اشتغال می کند گام برداریم.

به گزارش شوشان ، استاندار خوزستان با بیان این که هر کشوری باید سیاست های اقتصادی متناسب با وضعیت خودش را برای پیشرفت جامعه برگزیند، گفت: استفاده حداکثری از تکنولوژی در جامعه ای که جمعیت آموزش دیده جویای کار زیاد است، مناسب نیست پس باید در هدف گذاری لحاظ شود که آخرین تکنولوژی در کار مناسب جامعه نیست و به نحوی عمل کنیم که با کیفیت ترین تولید را با روش های متناسب با شرایط روز جامعه داشته باشیم.

وی افزود: مهم ترین معضل جامعه ما بیکاری است و باید رونق تولید را با محوریت نیروی انسانی مناسب جامعه داشته باشیم تا اشتغال بیش تری برای کشور ایجاد کنیم و از تبعات آن بکاهیم.

شریعتی درخصوص اقدامات دولت در بحث اشتغال بیان کرد: دولت یازدهم بسته اشتغال فراگیر را در راستای افزایش اشتغال در دستور کار خود قرار داده که هدف آن ایجاد سالانه 960 هزار فرصت شغلی برای کشور است و سند پیش نویس و خط مشی ها و اولویت ها و وظایف دستگاه ها مشخص شده است و به زودی برای اجرا شدن به کلیه دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت بسته پنج گانه رونق تولید و اشتغال را هم در برنامه دارد تا از طریق آن ارتقای توان تولید ملی، تامین مالی و سرمایه گذاری، جذب توسعه و تعمیق تکنولوژی، تجارت خارجی و صادرات غیر نفتی، مدیریت هدفمند واردات و توانمندی نیروی کار میسر شود. این بسته نیز به زودی تکمیل و ابلاغ خواهد شد و امیدوارم در پایان سال بتوانیم به شعار و نیتی که مقام معظم رهبری امسال نامگذاری کرده و هدف برنامه ششم برسیم و بتوانیم میزان اشتغال مورد نیاز کشور را فراهم کنیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر انسجام همه جانبه و پایبندی به بسته های ابلاغی دولت در زمینه اشتغال گفت: دستگاه ها و سازمان های مختلف الزام به برنامه ریزی و تعیین وظایف در این موضوع به عنوان یک سند بالا دستی هستند و همه موظف به  برنامه ریزی بر اساس آن هستند.

وی با اشاره به برنامه های دیگر استان خوزستان در زمینه افزایش اشتغال عنوان کرد: از سال گذشته پیش بینی کردیم تا از اعتبارات عمرانی استانی هم برای افزایش اشتغال استفاده کنیم. اگرچه این اعتبارات عمدتا صرف عمران می شود ولی الان مهم ترین معضل استان بیکاری است به همین دلیل تصمیم اقتصادی استان تصمیم گرفتیم در قانون بودجه پیگیری شود و کمک های فنی لحاظ شود و از این محل به صنایع کوچک و متوسط استان که اشتغال زا هستند کمک کنیم.

شریعتی با انتقاد از بالا بودن نرخ سود بانکی در کشور خاطرنشان کرد: تولید با سود 18 درصد در هیچ در جامعه و کشوری ممکن نیست. نمی توای شعار کمک به تولید بدهیم و انتظار اشتغال داشته باشیم ولی وام ها و تسهیلات با سود 18 درصد ارائه دهیم.

وی ادامه داد: این سودهای کلان باعث شده صنایع با تمام توان و ظرفیت تولید کار نکنند یا تعطیل شوند یا نیمه کاره رها شده اند. بر همین اساس در استان برای کمک به تولید تصمیم گرفتیم یک بسته حمایت از تولید را به کمک صندوق ها یا از طریق بانک ها در اختیار صنایع کوچک و متوسط بگذاریم تا سرمایه در گردش لازم را دریافت کنند و به وضع بهتری برسند.

استاندار خوزستان با اشاره به حمایت ملی از صنایع خرد و متوسط اقتصادی گفت: بانک ها از این که خود طرح را در رهن ببرند امتناع  می کردند اما امسال موظف شده اند و تصریح شده که از سرمایه جاری صنایع استفاده نکند. بانک ها وعده داده اند امسال تعامل بهتری داشته باشند و امیدواریم در سال جاری در بحث استانی و کشوری با یک برنامه هدفمند در حوزه صنعت و کشاورزی وقت ویژه بگذارند و تلاش کنند نتیجه مورد نظر حاصل و اشتغال مورد نظر برای استان محقق شود.

وی یادآور شد: حمایت دولت ها هم محدود است و تولید، در عین حمایت از تولید کننده، باید رقابت پذیر و به روز باشد و با آخرین علوم روز دنیا همراه باشد چون خط تولیدی کهنه نمی تواند رقابت کند. سیستم به نحوی برنامه ریزی و طراحی شود که در بازه های منطقه رقابت پذیر باشند و نخست بخش صنعت و معدن نیازهای این بخش را بشناسد و تولید کنندگان ابتدا نیازهای منطقه را بشناسند و با توجه به آن خط تولید را راه اندازی کنند.

استاندار خوزستان به لزوم چابک شدن بخش تولید در کشور اشاره کرد و گفت: اگر بناست کشور ما بر پایه صنعت و معدن و تولید کند، باید بخش تولید چابک تر، به روز تر و با اطلاعات بیش تر وارد عمل شود و دولت با ایجاد بستر مناسب مثل تعرفه های گمرکی از تولید حمایت کند.

وی تاکید کرد: خوزستان مهد صنایع مادر است ولی لازم است در صنایع کوچک که اشتغال زیادی دارد عقب نمانیم. نباید تولیدات صنایع بزرگ ما برای مصرف به استان های دیگر برود و برای استان دیگر ایجاد اشتغال کند و بعد به استان باز گردد لذا باید صنایع تبدیلی را تقویت و تلاش کنیم وضعیت کارآفرینی در استان بهبود یابد.

شریعتی با تاکید بر ارزش کافرآفرینی و کارآفرین در کشور اذعان داشت: باید به کارآفرین  و سرمایه گذار احترام بگذاریم چون کسی که با بال بردن سرمایه کشور، هم توان خودش را بلا می برد و هم در جامعه ایجاد ثروت و اشتغال می کند قابل احترام است.

وی ریشه بسیاری از ایرادات بخش اقتصاد را در خود خوزستان دانست و گفت: نباید سرمایه دار در دالان های مجوزهای اداری گیر کنند. ما تولید ملی را تقویت می کنیم و برای منافع کوچک زودگذر از یک امر ملی و ایجاد اشتغال در استان می گذریم. این ها همه و همه ایرادهایی است که ما باید از خودمان داشته باشیم. باید تولید را خط نخست استان قرار بدهیم و با برنامه درست برای توسعه استان گام برداریم.































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار