اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان: تشدید مجازات افرادی که در مراسمات اقدام به تیراندازی می‌کنند
ائمه جمعه، ‌روحانیون و دانشگاهیان، ‌نخبگان و افراد صاحب نفوذ می‌توانند در ایجاد فرهنگ مقابله با تیراندازی در مراسمات کمک کنند. ‌
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به حوادث تیراندازی در استان گفت: تشدید مجازات افرادی که در مراسمات اقدام به تیراندازی می‌کنند و یا انعکاس نحوه مجازات این افراد در مرجع قضائی قطعا در بازدارندگی از این اقدام غلط، موثر خواهد بود.

قدرت‌الله دهقان با بیان این‌که در بحث مقابله با تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا اقدامات سلبی و همچنین فرهنگی در خوزستان در حال انجام است، اظهار کرد: برای مقابله با تیراندازی در مراسمات، از نهادهای امنیتی خوزستان به تمام فرمانداران استان ابلاغ شده که در راستای فرهنگ‌سازی و تحریم تیراندازی در مراسمات، با شیوخ و‌ بزرگان و ریش‌سفیدان طوایف رایزنی و مذاکره کنند.

وی با بیان این‌که فرهنگ‌سازی مقابله با تیراندازی در مراسمات موفقیت کامل نداشته است، ادامه داد: ائمه جمعه، ‌روحانیون و دانشگاهیان، ‌نخبگان و افراد صاحب نفوذ می‌توانند در ایجاد فرهنگ مقابله با تیراندازی در مراسمات کمک کنند. ‌تاکنون در بحث فرهنگ‌سازی از طریق بزرگان و سران طوایف موفقیت‌هایی حاصل شده اما هنوز به طور صد درصدی موفق نشده‌ایم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان عنوان کرد:‌ همچنین برای مقابله با تیراندازی در مراسمات در حوزه سلبی اقداماتی آغاز شده اما قطعا باید در این زمینه بیشتر کار شود. تشدید مجازات افرادی که در مراسمات اقدام به تیراندازی می‌کنند و یا انعکاس نحوه مجازات این افراد در مرجع قضائی قطعا در بازدارندگی از این اقدام غلط، موثر خواهد بود.

دهقان بیان کرد: تیراندازی در مراسمات چه با اسلحه‌های مجاز و چه با اسلحه‌های غیرمجاز جرم است و افرادی که این کار را انجام می‌دهند باید بدانند که این اقدام عواقب خوبی ندارد و عمدتا منجر به کشته یا زخمی شدن بستگان و خویشاوندان فرد ضارب در این مراسمات شده است.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده که تیراندازی در مراسمات اکثرا به مرگ افراد بی‌گناه ختم شده و عواقب خوبی برای فرد ضارب نداشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار