اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان: لزوم مورد توجه قرار دادن آموزش مهارت‌های خودمراقبتی و "نه گفتن" به کودکان خردسال / آموزش مستقیم مسایل جنسی به خردسالان و کودکان در سنین پایین قطعا توصیه نمی‌شود
‌آتنا واقعا در این حادثه مظلوم بود و این حادثه، ضایع دردناکی برای تمام ایرانیان است و قلب هر انسانی را به درد می‌آورد...



مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان قتل "آتنا اصلانی" را هشدار و زنگ خطر جدی برای توجه به مساله کودک‌آزاری در کشور دانست و گفت: آموزش‌های خود مراقبتی جهت جلوگیری از اذیت و آثار جنسی باید به صورت غیرمستقیم و در قالب‌های گوناگون و متنوع به کودکان داده شود.

سیده فرانک موسوی با اشاره به حادثه قتل "آتنا اصلانی" دختر هفت ساله پارس‌آبادی اظهار کرد: ‌آتنا واقعا در این حادثه مظلوم بود و این حادثه، ضایع دردناکی برای تمام ایرانیان است و قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. برای والدین آتنا خواستار صبر عاجل و برای فرد خاطی خواستار اشد مجازات هستیم.

وی تصریح کرد:‌ یکی از نکات مورد توجه این حادثه، لزوم مورد توجه قرار دادن آموزش مهارت‌های خودمراقبتی و "نه گفتن" به کودکان خردسال است. باید آموزش‌های خودمراقبتی به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه قتل آتنا به صورت غیرمستقیم و در قالب داستان،‌ کتابچه، کلیپ و ... به کودکان در سنین پایین داده شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: آموزش مستقیم مسایل جنسی به خردسالان و کودکان در سنین پایین قطعا توصیه نمی‌شود اما آموزش‌های خودمراقبتی حتما باید به کودکان ارایه شود تا بتوانند در فضاهای تهدیدکننده، برخورد مناسب نشان دهند و "نه" بگویند.

موسوی گفت: حادثه‌ای که برای آتنا رخ داد می‌تواند در هر جامعه‌ای رخ دهد اما قطعا این حادثه در کشور ایران که جامعه‌ای اسلامی دارد، نباید رخ دهد. متاسفانه انسان‌های بیماری وجود دارند که دست به این جنایت می‌زنند. در بحث آموزش‌های خودمراقبتی به خردسالان و کودکان در سنین پایین، دستگاه‌های متولی نظیر آموزش و پرورش باید ارایه این مهارت‌ها را در دستور کار خود قرار دهند. به هر حال کودکان نیازمند مراقبت هستند و در هر شرایطی باید از کودکان مراقبت کرد.

وی با تاکید بر مسئولیت تمام اقشار جامعه در برابر حقوق شهروندی، بهداشتی و قضایی کودکان اظهار کرد: قطعا باید تمام ابعاد روانشناسی انگیزه‌های افرادی نظیر قاتل آتنا که اقدام به آزار و اذیت جنسی کودکان می‌کنند، مورد بررسی قرار گیرد. قتل آتنا و این‌گونه حوادث، زنگ خطرهایی برای جدی گرفتن حقوق کودکان هستند.

برچسب ها: آتنا ، قتل ، کودک ،
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار