اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: اتلاف سگ های بی صاحب در اهواز برخلاف مصوبه ابلاغی وزارت کشور است.

علی بنی عگبه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور در سال 87 مصوبه زنده گیری (اتلاف با ترحم) سگ های بی صاحب را ابلاغ کرده اما شهرداری اهواز به دلیل نداشتن زیرساخت و هزینه بالا این مصوبه را اجرایی نکرده است.

وی تصریح کرد: در جلسه یک ماه پیش شورای سلامت استان مصوب شد که تا پایان شهریور همزمان با اجرای دستورالعمل سازمان شهرداری ها، اتلاف سگ های بی صاحب با استفاده از روش قبلی و کشتن به وسیله اسلحه انجام شود البته این مصوبه تنها سگ هایی را شامل می شود که بیمار، دارای حالت تهاجمی یا تهدیدی برای سلامتی شهروندان هستند.

بنی عگبه از کشتار سگ های بی صاحب توسط شهرداری اهواز در روزهای اخیر اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: شهرداری اهواز گزارش داده که به دلیل عدم تشخیص بیماری سگ ها امکان اجرای این مصوبه را ندارد.

وی درباره دلیل نظارت نکردن اداره کل محیط زیست خوزستان بر نحوه کشتار سگ های بی صاحب در اهواز اظهار کرد: سگ های بی صاحب جزو حیوانات اهلی به شمار می آیند به همین دلیل زیر نظر محیط زیست نیستند و کمیته اتلاف سگ های ولگرد شامل فرمانداری، شهرداری و بهداشت است.

بنی عگبه با بیان اینکه محیط زیست عضو کارگروه سلامت استان و شهرستان است اضافه کرد: ما اصرار داریم که دستورالعمل وزارت کشور در اتلاف سگ های بی صاحب اجرا شود.

وی گفت: قرار است در روزهای آتی جلسه ای برای تصمیم گیری در مورد نحوه اتلاف سگ های بی صاحب تشکیل شود.

بر اساس این گزارش، اگر چه تاکنون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نسبت به عملکرد شهرداری اهواز در کشتار سگ های بی صاحب سکوت کرده اما، تعدادی از حامیان حقوق حیوانات در اهواز 17 تیر ماه با تجمع در مقابل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز و مرکز بهداشت خوزستان، خواستار جلوگیری از کشتار سگ های بی صاحب در این کلانشهر شدند.

به گفته این فعالان محیط زیست، در هفته های اخیر تعداد زیادی از سگ های بی صاحب توسط ماموران شهرداری اهواز به وسیله اسلحه کشتار شده اند این در حالیست که مجوز دادستانی برای زنده گیری سگ ها بوده است.

شورای سلامت استان در آخرین نشست خود در 24 تیر ماه به مساله 'اتلاف سگ های ولگرد' پرداخته است.  

محمد صادق کریمی کیا مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در این نشست گفته است: اتلاف سگ ها تا آخر شهریور امسال به عنوان یک راه حل موقتی به روش قدیمی انجام می شود و شهرداری اهواز باید زمینی را در اختیار سازمان های مردم نهاد برای نگهداری آنها قرار دهد.

علی مظفری معاون سابق سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز دی ماه پارسال در شورای سلامت این شهرستان، با اعلام مخالفت با معدوم کردن سگ های ولگرد، خواستار تغییر رویه و توقف اتلاف این سگ ها در اهواز شد.

کشتار سگ های بدون صاحب در سال های اخیر به شدت از سوی فعالان حقوق حیوانات در کشور مورد انتقاد قرار گرفته است.

در پی تجمع فعالان محیط زیست و حامی حیوانات به کشتار بیرحمانه سگ های بدون صاحب در چند شهر کشور در سال 94، سازمان حفاظت محیط زیست لایحه مقابله با حیوان آزاری را به دولت ارائه کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار