اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
حشمتیان رییس خانه احزاب کشور در نشست مشترک دبیران احزاب خوزستان: دولت نهم و دهم هیچ اعتقادی به احزاب نداشت / در دوران اصلاحات خانه احزاب شکل گرفت / نمی پذیریم کسی که با رای ملت انتخاب شده است، در روز قدس مورد توهین و بی حرمتی قرار گیرد
حشمتیان رییس خانه احزاب کشور در نشست مشترک دبیران احزاب و گروه های سیاسی که بعد از ظهر امروز در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد...


شوشان: حشمتیان رییس خانه احزاب کشور در نشست مشترک دبیران احزاب و گروه های سیاسی که بعد از ظهر امروز در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با اشاره به تاریخچه احزاب در ایران اظهار کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی تنها یک جریان اصول گرا در کشور حاکم بود که احزاب موتلفه اسلامی، جمهوری اسلامی و جامعه روحانیون مبارز در کشور از آن جمله بودند ولی پس از مدتی روحانیون از امام درخواست کردند تا مجمع روحانیون مبارز را تایید کند و این گونه بود که جریان اصلاح طلبی رونق و احزاب دیگر مانند همبستگی شکل گرفتند.

وی ادامه داد: در مجلس پنجم بیانیه ای برای تشکیل جریان سومی به نام اعتدال و مستقل ارائه شد که مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گرفت و در این خصوص فرمودند "خیر دنیا و آخرت شما در این است که آزاد و مستقل باشید"؛ سخنی که به عنوان شعار  حزب اعتدال انتخاب شد و هنوز هم بر اساس آن گام می داریم.

دبیر کل حزب اعتدال با انتقاد از عدم اعتقاد برخی به احزاب در کشور گفت: مقام معظم رهبری که زمانی دبیر کل حزب جمهوری بودند، می فرمایند حزب باید باشد و به آن اعتقاد دارند؛ زنده یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی هم درخصوص احزاب اعتقاد داشتند که احزاب ضربه گیر نظام هستند ولی اکنون هیچ کس کار حزبی را قبول ندارد و احزاب تنها نقش انتخاباتی پیدا کرده اند.

وی افزود: هدف ما این است که احزاب انتخابات را شکل دهند نه انتخابات باعث شکل گیری مقطعی احزاب شود. با وجود ثبت بیش از 250 حزب در کشور، اکنون نزدیک به 50 حزب در کشور فعال هستند و باقی تنها در ایام انتخابات فعالیت دارند.

حشمتیان با اظهار رضایت مندی از راه اندازی دوباره خانه احزاب در دولت یازدهم، بیان کرد: در دوران اصلاحات خانه احزاب شکل گرفت ولی در دولت نهم و دهم که اعتقاد اندکی به احزاب داشت یا به باور من اعتقادی نبود، خانه احزاب تعطیل شد و محل خانه احزاب از ما گرفته شد تا این که در دولت یازدهم دوباره خانه احزاب پا گرفت.

وی ادامه داد: نخستین شعار روحانی احیای خانه احزاب بود که با تلاش وزیر کشور شکل گرفت و اکنون سه جریان و تفکر اصول گرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا با افکار مستقل و مجزا ولی برادرانه در کنار هم در حال فعالیت هستند.

رییس خانه احزاب ایران با بیان این که استان خوزستان ششمین استان است که در یک سال گذشته خانه احزاب در آن راه اندازی شده است، گفت:خوزستان پس از استان های خراسان رضوی، گیلان، زنجان، سمنان، یزد ششمین استانی است که خانه احزاب در آن افتتاح شده است که امیدواریم مانند خانه احزاب تهران، جریانات و تفکرات متفاوت برادرانه در کنار هم به فعالیت و همکاری بپردازند و صمیمیت بین احزاب که در زمان انتخابات وجود داشت و مردم را به مشارکت و همدلی دعوت کرد، ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به تخصیص بودجه برای خانه احزاب در برنامه ششم توسعه عنوان کرد: تخصیص بودجه به احزاب به معنای دولتی شدن یا بودن آن ها نیست. همان گونه که در تمام کشورهای دنیا دولت به احزاب کمک می کند، ما هم برای پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی انتظار داریم بودجه ای به احزاب تعلق گیرد؛ به همین دلیل در برنامه ششم توسعه، چهار و نیم میلیارد تومان بودجه برای احزاب در نظر گرفته شده است که در حال پیگیری هستیم تا بین احزاب در کشور تقسیم شود و احزاب پا بگیرند.

حشمتیان با انتقاد از توهین عده ای به رییس جهمور منتخب یک ملت، گفت: نمی پذیریم کسی که با رای ملت انتخاب شده است، در روز قدس مورد توهین و بی حرمتی قرار گیرد. رییس جمهور کشور، منتخب ملت و نماینده همه مردم است و اکثریت و اقلیت بی معناست پس همه مردم باید اجازه توهین به رییس جمهور خود را ندهند. 

وی افزود: اکثریت مردم خوزستان به روحانی رای دادند و گام مثبتی برای کشور برداشته اند. مردم خوزستان همواره پای انقلاب بوده اند و خوزستان یکی از دو استانی است که در کنار استان کرمانشاه بیش ترین صدمه را دیده و بیش ترین ایثار را داشته است.

رییس خانه احزاب ایران درباره انتخابات خانه احزاب خوزستان بیان کرد: در انتخابات امروز خانه احزاب سه نفر اصلاح طلب، سه نفر اصول گرا و سه نفر اعتدال گرا به عنوان اعضای اصلی و یک عضو علی البدل و یک بازرس انتخاب می شوند و احزاب و جریانات مختلف به صورت چرخشی در اداره خانه احزاب استان سهیم خواهند بود. 

وی بی احترامی به احزاب را بی احترامی به مردم دانست و گفت: هر مسئولی که در کشور به احزاب بی احترامی و بی توجهی کند، به مردم بی احترامی کرده است. امیدوارم در کنار مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی و دولت خدمت گذار برای پیشبرد اهداف نظام تلاش کنیم و روزی برسد که کشور ما مانند ممالک حزبی، حزبی اداره شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار