اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
آخرین خبرها از حادثه‌ در چال‌ کندی دزفول/ تاکنون 2 جسد از آب گرفته شده است / گردشگران حادثه دیده رودخانه دز با تور مجاز سفر نکرده اند / همچنان 6 گردشگر غرق شده در دز مفقودند / ادامه تلاش‌ها برای روشن شدن سرنوشت مفقودان
هم‌اکنون اکیپ‌های هلال احمر و آتش‌نشانی، سپاه و نیروهای مردمی در حال جستجوی اطراف رودخانه دز، چال‌کندی و کول‌خرسون هستند...


شوشان: منابع محلی از غرق شدن یک گروه کوهنورد و گردشگر در منطقه گردشگری چال کندی دزفول هنگام شنا خبر دادند. این افراد که در قالب تور گردشگری از اهواز به دزفول سفر کرده بودند عصر پنجشنبه هنگام شنا در منطقه گردشگری چال کندی دزفول در بالادست رودخانه دز دچار حادثه شده و تعدادی از آنها غرق شدند.

۱۹نفر از طبیعت گردان شهر اهواز در قالب تور طبیعت مهربان اهواز ساعت ۱۶ سوار بر تیوپ ها از منطقه کول خرسان شروع به حرکت کردند که بعد از طی مسافتی با صخره برخورد کرده و در گرداب گیر افتاده و تعدادی از طبیعت گردان غرق شدند. عملیات امدادو نجات حادثه دیدگان همچنان ادامه دارد. 


 تاکنون 2 جسد از آب گرفته شده است 

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول با اشاره به حادثه غرق شدگی 20 گردشگر در رودخانه دز گفت: تاکنون 2 جسد متعلق به یک دختر و یک پسر که حدودا 30 ساله هستند، پیدا شده ولی 6 نفر دیگر همچنان مفقود هستند که جستجو برای یافتن این 6 نفر ادامه دارد.

عبدالعظیم رضایی‌ اظهار کرد: در حادثه‌ای که امروز برای تعدادی از گردشگران در منطقه کول ‌خرسون در مسیر رودخانه دز رخ داد، تاکنون جسد دو نفر از این گردشگران یافت شده و جستجوها برای پیدا کردن 6 مفقود این حادثه ادامه دارد.

وی در تشریح چگونگی وقوع این حادثه گفت: تعداد 20 گردشگر از اهواز جهت انجام تفریحات آبی به منطقه چال‌کندی در شمال دزفول مراجعه کردند. این تعداد از منطقه کول‌خرسون به آب زده‌اند و در ادامه در منطقه سنگ دوم که منطقه‌ای سخت برای انجام ورزش‌های آبی و در برخی نقاط ناشناخته است، دچار حادثه شدند.

رضایی‌ افزود: این گردشگران با تیوب‌هایی که به هم وصل بودند، در جریان رودخانه دچار حادثه شدند که مردم و قایق‌دارانی که در آن منطقه حضور داشتند، هنگام وقوع حادثه 12 نفر را زنده نجات دادند.

وی ادامه داد: با حضور نیروهای امدادی و آتش‌نشانی و همچنین اهالی منطقه و قایق‌داران، تاکنون دو جسد متعلق به یک دختر و یک پسر که حدودا 30 ساله هستند، پیدا شده ولی 6 نفر دیگر همچنان مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: به دلیل ازدحام گردشگران در مناطق ساحلی رودخانه دز در روز جاری، نیروهای هلال احمر در منطقه ساحلی علی‌کله مستقر هستند و مدیریت حادثه کول‌خرسون اکنون بر عهده نیروهای آتش‌نشانی شهرداری دزفول است که در حال تلاش هستند.

همچنان 6 گردشگر غرق شده در دز مفقودند

شهردار دزفول با اشاره به حادثه غرق شدگی 20 گردشگر اهوازی در رودخانه دز از ادامه جستجوها برای یافتن مفقودان این حادثه خبر داد.

محمدرضا کرم‌نژاد با اشاره به حادثه عصر امروز که در رودخانه دز برای 20 گردشگر رخ داد، اظهار کرد: یک تور گردشگری شامل تعدادی کوهنورد از اهواز به دزفول سفر کرده و در رودخانه دز مشغول انجام تفریحات آبی بودند ولی تیوپ بادی آنها در مسیر رودخانه دچار مشکل می‌شود و در منطقه کول ‌خرسون در رودخانه دز غرق شدند.

وی افزود: 12 نفر از این گردشگران به وسیله اهالی محل و نیروهای امدادی زنده نجات پیدا کردند و جسد 2 نفر دیگر از آب بیرون کشیده شد که به بیمارستان دزفول تحویل داده شد.

کرم‌نژاد با بیان اینکه همچنان 6 نفر از این گردشگران مفقود هستند، تصریح کرد: در حال حاضر کلیه عوامل امدادی و نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه حضور دارند و تاکنون از 6 نفر دیگر که شامل 2 مرد، 2 دختر جوان، یک نوجوان و لیدر گروه که یک مرد بوده است، خبری نشده است. شهردار دزفول گفت: تلاش نیروهای امدادی برای پیدا کردن این 6 نفر ادامه دارد. 

گردشگران حادثه دیده رودخانه دز با تور مجاز سفر نکرده اند

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت:گردشگران حادثه دیده رودخانه دز با تور مجاز به دزفول سفر نکرده اند. حجت اله آریایی نیا افزود: توری که این افراد با آن اقدام به سفر از اهواز به دزفول کرده اند غیر مجاز بوده ضمن اینکه این تور گردشگری با هماهنگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نبوده است.

وی اظهار کرد: هیچیک از آژانس های مسافری و گردشگری دزفول در سفر این افراد از اهواز به دزفول نقش نداشته و این افراد با تور غیر مجاز اقدام به سفر به منطقه چال کندی دزفول کرده اند.

بی اطلاعی از سرنوشت چهار گردشگر حادثه دیده رودخانه دز

معاون فرماندار دزفول با بیان اینکه تاکنون اجساد 2 نفر از گردشگران از رودخانه دز خارج شده گفت: از سرنوشت چهار گردشگر دیگر تاکنون خبری نیست. امیر عیسی زاده پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش مردم و نیروهای امدادی 9 نفر از این گروه 14 نفره نجات یافته و برای کمک های امدادی به اورژانس بیمارستان دزفول منتقل شده و تحت درمان هستند.

وی افزود:این افراد در قالب یک تور گردشگری غیر مجاز به دزفول سفر کرده اند که با هماهنگی دستگاه قضایی شناسایی این تور و برخورد با عوامل آن آغاز شده است.

هیچ اطلاع دقیقی از سرنوشت‌ آنها نیست

رئیس خدمات ایمنی و آتش‌نشانی دزفول گفت: 19 گردشگر به همراه یک راننده به منطقه کول خرسان دزفول برای انجام کوهنوردی و شنا مراجعه کرده کهاز سرنوشت 7 نفر از آنها هیچ اطلاع دقیقی در دست نیست.

محمد حسین معظمی فرد اظهار کرد: ۱۹ نفر گردشگر به همراه یک راننده به منطقه کول خسران دزفول که به دلیل شرایط سخت گذر بودن منطقه افراد آشنا با محیط هم علاقه چندانی برای عزیمت به منطقه نداشته بدون اخذ مجوز از شهرستان دزفول به منطقه کول خرسان برای کوهنوردی رفته که متاسفانه از وضعیت 7 نفر از آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.

وی افزود: جسد یک خانم و آقای ۳۰ ساله پیدا و از آب بیرون کشیده شده و به نیروهای امدادی اورژانس 115 برای انتقال تحویل داده شد.

رئیس خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری دزفول با اشاره به اینکه بنا بر اطلاعاتی که تا این لحظه در دست است، گفت: ۷ نفر از گردشگران که متشکل از ۲ مرد سالخورده، یک نفر لیدر تور گردشگری و ۴ نفر دیگر از وضعیت آنها هیچ اطلاع دقیقی در دست نبوده و تلاش برای یافتن آنها و به دست آوردن اطلاعی از وضعیت گردشگران ادامه دارد.

وی با اشاره به اخبار متفاوت بیان شده در فضای مجازی از شهروندان خواست که اخبار را از منابع موثق دریافت کنند.


انتقال ۱۰ نفر از غرق شدگان تور طبیعت‌گردی به بیمارستان دزفول

سرپرست اورژانس کشور با اعلام اینکه تور طبیعت گردی در دزفول دچار حادثه شد و هم اکنون عملیات امداد و نجات برای غرق شدگان ادامه دارد، گفت: ۱۰تن از حادثه دیدگان به بیمارستان منتقل شدند. پیر حسین کولیوند درباره حادثه دزفول توضیح داد:  در ساعت ۱۸:۱۰دقیقه  گزارش غرق شدگی در چال کندی دزفول به اورژانس اطلاع داده شد و بلافاصله ۷دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

کولیوند با اعلام اینکه ۱۰نفر از حادثه دیدگان پس از اقدامات اولیه اورژانسی توسط فوریت های پزشکی به بیمارستان  گنجویان دزفول اعزام شدند، گفت: متاسفانه ۲نفر از غرق شدگان - یک آقای ۳۳ساله وخانم ۲۵ساله فوت کردند.  سرپرست اورژانس کشور گفت: همچنان جستجو برای پیدا کردن ۶ نفر از گردشگران ادامه دارد.


 معاون فرماندار دزفول آخرین وضعیت گردشگران حادثه دیده رودخانه دز را تشریح کرد

معاون فرماندار دزفول امیر عیسی زاده تعداد گردشگرانی که از اهواز و در قالب تور به منطقه چال کندی دزفول سفر کرده بودند را 19 نفر اعلام کرد و گفت:از این تعداد 13 نفر با کمک مردم ، نیروهای امدادی ، آتش نشانی نجات یافته و هم اکنون در بیمارستان دزفول تحت درمان می باشند.

وی حال عمومی 13 حادثه دیده رودخانه دز را که در بیمارستان بزرگ دزفول بسر می برند خوب گزارش کرد و گفت:اجساد 2 نفر از غرق شدگان این حادثه از رودخانه خارج شده و از سرنوشت چهار نفر دیگر تاکنون اطلاعی در دست نیست.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول به خبرنگار ایرنا افزود:در پی کسب خبری مبنی بر مشاهده سه نفر از این گروه گردشگر در کوه های مشرف بر رودخانه دز در اطراف منطقه چال کندی ساعتی پیش گروه های امداد و نجات هلال احمر دزفول به محل اعزام شدند. 
عیسی زاده گفت:به امید زنده پیدا کردن چهار گردشگر مفقودی گروه های امداد و نجات از هلال احمر و سایر دستگاه های امدادی به منطقه اعزام شده و جستجو برای یافتن این افراد ادامه دارد.

وی افزود:این افراد در قالب یک تور گردشگری غیر مجاز به دزفول سفر کرده اند که دستگاه قضایی با عوامل برگزاری این تور فاقد مجوز قطعا برخورد می کند.


اسامی حادثه دیدگان تور گردشگری چال کندی دزفول 

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول دقایقی پیش اسامی حادثه دیدگان تور گردشگری چال کندی دزفول را به زیر شرح اعلام کرد:

افراد نجات یافته:محمدعلی عظیمی فر ،طیبه گل گلی ،یاسین امیری ،روزبه دهقانی ،شراره پهلوانی،عیسی امیری،پریسا خورشیدی ،حمیدرضا خورشیدی ،غزال خدادادی،پویا خدادادی،افشین کاویانی و محمد مهدی پارسایی

فوت شدگان :سارا عظیمی فر و مانی کلانتر

اسامی چهار مفقود این حادثه مریم زنگنه ،محمدرضا پیرمحمدی ، محمود مهربان فر و حسن (محمود) غلام نژاد


آمادگی شوش جهت اعزام نیروهای امدادی برای یافتن مفقودان حادثه دز


فرماندار شوش از اعلام آمادگی جهت کمک برای پیدا کردن گردشگران مفقود در رودخانه دز خبر داد. رضا نجاتی با اشاره به حادثه غرق شدن گردشگران اهواز در رودخانه دز که عصر روز پنجشنبه رخ داد، اظهار کرد: به مسئولان شهرستان دزفول اعلام آمادگی کرده ایم تا در صورت نیاز نیروهای امدادی شوش برای کمک به پیدا کردن گردشگران مفقود در رودخانه دز اعزام شوند. وی افزود: تعدادی از نیروهای مردمی، قایق داران، شناگران و نیروهای هلال احمر از شوش به طور خودجوش برای کمک به محل حادثه رفتند. 


ادامه جستجوی مفقودان حادثه رودخانه دز به صبح موکول شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری دزفول گفت: به دلیل تاریکی هوا عملیات جستجو برای یافتن گردشگران اهوازی مفقود شده در رودخانه دز به صبح موکول شده است.

عبدالحسین معظم فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: از 19 نفر اعضای تیم گردشگری که از اهواز به دزفول سفر کرده بودند، 13 نفر نجات یافته و در بیمارستان گنجویان دزفول تحت درمان هستند. راننده این گروه گردشگری نیز در سلامت است.

وی با بیان اینکه تاکنون جسد دو نفر از آب خارج شده و به سردخانه تحویل داده شده است، افزود: چهار نفر از گردشگران مفقود شده اند و تاکنون خبری از آنها نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری دزفول تصریح کرد: جستجوها تا ساعتی پیش ادامه داشت که نتیجه ای حاصل نشد و به دلیل تاریکی هوا عملیات جستجو به صبح موکول شد. مجددا ساعت 7:15 صبح جمعه سه اکیپ غواص از سازمان آتش نشانی و تعدادی از قایقرانان برای پیدا کردن این مفقودان به محل حادثه اعزام خواهند شد. 

یک روز پس از حادثه 

اعزام بالگرد هلال احمر به منطقه چال کندی دزفول

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت:یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر خوزستان به منظور جستجو برای یافتن چهار گردشگر مفقود شده در منطقه چال کندی صبح روز جمعه به منطقه اعزام شد.  عظیم رضای مرساق روز جمعه افزود:یک گروه 10 نفره امدادگر و سایر عوامل صبح روز جمعه به وسیله یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر استان خوزستان به منطقه اعزام شده تا مسیر رودخانه را برای یافتن چهار گردشگر مفقود شده رصد کنند.

وی اظهار کرد: این بالگرد با پرواز بر فراز مسیر رودخانه دز از بالادست سد تنظیمی تا مناطق گردشگری 'کول خرسان' و چال کندی تمام مسیر رودخانه دز و نیز تپه های مناطق اطراف رودخانه را برای یافتن ردی از گردشگران مفقود شده جستجو می کند. در این پرواز نیروهای واکنش سریع امداد و نجات هلال احمر استان خوزستان و کارشناسان مدیریت بحران استانداری خوزستان حضور دارند. رضای مرساق همچنین گفت: از نخستین ساعات بامداد روز جمعه گروه سه نفره امداد و نجات هلال احمر دزفول با کمک عوامل محلی عملیات جستجو برای یافتن گردشگران را آغاز کرده اند.

اعزام گروه های امدادی و غواص برای یافتن چهار گردشگر مفقود شده

گروه های امدادی و غواص برای یافتن چهار گردشگر مفقود شده در منطقه چال کندی دزفول بامداد روز جمعه به محل حادثه اعزام شدند.

معاون فرماندار دزفول صبح روز جمعه گفت: با روشن شدن هوا گروه های امدادی و غواص برای یافتن چهار گردشگر مفقود شده در منطقه چال کندی به محل اعزام شدند. امیر عیسی زاده افزود: در پی کسب خبری مبنی بر مشاهده سه نفر از این کوهنوردان در اطراف محل حادثه امید برای زنده پیدا کردن آنها قوت گرفته و لذا گروه امداد و نجات کوهستان هلال احمر دزفول نیز از نخستین ساعات بامداد روز جمعه به منطقه اعزام شده و جستجو برای یافتن آنها آغاز شده است.

تلاش صورت گرفته از سوی اهالی محلی 

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول نیز روز جمعه  گفت:با روشن شدن هوا سه گروه غواص این سازمان صبح روز جمعه به منطقه گردشگری چال کندی اعزام شدند. محمد قربان رمضان افزود: در پی وقوع حادثه برای یک گروه 19 نفره از گردشگران در منطقه چال کندی دزفول سازمان آتش نشانی دزفول با تمام امکانات و بسیج نیروها از زمان وقوع حادثه تاکنون برای کمک به نجات آنها وارد عمل شده است . وی از تلاش صورت گرفته از سوی اهالی محلی برای نجات تعدادی از این گردشگران حادثه دیده قدردانی کرد.

گروه امداد و نجات کوهستان 

جمعیت هلال احمر دزفول نیز یک گروه امداد و نجات کوهستان به سرپرستی غلامحسین حسن پور را از اولین ساعات بامداد روز جمعه به امید یافتن چهار گردشگر مفقود شده به منطقه اعزام کرد. امین عشیری و حسین رهبری دیگر اعضای تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر دزفول می باشند.

مشاهده سه نفر از این کوهنوردان در اطراف محل حادثه  

در پی کسب خبری مبنی بر مشاهده سه نفر از این کوهنوردان در اطراف محل حادثه امید برای زنده پیدا کردن آنها قوت گرفته است. منطقه گردشگری چال کندی در بالادست رودخانه دز در فاصله 15 کیلومتری از سد تنظیمی دز واقع است که شنا کردن در این منطقه به دلیل عمق زیاد رودخانه و شدت جریان آب و نیز وجود گرداب بسیار خطرناک است.


 


پیدا شدن یکی از ۴ گردشگر مفقود در منطقه چال کندی 

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان از ادامه جستجوی هوایی برای یافتن سه مفقود دیگر حادثه دز خبر داد. مجتبی طحان اظهار کرد: پیش از ظهر امروز یکی از ۴ گردشگر مفقود در منطقه چال کندی در جستجوی هوایی مشاهده شد ولی سه گردشگر دیگر همچنان مفقود هستند. وی با اشاره به شایعات درباره پیدا شدن دیگر مفقودان حادثه گفت: بالگرد هلال احمر پس از سوختگیری مجدد، اکنون بر فراز منطقه هنوز در حال جستجو برای یافتن سه مفقود دیگر است و در صورت پیدا شدن اثری از این گردشگران، اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

حال عمومی مصدومان حادثه دز خوب است/ یک نفر بستری است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول از بستری شدن یکی از حادثه‌دیدگان تور گردشگری رودخانه دز در بیمارستان دزفول خبر داد.  دکتر مهرداد کلانتریان با اشاره حادثه غرق‌ شدن اعضای تور گردشگری اهوازی در رورخانه دز که عصر روز گذشته(۲۹  تیرماه) رخ داد، اظهار کرد: ۱۳ مصدوم این حادثه به بیمارستان دزفول ارجاع شدند که پس از رسیدگی و ارایه خدمات درمانی، حال عمومی همه مراجعه‌کنندگان خوب بوده و بجز یک نفر، همگی در حال حاضر از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی افزود: از این گردشگران، تنها یک مرد 31 ساله که دچار عارضه قلبی بود، در بیمارستان بستری است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به دو گردشگری که دراین حادثه جان باختند، بیان کرد: سارا عظیمی 25 ساله و مانی کلانتر هرمزی 33 ساله در این حادثه جان خود را از دست دادند که جسد آنان از آب گرفته شده است.

یکی از 4 گردشگر مفقود حادثه دز پیدا شد

معاون فرماندار دزفول از پیدا شدن یکی از گردشگران مفقود در منطقه چال کندی در جریان جستجوی هوایی خبر داد.  با اشاره به حادثه روز گذشته رودخانه دز و مفقود  شدن ۴ گردشگر اظهار کرد: یکی از گردشگران مفقود شده، در عملیات جستجوی هوایی بالگرد هلال احمر توسط نیروهای امدادی در منطقه چال کندی رویت شده است.

وی با بیان این‌که این فرد در صخره‌های کنار رودخانه قرار دارد، افزود: دسترسی و عبور قایقرانان به این نقطه به دلیل وجود صخره‌ها سخت است و در حال تلاش برای نجات این فرد هستیم. پوررکنی بیان کرد: در حاضر از حال فعلی این فرد خبری نداریم و به دلیل فاصله زیاد، شناسایی وی مقدور نیست.

فرمانداری دزفول زنده بودن چهار گردشگر حادثه دیده را تائید کرد

معاون عمرانی فرمانداری دزفول گفت: زنده بودن چهار گردشگر حادثه دیده منطقه چال کندی تائید شده است.

عبدالحسین پوررکنی ظهر جمعه  افزود:علاوه بر یک گردشگری که در اولین پرواز تجسس بالگرد هلال احمر زنده شناسایی شده ، زنده بودن سه گردشگر دیگر نیز تائید شده است. وی افزود:این افراد در منطقه ای سخت گذر بر روی صخره هایی مرتفع مشرف بر دره گرفتار شده اند که برنامه ریزی برای نجات آنها با بسیج تمام دستگاه های امداد و نجات و افراد داوطلب در حال انجام است.

پوررکنی با تشکر از تلاش شبانه روزی نیروهای امداد و نجات ، آتش نشانی ، شهرداری ،‌ هلال احمر ، نجات غریق ، کوهنوردی و نیز افراد داوطلب محلی که از زمان وقوع حادثه تاکنون برای کمک و یافتن گردشگران تلاش کرده اند گفت:عملیات نجات این گردشگران تا نجات آنها و انتقال به بیمارستان همچنان با بسیج تمام امکانات با مدیریت ستاد بحران استان خوزستان و فرمانداری دزفول ادامه دارد.  وی گفت: بالگرد جمعیت هلال احمر پس از سوختگیری مجددا به منطقه اعزام شده تا عملیات نجات این افراد ادامه یابد.

گردشگر پیداشده در چال کندی نجات یافت/ ادامه عملیات برای یافتن 3 مفقود دیگر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از نجات یک گردشگر پیداشده از صخره های کنار رودخانه دز خبر داد. صادق سلامت اظهار کرد: "مریم زنگنه" گردشگری که روی صخره های کنار رودخانه در منطقه چال کندی رویت شده بود، سرانجام نجات پیدا کرد.

وی افزود: این خانم همان یک نفری است که پیش از ظهر امروز در عملیات جستجو و نجات پیدا شده بود. وی با جت اسکی هایی که هلال احمر دزفول هماهنگ کرده بود، نجات یافت. سلامت گفت: عملیات برای یافتن سه نفر مفقود شده دیگر ادامه دارد. 

انتقال گردشگر نجات یافته به بیمارستان گنجویان دزفول/حال عمومی وی خوب است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول از بستری شدن گردشگر پیدا شده در بیمارستان گنجویان دزفول خبرداد. مهرداد کلانتریان اظهار کرد: "مریم زنگنه" یکی از 4 گردشگر مفقود شده حادثه روز گذشته رودخانه دز که امروز روی صخره های کنار رودخانه پیدا شد و با تلاش نیروهای امدادی سرانجام نجات یافت، به بیمارستان گنجویان دزفول منتقل شده است.

وی افزود: حال عمومی این گردشگر نجات یافته خوب است و مشکل خاصی ندارد. کلانتریان گفت: پزشکان در حال معاینه این فرد هستند و در حال حاضر وی در بیمارستان گنجویان دزفول بستری است. 

تور گردشگران حادثه‌دیده در دز بدون مجوز بوده است

روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که تور گردشگران حادثه‌دیده در دز بدون مجوز بوده است. 

متن اطلاعیه روابط عمومی این اداره کل به شرح زیر است: شنیدن خبر دردناک حادثه ی رخ داده در رودخانه ی دز باعث تأثر و تأسف فراوان شد. این حادثه ی دردناک را به خانواده‌های داغدار، تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای دیگر حادثه دیدگان سلامتی مسئلت داریم.

در راستای اخبار تألم بار این رخداد، اخباری مبنی بر سفر حادثه دیدگان در قالب تورهای گردشگری با مجوز اداره‌کل میراث فرهنگی منتشر شد. برای روشن شدن موضوع لازم به ذکر است که این مطلب صحت نداشته و پیش از این توسط اداره‌ی میراث فرهنگی، به ایستگاه های قایق رانی مستقر در رودخانه ی دز تاکید جدی صورت گرفته که به هیچ وجه بدون مجوز و نامه، هیچ توری را همراهی نکنند. بنابراین آن چه از شواهد پیداست این است که سفر این افراد در قالب تورهای دارای مجوز نبوده و با کرایه ی قایق های شخصی اقدام به سفر نموده اند و هیچ کدام از دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند ب در استان نقشی در این زمینه نداشته اند.

در پایان بار دیگر ضمن ابراز تأسف و همدردی از حادثه ی رخ داده ، از هم استانی های عزیز خواهشمندیم، توصیه های صورت گرفته را مورد توجه جدی قرار دهند تا در آینده هرگز شاهد حوادثی چنین دردآور نباشیم.


توقف جستجوی هوایی در مسیر رودخانه دز/ عملیات برای یافتن مفقودان فردا ادامه می‌یابد


مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان از توقف عملیات جستجوی هوایی در مسیر رودخانه دز برای یافتن سه گردشگر مفقود به دلیل تاریک شدن هوا خبر داد. مجتبی طحان با بیان این که از روز گذشته تاکنون نشانی از این سه گردشگر یافت نشده است، اظهار کرد: عملیات جستجوی هوایی برای یافتن سه گردشگر مفقود حادثه رودخانه دز که با حضور تیم امداد هوایی و واکنش سریع هلال احمر خوزستان تا امشب ادامه داشت، ساعت 19:30 به دلیل تاریک شدن هوا متوقف شد.

وی افزود: مجددا صبح فردا (31 تیرماه) تیمهای زمینی و همچنین بالگرد هلال احمر به همراه تیمهای امداد هوایی به منطقه اعزام خواهند شد و عملیات جستجو از سر گرفته می شود


روز سوم جستجو 


فرماندار دزفول: زنده بودن مفقودان را تایید نمی‌کنیم

فرماندار دزفول با بیان این‌که سه گردشگر  حادثه دز همچنان مفقود هستند، گفت: از ساعت 5 صبح امروز مجددا عملیات جستجو برای یافتن این سه گردشگر مفقود آغاز شده است. حبیب آصفی اظهار کرد: شب گذشته به علت تاریکی هوا و با توجه به پرتگاه‌های خطرناک منطقه، عملیات جستجو برای یافتن سه گردشگر مفقود حادثه دز متوقف و مجددا از ساعت 5 صبح امروز عملیات آغاز شد.

وی با اشاره به استقرار تیم‌های جستجوی هلال احمر و آتش نشانی، شهرداری و  دیگر نیروهای امدادی در منطقه تصریح کرد: صبح امروز مجددا بالگرد به منطقه اعزام شد و اکنون در حال رصد منطقه است.

فرماندار دزفول در خصوص احتمال زنده پیدا شدن این سه گردشگر عنوان کرد: ما زنده بودن این سه گردشگر را تایید نکرده‌ایم و روز گذشته تنها اطلاعات یک گردشگر نجات‌یافته را در این زمینه جویا شدیم. آصفی ادامه داد: امیدواریم با زنده یافتن این سه گردشگر بتوانیم خبر خوبی به مردم و خانواده‌های آنان بدهیم.

پرواز بالگرد شرکت نفت در منطقه چال کندی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر دزفول گفت:جستجوی نیروهای هلال احمر با استفاده از بالگرد شرکت نفت برای یافتن سرنخی از مفقودشدگان حادثه چال کندی از صبح روز شنبه آغاز شده است. عظیم رضای مرساق افزود:نیروهای هلال احمر با بالگرد شرکت نفت در حال گشت زنی در منطقه هستند ولی تاکنون ردی از سه مفقود حادثه چال کندی پیدا نکرده اند.

وی افزود:همراه با جستجوی نیروهای امدادی ، خانواده های سه مفقود حادثه در محل پارک دولت دزفول همچنان چشم انتظار گزارشی از نیروهای امدادگر هستند . مدیر عامل جمعیت هلال احمر دزفول درخصوص شایعه فرار سه مفقود حادثه نیز گفت: شایعاتی مبنی بر فرار این سه مفقود مطرح شده که نمی توان در این خصوص اظهارنظر کرد .

وی گفت: اگر تصور شود لیدر توری که دچار حادثه شده فرار کرده باشد 2 نفر دیگر دلیلی برای فرار ندارند لذا فرار سه مفقود حادثه چال کندی شایعه ای بیش نیست و خانواده آنها همراه با نیروهای امداد در جستجو و انتظار هستند ضمن اینکه به علت صعب العبور بودن منطقه امکان فرار افراد وجود ندارد.

رضای مرساق ادامه داد:در ساعات آینده دبی رودخانه دز کاهش می یابد تا عملیات جستجو راحت تر انجام شود . وی همچنین در خصوص اظهارات ضد و نقیض مریم زنگنه فرد نجات یافته این حادثه نیز گفت:فرد نجات یافته هنگام نجات مدعی شد 'سه نفر را دیده که از کوه بالا رفته اند' اما پس از آن به نیروهای هلال احمر اعلام کرد ' 3 نفر را دیده که در آب گرفتار شده اند' اما با توجه به وضعیت روحی ،خستگی و وحشتی که در 24 ساعت داشته نمی توان به گفته های وی اکتفا کرد.

روز چهارم 

اعزام گروه نجات غریق اهواز به منطقه چال کندی دزفول

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر دزفول گفت:یک گروه 10 نفره از نجات غریق استان خوزستان برای جستجوی سه مفقود حادثه چال کندی دزفول صبح روز یکشنبه به منطقه اعزام شدند. عظیم رضای مرساق  افزود:با گذشت سه روز از حادثه چال کندی و با وجود تلاش گسترده و شبانه روزی نیروهای امدادی هنوز ردی از سه مفقود حادثه یافت نشده و تلاش ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود:تلاش و جستجوی شبانه یک گروه سه نفره برای یافتن نشانی از سه مفقود حادثه چال کندی بی نتیجه ماند و امروز در روز سوم پس از حادثه یک گروه سه نفره مردمی نیز به یاری جستجوگران شتافتند. وی ادامه داد:همچنین یک گروه پهبادی و یک گروه 10 نفره غریق نجات از استان نیز برای جستجوی مفقودان حادثه اعزام می شوند و عملیات نجات را از محل پارک ساحلی دولت آغاز خواهند کرد.

رضای مرساق گفت:در روزهای گذشته بالگرد چندین بار مسیر حادثه را بررسی کرد که نتیجه ای در بر نداشت لذا از این پس جستجو بر مسیر آبی رودخانه متمرکز شده است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر دزفول اضافه کرد:تاکنون هیچ گونه سرنخی از مفقودان حادثه چال کندی دزفول کشف نشده است و تلاش نیروهای امدادی برای جستجو ادامه دارد.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر دزفول گفت:تور لیدر نیز در بین مفقودان حادثه است. مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول نیز گفت:علاوه بر غواصانی که از مرکز استان به دزفول اعزام شده اند 2 اکیپ 9 نفره غواصی نیز از سوی آتش نشانی دزفول به محل حادثه اعزام شده اند تا عملیات جستجو را با قدرت بیشتری ادامه دهند.

عبدالحسین معظم فر افزود: با وجود تلاش های صورت گرفته در روزهای گذشته هنوز هیچ اثری از مفقودان حادثه کشف نشده است. 19 گردشگر که روز پنجشنبه گذشته از اهواز به دزفول سفر کرده بودند هنگام شنا در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه شده و 2 نفر از آنها غرق شدند.

اعزام گروه نجات غریق از اهواز به منطقه چال کندی دزفول

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول از اعزام یک گروه 10 نفره نجات غریق و دو اکیپ 9 نفره آتش‌نشانی از اهواز به منظقه چال کندی دزفول خبر داد. عبدالعظیم رضایی اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات در گشت شبانه که از ساعت 23 شب گذشته آغاز شد، منطقه "سنگ اول" را جستجو کرده‌اند اما اثری از این سه گردشگر مفقود یافت نشد. وی با بیان این‌که عملیات گشت شبانه تیم‌های امداد و نجات تا ساعت 4 بامداد ادامه داشت ولی بی‌نتیجه بود، افزود: عملیات جستجو مجددا صبح امروز یکشنبه در منطقه چال‌کندی و کول‌خرسون آغاز شد.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول ادامه داد: هم‌اکنون اکیپ‌های هلال احمر و آتش‌نشانی، سپاه و نیروهای مردمی در حال جستجوی اطراف رودخانه دز، چال‌کندی و کول‌خرسون هستند. رضایی خاطرنشان کرد: همچنین یک گروه 10 نفره نجات غریق از نیروهای هلال احمر و آتش‌نشانی و دو اکیپ 9 نفره آتش‌نشانی از اهواز به منطقه چال کندی دزفول اعزام شده‌اند.
 

این مطلب تکمیل می شود

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار