شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی کشوری: فرود اضطراری هواپیمای آتا در فرودگاه اهواز/ همه 156 مسافر و 6 خدمه هواپیما با سلامت کامل از هواپیما خارج شدند / با استفاده از آب پاش موتور هواپیما خنک و از آتش سوزی آن جلوگیری به عمل آمد
هواپیمای بویینگ MD شرکت هواپیمایی آتا که صبح امروز قصد داشت اهواز را به مقصد تهران ترک کند، بعد از لحظاتی از آغاز عملیات take off مجبور ...




شوشان: هواپیمای بویینگ MD شرکت هواپیمایی آتا که صبح امروز قصد داشت اهواز را به مقصد تهران ترک کند، بعد از لحظاتی از آغاز عملیات take off مجبور به بازگشت به فرودگاه اهواز شد.

رضا جعفرزاده مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تایید این خبر اظهار کرد: این هواپیما که در ساعت ۵:۵۵ صبح امروز (پنج‌شنبه) قصد پرواز از اهواز به سمت تهران را داشت، دقایقی پس از شروع عملیات مجبور به بازگشت به فرودگاه اهواز شد.

به گفته وی به وجود آمدن یک اشکال فنی در موتور هواپیما اصلی‌ترین دلیل بازگشت این هواپیما بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خلبان این پرواز بر اساس اصول و مقررات ایمنی عمل کرده ، تاکید کرد: پس از بازگشت هواپیما به فرودگاه مبدا تمام مسافران از هواپیما پیاده شده‌اند و خوشبختانه هیچ مشکلی برای هیچ یک از آنها به وجود نیامد.

جعفرزاده درباره وضعیت مدیریت برنامه‌ سفر مسافران این هواپیما نیز گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی شرکت هواپیمایی آتا مسافران این پرواز در دیگر برنامه‌های پروازی اهواز به مقصد تهران که از سوی شرکت‌های مختلف هواپیمایی انجام می‌شد، جا داده شده‌اند و سفر آنها به مقصد تهران انجام شد.

به گفته وی سازمان هواپیمایی کشوری علت این اتفاق و اشکال فنی به وجود آمده را به طور دقیق بررسی خواهد کرد.

نقص فنی در هواپیما و بازگشت آن به اهواز


در همین زمینه نیز ، مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی اهواز روز پنجشنبه در تشریح این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: پرواز شماره 5642 شرکت هواپیمائی آتا از اهواز به تهران در ساعت 6:6 صبح امروز پنجشنبه انجام که خلبان پس از 10 دقیقه متوجه نقص فنی در هواپیما شد.

مجید ملایانی افزود: سیستم هشداردهنده هواپیما به خلبان هشدار می دهد که در قسمت موتور شماره یک هواپیما گرما بیش از اندازه می باشد و به همین دلیل خلبان هواپیما را به سمت فرودگاه اهواز باز می گرداند.

وی گفت: پس از فرود هواپیما بلافاصله اقدامات ایمنی انجام و با استفاده از آب پاش موتور هواپیما خنک و از آتش سوزی آن جلوگیری به عمل می آید. وی گفت: خوشبختانه بعد از بازگشت و فرود اضطراری هواپیما همه 156 مسافر و 6 خدمه هواپیما با سلامت کامل از هواپیما خارج شدند.

به گفته ملایانی برخی از مسافران با پروازهای دیگر به تهران منتقل شدند و برخی نیز از مسافرت هوائی خود انصراف دادند.

فرودگاه بین المللی اهواز روزانه به بیش از 20 فرودگاه داخلی و خارجی پرواز دارد و روزانه 82 پرواز رفت و برگشت از این فرودگاه انجام می شود.
 



برچسب ها: هواپیما ، اهواز ، آتش
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار