شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
شوشان: مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش، عامل مهمی در تحول تولید است گفت: پایش مستمر و مستندسازی اطلاعات گام بسیار مهمی در تحول علمی مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی محسوب می‌شود.

مهندس نسیم صادقی در حاشیه برگزاری مجمع موسسه تحقیقات و آموزشی توسعه نیشکر اظهار کرد: موسسه تحقیقات به‌عنوان مجموعه‌ای از دپارتمان‌های علمی بر بستر حجم قابل توجهی از داده‌های علمی قرار دارد، لذا باید از متر به متر مزارع داده علمی قابل سنجش استخراج کند تا بتواند از تحلیل این داده‌ها به سمت شناخت دقیق وضعیت مزارع پی برد و متناسب با شرایط هر مزرعه برای هر یک از آنها برنامه‌های مدون علمی تدارک ببیند.


وی افزود: بر اساس این برنامه است که بتواند از این برنامه‌ها به سمت حداکثر بهره‌وری حرکت کند، پایش مستمر و مستندسازی اطلاعات گام بسیار مهمی در تحول علمی مجموعه محسوب می‌شود، بدون این مستندسازی امکان شناخت دقیق ممکن نمی‌شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: چرایی و طرح پرسش درست درباره رفتار مزارع، اینکه چرا مزرعه‌ای راندمان تولید 167 تن در هکتار دارد و مزرعه‌ای 70 تن در هکتار، هر دوی این مزارع از لحاظ پایش دارای اهمیت بنیادین هستند و ایجاد طرح جامع کشاورزی پیش‌نیاز طرح درست و دقیق مساله و فرار رفتن از آن برای حل مساله است، برای اینکه رویکرد مساله محوری به نتایج مطلوب و حل مساله بینجامد داشتن اطلاعات و داده‌های دقیق اساسی است.

وی در خصوص اهمیت آموزش در موسسه تحقیقات نیز گفت: ما در نگاهمان به آموزش می‌توانیم استراتژی منفعلانه داشته باشیم و تنها به آموزش‌های روتین بپردازیم و نیازهایمان را برطرف کنیم اما اگر به آموزش مبتنی بر استراتژی فعال و پویا باور داشته باشیم علاوه بر نیازسنجی، نیازسازی نیز می‌کنیم و عرصه‌های ناپیموده نیز طرح می‌شوند.

صادقی خاطرنشان کرد: این چنین آموزشی علاوه بر آنکه نیازهای ما را رفع می‌کند و مسائل ما را پاسخ می‌دهد حوزه دانش نیشکر را توسعه می‌بخشد و کاربردها و عرصه‌های تازه‌ای را پیش چشم می‌گذارد و لذا ما به این آموزش توصیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در موسسه تحقیقات همچنان که قبلاً متذکر شدیم با کلیات بودجه پیشنهادی مشکلی نداریم و طرح پروژه‌های جدید و سرمایه‌گذاری در عرصه‌های پژوهشی را پس از تصویب در مسیر تعریف شده، مورد حمایت قرار می‌دهیم.

صادقی گفت: در مجموع برنامه‌های موسسه خوب بود و باید تناسب بین بخش صنعت و کشاورزی را نیز مد نظر داشت، همچنین باید تلاش کرد در بخش صنعت پروژه‌های بیشتری را تعریف کرد، به‌ویژه پروژه‌هایی که تاثیر مستقیمی بر فرآیند تولید دارند و باید دایره شمولیت صنعت را گسترش داد و علاوه بر شکر سایر صنایع وابسته به نیشکر را نیز طرح کرد.

وی در پایان بیان کرد: این روحیه نوجویی، مساله محوری و پویای در موسسه را قدر می‌دانیم و از دستاوردها و تلاش‌های همه دپارتمان‌های موسسه تحقیقات، تشکر می‌کنیم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار