شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۹

همزمان با سراسر كشور امروز مردم جنوب خوزستان به خصوص آبادان و خرمشهر به پای صندوقهای رای آمدند تا به دشمنان نظام بگويند كه هيچگاه عرصه های سرنوشت ساز كشورشان را رها نمی كنند.

مردم شهرهای آبادان و خرمشهر كه ايستادگی، پايمردی و دفاع از كيان و آب و خاک جمهوری اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس را در كارنامه ی خود دارند، اين بار نيز آمده اند تا اميد دشمنان را به ياس و ناكامی تبديل كنند.

امروز كه تمام دنيا نظاره گر شعور و درک بالای مردم ميهن اسلاميان است، آنان آمده اند تا بار ديگر وفاداری خود را به نظام، آرمانهای امام و رهبری نشان دهند و اقتدار، صلابت و پايمردی خود را به رخ جهانيان بكشانند و اينگونه توطئه های دشمنان را خنثی و اركان نظام مقدس جمهوری اسلامی را تقويت می كنند.

محمد رضا سلاماتی یکی از رای دهندگان که صبح امروز خود را پای صندوق های رای رسانده در این خصوص می گوید: مردم شهرهای آبادان و خرمشهر که آن همه سابقه درخشان را  در عرصه های مختلف به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس در کارنامه خود دارند، امروز نیز همچون سایر مردم کشور پای در عرصه انتخاب گذاشتند تا به این وسیله سيلی شديدی به دشمنان نظام بزنند.

وی افزود: آنان که مشارکت در انتخابات را مظهر تبلور حماسه سیاسی می دانند برای تحقق این حماسه در انتخابات حضور چشمگیری را از خود نشان داده اند و آمده اند تا با حضور در پای صندوقهای رای از حق قانونی خود استفاده کرده و افراد صالح را انتخاب کنند و در حقیقت سرنوشت ساز آینده مملکت خویش باشند ضمن اینکه امروز دشمن منتظر سیلی محکم ملت ایران به خصوص مرزداران آبادان و خرمشهر باشد.

رحیم شادمانی نیز که امروز صبح رای خود را به صندوق مسجد موسی ابن جعفر آبادان انداخت در خصوص حضور مردم و لزوم مشارکت آنها در رای گیری عنوان کرد: حضور در انتخابات برای ثبت خاطرات و لحظات نیست بلکه نشان از اقتدار ملتی دارد که با حضور حداکثری خود در پای صندوقهای رای سبب تقویت مشروعیت و مقبولیت نظام می شوند، این اقتدار همان درخت تنومندی است که سبب یاس و نومیدی دشمنان نظام می شود و آنان دیگر تاب تحمل مقابله و ایستادگی در برابر ملت ایران را نخواهند داشت.

وی افزود: برگزاری انتخابات که در حقیقت تبلور خواست و اراده مردم  است با ایجاد شور واشتیاق در جامعه، مشارکت حداکثری مردم در  صحنه انتخابات را نیز سبب می شود. به همین دلیل من از صبح امروز به این مسجد که خانه خدا به حساب می آید آماده ام که تکلیف شرعی و ملی خود را انجام دهم.

180 هزار نفر در شهرستان آبادان واجد شرایط رای دادن هستند. در 164 شعبه اخذ رای آرا مردمی برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان آبادان جمع آوری می شود.

از این تعداد شعبه اخذ رای 128 شعبه برای آبادان و بخش مرکزی و 36 شعبه نیز برای اروندکنار و روستاهای تابعه در نظر گرفته شده است. تعداد صندوقهای اخذ نیز 328 صندوق هستند که از این تعداد 256 صندوق برای شهر آبادان و بخش مرکزی و 72 صندوق نیز برای اروندکنار و روستاهای تابعه آن پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان خرمشهر گفت: رای گیری در خرمشهر همزمان با سراسر کشور را 94 شعبه اخذ رای آغاز شد.

لطیف حیاوی اهواز ضمن اعلام آمادگی 100 درصدی برای برگزاری انتخابات گفت: کار جمع آوری آرای مردمی در 94 شعبه اخذ رای به تفکیک 69 شعبه در خرمشهر (62 شعبه ثابت و هفت شعبه سیار)، 16 شعبه در بخش مرکزی (10 شعبه ثابت و 6 شعبه سیار) و 9 شعبه در مینو شهر (پنج شعبه ثابت و چهار شعبه سیار) انجام می شود.

حیایی اهوازی، تعداد کل شعبات اخذ رای در شهرستان خرمشهر را 94 شعبه به تفکیک 77 شعبه ثابت و 17 شعبه سیار عنوان کرد.

وی تعداد صندوقهای اخذ رای را 188 صندوق عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد 138 صندوق مربوط به شهر خرمشهر، 32 صندوق رای نیز مربوط به بخش مرکزی و 18 صندوق نیز مربوط به مینو شهر است.

وی گفت: چهار هزار نفر کار نظارت بر انتخابات را عهده دار شده اند.

 

منبع : مهر


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار