اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ساختار ویژه‌ای در دانشگاه برای پیگیری تدوین سند توسعه سلامت خوزستان در نظر گرفته شده که معاونت اجتماعی دانشگاه است و در سه بخش مدیریت مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، خیرین و سازمان های مردم نهاد در اداره کارگروه سلامت فعالیت می‌کند.

شوشان: سه شنبه 17 مرداد ماه 96 دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی(ساغ) استان که در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مقوله سلامت از مقوله‌های کاملا فرابخشی است که بیش از 50 درصد آن مربوط به خارج از بدن انسان و در مدیریت کلان خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارد و به مولفه‌های اجتماعی وابسته است که در هر استانی بر اساس وضعیت جغرافیایی و فرهنگی و سیاسی دارای شرایط ویژه‌ای است.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در تدوین سند توسعه سلامت، باید تغییرات مناطق مختلف کشور لحاظ شود که این موضوع در دستور کار شورای عالی سلامت کشور قرار گرفته و مقرر است که با توجه به این تغییرات، سند توسعه سلامت استان‌ها تدوین شود.
 
ایدنی تصریح کرد: در این زمینه از سال گذشته دستورالعملی از سوی شورای عالی سلامت به کل کشور ابلاغ شده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان مجری این برنامه و استانداری‌ها و سازمان مدیریت هر استان وظیفه رصد این برنامه را بر عهده دارند.
 
رئیس شواری عالی نظام پزشکی کشور ادامه داد: کارگروه‌های مرتبط با تدوین سند توسعه سلامت در استان خوزستان تشکیل شده‌اند ولی لازم است که تمام دستگاه‌های ذیربط در کارگروه‌ها در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند تا سند توسعه سلامت خوزستان تدوین شود.
 
وی عنوان کرد: ساختار ویژه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای پیگیری تدوین سند توسعه سلامت خوزستان در نظر گرفته شده که معاونت اجتماعی است و در سه بخش مدیریت مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، خیرین و سازمان های مردم نهاد در اداره کارگروه سلامت فعالیت می‌کند.
 
ایدنی اظهار داشت: در حال حاضر در حال تکمیل گروه‌ها هستیم، اطلاعات گروه‌ها باید به خوبی جمع‌آوری شود و لازم است که همکاران ما که در دستگاه‌های مختلف استان حضور دارند مشارکت فعالی داشته باشند تا بتوانیم سند توسعه سلامت را در زمان مقرر تدوین کنیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: این مسائل برون‌بخشی هستند و تنها 20 درصد از عوامل موثر بر سلامت در ساختار مدیریت بهداشتی و درمانی تعریف شده‌اند و 30 درصد مربوط به عوامل محیطی و ژنتیک و 50 درصد نیز در مدیریت کلان استان قرار گرفته‌اند که در این بخش استاندار ریاست کارگروه سلامت را بر عهده دارد.
 
رئیس شواری عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به نقش مدیریت کلان در عوامل موثر در سلامت بیان کرد: اگر بهترین مراکز آی سی یو  یا جراحی‌ها در اختیارمان قرار بگیرد ولی جاده‌های حادثه‌خیز داشته باشیم، مرتبا" تصادفات رخ می‌دهد و سلامت جامعه به خطر می‌افتد به همین دلیل است که ارزش مقوله سلامت در سطح مدیریت کلان استان قرار دارد.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار