شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
انتقاد از اعتبار تخصیصی دولت برای مشکلات برق خوزستان
مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با اشاره به اعتبار تخصیص یافته از سوی دولت برای صنعت برق استان گفت: در بحث تخصیص اعتبارات چگونه می‌شود اعتباراتی که برای خوزستان تخصیص داده‌اند با اعتبارات شهر اهواز برابر است. اگر بخواهیم کاری کنیم که مشکلات استان مرتفع شود، لازم و ضروری است تا ارقام را واقعی ببینیم.
 
رضا غضنفری درجلسه پیگیری مصوبات دولت که امروز، 18مردادماه در محل استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد:  وسعت استان خوزستان 58هزار کیلومتر مربع است که دارای 58 شهر و 3هزار و 300 روستا است. در خوزستان 72 دفتر اتفاقاتی داریم که در سطح استان انجام وظیفه می‌کنند و با توجه به حجم مشترکین در خوزستان حدود 37هزار دستگاه ترانسفورماتور و حدود 30هزار کیلومتر شبکه توزیع در استان داریم.
 
وی افزود: در استان خوزستان تقریبا به 800میلیارد تومان اعتبار نیاز است که 500میلیارد تومان فقط برای زیرزمینی کردن شبکه‌های برق شهرستان‌هایی است که در معرض ریزگردها قرار دارند و 300میلیارد تومان دیگر آن نیز برای بهینه‌سازی و استحکام شبکه برای جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان تصریح کرد: در بحث تخصیص اعتبارات چگونه می‌شود که اعتباراتی که برای خوزستان تخصیص داده‌اند با اعتبارات شهر اهواز برابر است. اگر بخواهیم کاری کنیم که مشکلات استان مرتفع شود، لازم و ضروری است تا ارقام را واقعی ببینیم.
 
غضنفری عنوان کرد: از 1500میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای استان تنها 150 میلیارد تومان برای شرکت توزیع برق خوزستان در نظر گرفته شد. در این زمینه 300 میلیارد تومان برای نیروگاه‌های حرارتی استان در نظر گرفته شده درحالی که تنها نیروگاه حرارتی دولتی در خوزستان نیروگاه رامین است و سایر نیروگاه در اختیار بخش خصوصی هستند.
 
وی با بیان این‌که شرکت توزیع استان خوزستان دومین شرکت توزیع کننده کشور است، گفت: با توجه به ابعاد و وسعت شبکه استان و پراکندگی که در خوزستان وجود دارد، چگونه می‌توان با اعتبارات در نظرگرفته شده خوزستان را آباد کرد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان اظهار کرد: به ازای هر مشترک در استان خوزستان که حدود 3هزار کیلووات برق مصرف کند، حدود 15هزار تومان عوارض برق عاید شرکت شده و با توجه به جمعیت استان حدود 70میلیارد تومان در این زمینه برای استان برآورد هزینه می‌شود. این سهم استان است، سهمی که خود مردم پرداخت کرده‌اند و نه اعتباراتی که دولت برای خوزستان در نظر گرفته است.
 
غضنفری گفت: زیرساخت‌ها در خوزستان مشکل دارد و اکنون نمی‌توانیم به انرژی‌های نو در خوزستان فکر کنیم. موضوع مربوط به انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در استان هیچ لزومی ندارد زیرا در خوزستان زیرساخت‌ها دچار مشکل هستند. سال گذشته حدود 400میلیارد به سازمان در بحث انرژی‌های نو اختصاص داده شد تا بتواند این اعتبار را جذب کند اما نتوانست این اعتبار را جذب کند و اعتبار به شرکت‌های توزیع برگشت داده شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار