اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
گزارش شوشان از نشست پیگیری مصوبات دولت در خوزستان / انتقاد مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان از اعتبار تخصیصی دولت برای مشکلات برق خوزستان
با توجه به ابعاد و وسعت شبکه برق استان ، چگونه می توان با اعتبارات در نظر گرفته شده وضعیت برق خوزستان را بهبود بخشید

شوشان: مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان در نشست پیگیری مصوبات دولت درخصوص وضعیت فعالیت شرکت توزیع برق خوزستان اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان مساحتی بالغ بر 58هزار کیلومتر مربع با 58 شهر و 3هزار و 300 روستا را تحت پوشش خود دارد. داین شرکت همچنین 72 دفتر اتفاقاتی در سطح استان دارد و با توجه به حجم مشترکین در خوزستان نزدیک 37هزار دستگاه ترانسفورماتور و حدود 30 هزار کیلومتر شبکه توزیع در استان داریم.

به گزارش شوشان ، وی تصریح کرد: استان خوزستان برای بهبود شبکه برق خود به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تنها 500 میلیارد تومان برای زیر زمینی کردن شبکه های برق شهرستان هایی نیاز است که در معرض ریزگرد ها قرار دارند و 300 میلیارد تومان هم برای بهینه سای و استحکام شبکه برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی در بحث تخصیص اعتبارات نیاز دارد. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با انتقاد از عدم در نظر گرفتن ارقام به شکل واقعی، گفت: چگونه اعتباراتی که برای خوزستان تخصیص داده می شود با اعتبارات شهر اهواز برابر است. اگر بخواهیم کاری کنیم مشکلات استان رفع شود، لازم است که ارقام را واقعی ببینیم. 

وی یادآور شد: تنها 150 میلیارد تومان از 1500میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای استان به شرکت توزیع برق خوزستان تخصیص داده شده است و 300 میلیارد تومان برای نیروگاه های حرارتی استان در نظر گرفته شده درحالی که تنها نیروگاه حرارتی دولتی در خوزستان نیروگاه رامین است و دیگر نیروگاه در اختیار بخش خصوصی هستند.

غضنفری با بیان این که شرکت توزیع استان خوزستان دومین شرکت توزیع کننده کشور است، اظهار کرد: با توجه به ابعاد و وسعت شبکه استان و پراکندگی که در خوزستان وجود دارد، چگونه می توان با اعتبارات در نظر گرفته شده وضعیت برق خوزستان را بهبود بخشید.

وی ادامه داد: اگر هر مشترک در استان خوزستان که حدود 3هزار کیلووات برق مصرف کند، حدود 15هزار تومان عوارض برق عاید شرکت می شود و با توجه به جمعیت استان نزدیک 70 میلیارد تومان در این زمینه برای استان برآورد هزینه می شود. این سهم استان از پرداختی خود مردم است و نه اعتباراتی که دولت برای خوزستان در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با اشاره به مشکلات زیرساختی برق در استان خوزستان گفت: زیرساخت ها در خوزستان مشکل دارد بنابراین اکنون نمی توانیم به انرژی های نو در خوزستان فکر کنیم و موضوع مربوط به انرژی های نو و تجدید پذیر در استان هیچ لزومی نخواهند داشت. سال گذشته حدود 400 میلیارد تومان به سازمان در بحث انرژی های نو اختصاص  داده شد ولی نتوانست این اعتبار را جذب کند و اعتبار به شرکت های توزیع برگشت داده شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار