اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: هدف از اجرای طرح آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان از طرح غدیر، در کوتاه مدت انتقال آب با کیفیت از بالادست رودخانه کرخه و در افق طرح انتقال آب از سد دز به شهرهای این منطقه است.
 
صابر علیدادی اظهار کرد: پروژه آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان به طول ۱۲۸ کیلومتر و با هدف تامین آب شرب شهرهای دشت‌آزادگان از محل طرح آبرسانی غدیر از سال ۱۳۸۷ آغاز شد که این طرح تا سال ۱۳۹۳ صرفا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. 
  
وی افزود: با تمهیدات انجام‌شده در ۲ سال گذشته در حال حاضر این طرح با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است. هدف از اجرای این طرح در کوتاه مدت انتقال آب با کیفیت از بالادست رودخانه کرخه و در افق بلندمدت طرح انتقال آب از سد دز به شهرهای دشت آزادگان است. 
  
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: خط انتقال آب (فلزی) به طول ۲۵ کیلومتر از ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس تا تصفیه‌خانه سوسنگرد به قطر ۱۸۰۰ میلیمتر، خط انتقال آب (فایبرگلاس) به قطر ۶۰۰ میلیمتر و طول ۱۸ کیلومتر از تصفیه‌خانه سوسنگرد تا شهر هویزه، خط انتقال آب (فایبرگلاس) به قطر ۷۰۰ میلیمتر و طول ۲۷ کیلومتر از تصفیه‌خانه سوسنگرد تا شهر حمیدیه، خط انتقال آب (فایبرگلاس) به قطر ۴۰۰ میلیمتر و طول ۳۳ کیلومتر از سوسنگرد به بستان و خط انتقال آب (فایبرگلاس) به قطر ۴۰۰ میلیمتر و به طول ۲۵ کیلومتر از شهر هویزه به رفیع اجزای اصلی این پروژه ملی محسوب می‌شوند. 
  
علیدادی ادامه داد: این طرح‌ها با صرف هزینه‌ای بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات عمرانی بخش آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان وارد فاز اجرا و بهره‌برداری شده‌اند. 
  
وی گفت: 2100 لیتر در ثانیه ظرفیت و سهمیه پیش‌بینی‌شده آب دشت آزادگان از محل طرح آبرسانی غدیر است که با اجرای این طرح در حال حاضر کل شهرهای دشت‌آزادگان از طریق خطوط احداثی جدید و شهر رفیع از طریق خط قدیم از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت و با EC حدود 1100میکروموس بر سانتیمتر بهره‌مند هستند. 
  
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: همچنین با توجه به اهمیت انتقال آب شرب با کیفیت و پایدار به پایانه مرزی چذابه جهت تامین نیاز زوار حسینی در ایام محرم و صفر و در سایر روزهای سال، با بررسی و مطالعات صورت گرفته انتقال آب شرب تصفیه‌شده از شهر بستان به پایانه مرزی چذابه و از محل طرح آبرسانی غدیر در دستور کار بخش آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفته است. 
  
علیدادی خاطرنشان کرد: در این طرح احداث خط انتقال آب با لوله فایبرگلاس به قطر ۳۰۰ میلیمتر و طول ۲۷ کیلومتر و با ظرفیت انتقال ۴۰ لیتر در ثانیه و ذخیره ۴۰۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز با اعتباری بیش از 20 میلیارد تومان در دستور کار سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفته است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار