شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
مدیرکل محیط زیست خوزستان: پدیده وارونگی هوا در پاییز اهواز را تهدید می کند / نگران وضعیت شاخص کیفی هوا در ماه‌های آبان، آذر و دی هستیم
تقاضا دارم با توجه به این‌که جمع‌آوری گازهای نفتی پروژه زمانبری بوده دستگاه MOT در میدان‌های نفتی غرب کارون نصب شود


شوشان: لاهیجان زاده مدیرکل محیط زیست خوزستاندر جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر نفت در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد ، با انتقاد از عدم راه اندازی دفتر میدان های غرب کارون علی رغم وعده مستقیم وزیر نفت، اظهار کرد: یک سال از وعده وزارت نفت برای احداث این دفتر در اهواز می گذرد  ولی هنوز دفتر میدان های غرب کارون(متن) راه اندازی نشده است و ما در کانکس ها فعالیت می کنیم.

وی با اشاره به بحث فلرهای نفتی و آلودگی های ناشی از آن گفت: میدان های غرب تحت عنوان میدان های زود هنگام به تدریج وارد مدار می شوند و میدان یادآوران به تنهایی روزانه 5 میلیون متر مکعب گاز می سوزاند و مجموع میدان های غرب 7 و نیم میلیون متر مکعب است که نزدیک 200 میلیون فوت مکعب گاز ترش می شود.

مدیرکل محیط زیست خوزستان با انتقاد از روند کند پیشرفت فیزیکی کارخانه فرآوری و تبدیل گاز مایع در خوزستان، عنوان کرد: در حالی که خوزستان واقعا نیاز به کارخانه فرآوری و تبدیل گاز مایع دارد، پیشرفت فیزیکی این کارخانه که قرار بود امسال به بهره برداری برسد، بیش از ۲۰ درصد بیشتر نبوده است.

لاهیجان زاده فلرهای نفتی را عامل نخست آلودگی هوای اهواز خواند و اذعان داشت: افزایش تولید گازهای همراه در مناطق نفت خیز جنوب، آلودگی استان به ویژه واحدهای اطراف اهواز را افزایش داده و فرسودگی تجهیزات هم این آلودگی را مضاعف کرده است. 

 لاهیجان زاده گفت: تقریبا در 2 ماه گذشته مشکل ریزگرد نداشته‌ایم اما میزان شاخص کیفی هوا روی عدد سالم و استانداردی نیست که این امر به فلرهای نفتی ارتباط دارد. در این زمینه نگران وضعیت شاخص کیفی هوا در آبان، آذر و دی هستیم که پدیده وارونگی دما رخ می‌دهد. 

 
























برچسب ها: فلرهای نفتی ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار