شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه اعتبارسنجی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باعث ارتقای کیفیت کار و فراهم شدن زیرساخت ها می شود، گفت: کیفی‌بخشی آموزش مهارتی از طریق رتبه‌بندی موسسات کارآموزی بخش آزاد و اعتبارسنجی مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در خوزستان در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، عبدالنبی سواعدی در نشست خبری که شامگاه هفتم شهریورماه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه هفته دولت برای معرفی توانمندی های بخش دولتی است و هدف از معرفی این توانمندی ها، آشنایی مردم با خدمات دولت است تا مردم از این خدمات به شکل بهتری بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در خوزستان سه برابر بخش دولتی در بخش خصوصی، اشتغالزایی شده است و بیشتر تلاش می شود تا کارها به بخش خصوصی واگذار شوند، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به تولید و اشتغال، کیفی‌بخشی آموزش مهارتی در اولویت کار قرار داده شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: کیفی‌بخشی آموزش مهارتی از طریق رتبه‌بندی موسسات کارآموزی بخش آزاد و اعتبارسنجی مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در حال انجام است. این اعتبارسنجی‌ها باعث ارتقای کیفیت کار و فراهم شدن زیرساخت‌ها می شود. 

سواعدی عنوان کرد: در استان خوزستان در زمینه توسعه فعالیت های آموزشی به ویژه در شهرستان‌های کوچک، امکان ایجاد آموزشگاه‌های بزرگ وجود ندارد. در سال جاری دو طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی و کارآموزی در محیط کار واقعی ابلاغ شد که در طرح اول همکار و در طرح دوم متولی اجرای طرح، فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه به دنبال استفاده از بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های تولیدی و خدماتی هستیم تا از این ظرفیت‌ها برای توسعه مهارت‌آموزی استفاده کنیم، گفت: طرح کارآموزی و توانمندسازی افراد حاشیه‌نشین استان دیگر طرحی است که در استان در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: در این طرح سعی شده تا علاوه بر ظرفیت های بخش دولتی از توان بخش خصوصی نیز استفاده شود و آموزشگاه ها و موسسات آزاد نیز در مناطق حاشیه ای شعبه ایجاد کنند.

سواعدی اظهار کرد: یکی از چالش های سازمان فنی و حرفه ای، تخصیص اعتبارات عمرانی و تجهیزاتی است. در این زمینه بیشترین رویکرد فنی و حرفه ای، توسعه آموزشگاه های خصوصی و خرید خدمات آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه بحث سفارشی کردن آموزش های مهارتی و هدفمند کردن آن‌ها از جمله برنامه‌های اداره‌کل فنی و حرفه ای استان است، اظهار کرد: سالانه بیش از 25 درصد به برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای با همین امکانات موجود اضافه شده است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ها و تعاملات خوبی با شرکت ها و موسسات مختلف داریم، گفت: بخش عمده ای از توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت مشارکتی انجام می گیرد. همچنین بحث توانمندسازی مناطق حاشیه ای، روستایی و محروم نیز در دستور کار این اداره کل قرارد و امسال این کار با افزایش تعهد، اجرایی می شود.

سواعدی عنوان کرد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دنبال احیای مشاغل بومی هستیم. همچنین در بحث مشاغلی که موردنیاز افراد آسیب‌دیده اجتماعی است، تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان زندان ها منعقد کرده ایم تا این افراد پس از بازگشت به اجتماع، جذب بازار کار شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار