به گزارش فارس، حسن عباسی شامگاه دوشنبه در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه ایران نوشت با بیان اینکه این نمایشگاه یک کار تمیز فرهنگی و نمونه یک اقدام آتش به اختیار از سوی جوانان مؤمن و انقلابی است، اظهار کرد: از امام باقر (ع) پرسیده شد حکومت حقه شما اهلبیت (ع) چه زمانی محقق میشود؟ حضرت در جواب داستانی را نقل کردند و فرمودند در دورانی عالمی زندگی میکرد که یک پسر داشت اما این پسر هیچگاه از محضر پدر خویش استفاده نکرد و از او علمی کسب نکرد در حالی که همسایه این عالم از شاگردان پا به رکاب این عالم بود.
وی افزود: در لحظه مرگ عالم فرزند خویش را فراخواند و به او گفت در زمان حیاتم از علم من بهرهای نبردی اما پس از مرگم اگر به علم من احتیاج پیدا کردی به نزد همسایه برو و از او مدد بخواه، زمانی گذشت و روزی حاکم شهر به مشکلی برخورد و برای حل مشکل به دنبال پسر عالم فرستاد، پسر به یاد حرف پدر به همسایه مراجعه کرد و همسایه به او گفت هرچه حاکم از تو پرسید بگو که الان عصر گرگ است و هرچه هدیه گرفتی با من سهیم شو، پسر عالم همین کار را کرد و حاکم به او انعام داد اما پسر عالم طمع کرد و حق همسایه را ادا نکرد.
این استاد دانشگاه در ادامه داستان نقل شده از زبان امام باقر(ع) بیان کرد: مدتی بعد مجدد حاکم به مشکلی خورد و پسر عالم را فراخواند، این بار پسر عالم با شرمندگی به نزد همسایه رفت و همسایه با همان شرط قبلی به او گفت حاکم هرچه از تو پرسید بگو الان عصر و دوره قوچ است، این بار پسر عالم میخواست انعام را با همسایه سهیم شود اما تعلل کرد و فراموش کرد، برای بار سوم نیز حاکم به مشکلی خورد و پسر عالم را صدا کرد، وی باز هم به نزد همسایه رفت و همسایه به او گفت با همان شرط قبلی، حاکم هرچه از تو پرسید بگو زمان و عصر ترازو است.
*ایمان بدون عمل صالح بیارزش است
کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: این بار پسر عالم همه انعام را به نزد همسایه برد، همسایه پول را قبول نکرد و گفت دفعه اول تو قصد نداشتی سهم مرا بدهی و ندادی بنابراین دوران گرگ بود، دفعه دوم قصد داشتی که سهم مرا بدهی اما تعلل کردی بنابراین دوران قوچ بود و اما بار سوم تو هم قصد داشتی سهم مرا بدهی و هم آن را پرداخت کردی بنابراین دوران ترازو است.
این آیندهپژوه با بیان اینکه امام باقر (ع) نیز دوران اهلبیت (ع) را به همین داستان تشبیه کردهاند، تصریح کرد: یک زمانی مردم ایمان نداشتند و برای حکومت صالحان هم کاری نمیکردند که دوران گرگ بود، زمانی مردم باایمان شدند اما عمل صالحی نداشتند، بنابراین ایمانشان ارزشی نداشت و دوران قوچ بود، در دوران بعدی مردم هم ایمان داشتند هم عمل صالح انجام دادند، امام باقر(ع) فرمودند زمانی که مردم ایمان داشته باشند و برای تحقق حکومت ما تلاش کنند آن دوران، زمان ترازو، قسط و عدل است.
* بعضی مثل اباعبدالله الحسین(ع) با سربریده به سوی خدا دعوت میکنند
این استراتژیست حوزه امنیت دوران ما را شبیه دوران قوچ دانست و خاطرنشان کرد: مردم دوست دارند فسادی در جامعه نباشد اما برای آن تلاشی نمیکنند، رسالت انبیای الهی برای تحقق قسط و عدل بوده و مصداق امروز ایمان کامل همراه با عمل صالح امثال شهید حججیها هستند؛ کسی که قلبهای داخلی و خارجی را تکان داد و مانند امام حسین(ع) با رفتنش اثرش چندین برابر شد، بعضی مثل اباعبدالله الحسین(ع) با سربریده به سوی خدا دعوت میکنند و اینها مصداق کسانی هستند که با خدا پیمان بستند و بر سر عهد خود استوار ماندند.
وی شرط رسیدن به دوران ترازو را زیاد شدن شهید حججیها دانست و عنوان کرد: جامعهای که در آن قسط و عدل اجرا میشود اسلامی است، جامعه امروز ما در تربیت حسینی و رضوی و مهدوی موانعی دارد؛ قهرمانان واقعی مانند شهید حججی در کنار ما هستند اما توجه ما به یک قهرمان پوشالی و ضدفرهنگی خارجی است، در سالگرد خلق شخصیت سوپرمن، یک خاخام یهودی گفت سوپرمن همان کالئیل است، کالئیل به معنای کلیمالله و همان موسی (ع) است.
* در شناساندن قهرمانان ملی خود ناتوان بودهایم
عباسی در ادامه تصریح کرد: شما میبینید سوپرمن چشمان آبی و پوستی سفید دارد یعنی همان نژاد اصیل یهودی که مانند حضرت موسی که به کوه طور میرفت و با خدا صحبت میکرد؛ شخصیت سوپرمن هم به فضا میرفت و با خورشید صحبت میکرد، آنها در حالی بیش از 200 فوق قهرمان را در قالب فیلم و کتاب و بازی معرفی میکنند که ما در شناساندن قهرمانان ملی خود ناتوان بودهایم، باید در صنایع پاییندستی مانند همین نوشتافزارها نیز کار فرهنگی کنیم وگرنه فعالیتمان ابتر و ناقص خواهد ماند.
وی با انتقاد از کمکاری فرهنگی در صنایع پاییندستی گفت: از دل شخصیت قهرمان غربی انواع انیمیشن، فیلم، سریال، کتاب، بازی رایانهای، بازی فکری، نوشتافزار و حتی طرح روی کیک تولد هم درمیآید و ما تا رسیدن به این نقطه فاصله داریم اما نباید ناامید شد، باید صنایع پاییندستی مانند همین نوشتافزارها را چه در بعد فرهنگی و چه در بعد اقتصادی از چینیها پس بگیریم.
*روح حاکم بر باب اسفنجی تربیت لیبرالیسم است
این استاد دانشگاه با اشاره به انتشار کتاب فلسفه باب اسفنجی، بیان کرد: در این کتاب آمده است که روح حاکم بر این انیمیشن تربیت کودکان با تفکر لیبرالیسم است، هفت گناه کبیره مسیحیت در قالب هفت شخصیت اصلی این انیمیشن آمده است، در خانواده سیمونها و شیرشاه نیز همینطور است.
کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه عنوان کرد: این مسأله روی ناخودآگاه کودک اثر میگذارد و او فقط همین هفت گناه را بد میداند و دیگر نمیفهمد که زنا، ربا و همجنسبازی هم گناه کبیره است، چراکه انیمیشنهای غربی اینچنین نمیگوید، انیمیشن پونیها یکی از آن برنامههایی است که بر مبنای تفکر کابالایی عرفان یهود ساخته شده است؛ جنگ امروز جنگ شناختی است.
این آیندهپژوه با اشاره به هزینههای کلان ساخت انیمیشنهای خارجی یادآور شد: هزینه ساخت یک فیلم بلند انیمیشن خارجی از کل هزینه یک سال بخشهای مختلف فرهنگی شامل صدا و سیما و ... بیشتر است؛ منافع ملی نشأت گرفته از هویت ملی است، هنرمندان باید 40 گناه کبیره مسلمین را در قالب 40 کاراکتر جذاب انیمیشنی طراحی کنند به نحویکه به ذهن مخاطب غیرمستقیم القا کند، دلیل ماندگاری و زیبایی اشعار فردوسی و نظامی و دیگر شاعران این است که مفاهیم ارزشمند را در قالب نماد بیان میکردند.
*10 تا 15 درصد محصولات نوشتافزار بازار ایرانی هستند
این استراتژیست حوزه امنیت با بیان روایتی از امام سجاد(ع) اظهار کرد: حضرت میفرمایند مردم جامعه 6 دسته هستند دسته اول شیرها که همیشه به دنبال راهی برای تسلط بر دیگراناند، گروه دوم گرگها که همان تجار و در خرید مال مذمت آن را میگویند و در فروش آن مدحش، گروه سوم سگان هستند که مردم از زبان آنها آسایش ندارند و اگر مدح آنها را میگویند برای خلاصی از زبانشان است که این گروه در واقع همان رسانههای معلوم الحالند؛ گروه چهارم روباه هستند که دین خود را به قیمت روز میفروشند، گروه پنجم خوکان هستند که حق و باطل برایشان فرقی ندارد و اگر به سمت باطل دعوتشان کنی آن را اجابت میکنند و برهها گروه آخر هستند که مؤمنان هستند و بقیه مردم پشمشان را میچینند، گوشتشان را میخورند و استخوانشان را میشکنند.
وی در پایان رمز تغییر وضع گروه ششم را انجام کارهای فرهنگی و ساخت فیلم و انیمیشن دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی هم ریزشهایی داشته و هم رویشهایی که همه را باید با هم دید؛ در بهترین حالت 10 تا 15 درصد محصولات نوشتافزار بازار ایرانی هستند، نیروهای انقلابی باید کار اقتصادی را یاد بگیرند.