اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
شوشان خرمشهر :  آنگ سان سوچی رهبر میانمار (برمه) 72 ساله و برنده جایزه نوبل است. او به عنوان دیپلمات، نویسنده و مدافع حقوق بشر معروف است. القابی که البته این‌روزها بابت همان‌ها مورد هجمه انتقادات بسیاری قرار گرفته است. منتقدان این‌روزها از سکوت و بی‌توجهی او در قبال کشتار مسلمانان روهینگیا انتقاد می‌کنند.

سوچی سال‌های بسیاری را در #حصر خانگی گذارنده است. حصری که در سال 1989 شورای نظامی میانمار او و دیگر رهبران خواهان دموکراسی را به حصر و بازداشت خانگی محکوم کرد. حصری که از آن تاریخ آغاز شد و تا سال 2010 ادامه پیدا کرد. این در حالی بود که آنگ سان سوچی در تاریخ 14 اکتبر 1991 به عنوان برنده جایزه صلح نوبل معرفی شد با این حال به دلیل حصر نتوانست در مراسم حضور پیدا کند از این رو پسر هجده ساله‌اش جایزه را به جای مادرش تحویل گرفت.

حال سکوت فردی با چنین پیشینه‌ای که اکنون رهبر جنبش دموکراتيک و رهبر حزب حاکم کنونی ميانمار است، در قبال کشتار مسلمانان روهینگیا که خشم دنیا را برانگیخته، بسیار عجیب و غیرقابل قبول به نظر می‌رسد. 

سوچی دیروز در گفتگوی تلفنی با اردغان رییس جمهور ترکیه بالاخره سکوت خود را شکست و نظرهایی در این باره ارائه کرد اما او همچنان با خشم جامعه بین‌المللی در قبال بی‌تفاوتی در برابر چنین ظلمی مواجه است.

او همچنین پس از چند روز از درگیری و تنش ها در این کشور، در واکنش به انتقادهای جامعۀ بين المللی به خاطر سکوت در مقابل وضعيت اسفبار اقليت مسلمانان روهینگیا، رسانه ها را به تحريف و جعل واقعيت ها متهم کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار