شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۵

محسن رضایی بنیاد اقتصادی تشکیل می‌دهد

روزنامه آرمان در ستون شنیده های خود نوشت : شنیده شد که دکتر محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شامگاه شنبه از مسئولان ستادهای انتخاباتی خود در سراسر کشور برای صرف شام دعوت کرد. پارسینه نوشت؛ رضایی در این ضیافت شام به اعضای ستاد و حامیان خود گفت که قصد دارد یک موسسه یا بنیاد اقتصادی تاسیس کند. این موسسه قرار است طرح‌های اقتصادی مطرح شده در دوران تبلیغات انتخابات محسن رضایی مثل طرح بانک مردم و طرح حمایت از 5 هزار شغل خانگی را پیگیری و اجرا کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که محسن رضایی دیگر در سمت دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام نخواهد ماند.

پیروزی روحانی بدترین گزینه برای غرب

شنیده شد که پایگاه اطلاع‌رسانی «آمریکن ثینکر»، در ضمن یادداشتی خصومت‌بار علیه ایران و منتخب ملت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری، پیروزی اعتدال‌گرایان در انتخابات را بدترین گزینه ممکن برای غربی‌ها دانست. فارس نوشت: این یادداشت حاکی از آن است که انتخاب حسن روحانی به ریاست‌جمهوری ایران، در عمل آنچه را که غرب نگران آن است تغییر نمی‌دهد چرا که تصمیم‌گیرنده اصلی در این خصوص، رهبری جمهوری اسلامی است و تنها کاری که انتخاب روحانی می‌کند، این است که به مخالفین اقدامات تند در غرب اجازه می‌دهد تا مخالفت بیشتری علیه این اقدامات به عمل آورند.

سایت فردا مجرم شناخته نشد

شنیده شد که هیات منصفه مطبوعات «سایت خبری فردا» را مجرم ندانست. باشگاه خبرنگاران نوشت: جلسه رسیدگی به کیفرخواست‌های مطروحه علیه نشریه‌های «صنایع»، «رزم‌آور» و سایت خبری «فردا» در شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار شد. سایت خبری «فردا» که پرونده آن با شکایت معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، مطرح شده بود، مجرم نیست، اما به اتفاق آرا تذکر جدی به این سایت خبری داده شد.

برخورد با چوپان افشاگر

شنیده شد که پس از پخش نخستین مستند تلویزیونی انتخاباتی سعید جلیلی با عنوان «مردم +1»، اداره جنگلبانی شهرستان نوشهر مانع از ادامه حضور حسین اسلامی ـ دامدار افشاگر در فیلم ـ در محل کار خود شد. 598 نوشت: در بخشی از مستند «مردم+1» با اشاره به وجود مافیا در قطع درختان تنومند جنگل‌های شمال کشور، تصاویری از قطع درختان پخش شد اما جنگلبانی نوشهر در اقدامی عجیب و بجای پرداختن به اصل موضوع و اقدام علیه مافیای قطع درختان، حسین اسلامی- دامدار افشاگر در فیلم- را از حضور در جنگل، منع و ضمن تخریب اصطبل دام‌های وی، او را با جریمه مالی روبرو کرده است.

کودتای نافرجام علیه پادشاه عربستان

شنیده شد که پادشاه عربستان سعودی دستور داد معاون سابق وزیر دفاع این کشور به اتهام تلاش برای کودتا بازداشت خانگی شود. مشرق به نقل از مراه الجزیره نوشت: ملک عبدا... ظاهرا این دستور را پس از آن صادر کرد که دستگاه اطلاعاتی این کشور متوجه فعالیت‌های مشکوک افسران نیروهای زمینی ارتش، شد. این افسران ارتباط نزدیکی با وزیر دفاع سابق دارند. ظاهرا افسران نیروی زمینی با تبانی شاهزاده خالد و همچنین شاهزاده محمد بن فهد بن عبدالعزیز، ‌حاکم سابق استان شرقی که هم‌اینک در آمریکا به سر می‌برد، قصد کودتای نظامی علیه ملک عبدا... داشتند.

بازداشت به خاطر لبخند!

شنیده شد که هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان یک شهروند این کشور را به اتهام «لبخند غیرشرعی» به مدت 5 روز بازداشت کرد. جام به نقل از «الجزیره العربیه» نوشت: این شهروند عربستانی که اخیرا آزاد شده، در سایت خود نوشته است که در منطقه «الفیصلیه» کار می‌کرد به اتهام «لبخند غیر شرعی» 5 روز بازداشت شد.

گذرنامه مبارک به مزایده گذاشته می‌شود

شنیده شد که منابع مصری گزارش دادند که گذرنامه واقعی «حسنی مبارک» که احتمالا در جریان انقلاب مصر از منزل وی و یا نهاد ریاست‌جمهوری به سرقت رفته است، به مبلغ 150 هزار پوند مصری به مزایده گذاشته شد. خبرنو نوشت: گذرنامه واقعی «حسنی مبارک» که در میان تعدادی از صاحبان مزایده‌ها به صورت محرمانه به مبلغ 150 هزار پوند مصری عرضه شده است، بین طرفداران گذرنامه‌های افراد مشهور جنجال به پا کرده است. براساس این گزارش تعدادی از مشتریان گذرنامه مبارک گفتند که مبلغ گذرنامه واقعا بالاست زیرا مبارک هنوز زنده است و این مبلغ ممکن است بعد از مرگش بیشتر شود.

هدیه عربستان و اروپا به مخالفان اسد

شنیده شد که اشپیگل فاش کرد که عربستان قصد دارد ده‌ها سامانه موشکی ضد هوایی در اختیار مخالفان سوریه قرار دهد و این علاوه بر کمک‌های نظامی آمریکا و غرب خواهد بود. ایسنا به نقل از مجله آلمانی اشپیگل نوشت: دولت عربستان در حال بررسی طرحی برای ارسال موشک‌های ضد هواپیما به مخالفان سوریه است. این مجله در جدیدترین شماره خود فاش کرد: براساس گزارش محرمانه سازمان اطلاعات آلمان دولت عربستان درصدد است ده‌ها سامانه دفاع هوایی از نوع «Mistral MANPADS » به مخالفان سوریه بدهد.

 

شوشان : انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار