اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به نزدیک شدن به موعد باران های پائیزی گفت: شهرداری اهواز برای پیشگیری از مشکلات تنفسی پائیزه باید تا 1.5 ماه آینده درختان 'کونوکارپوس' را هرس کند.

احمدرضا لاهیجان زاده درباره مشکلات تنفسی که در سال های اخیر همزمان با نخستین باران های پائیزی در استان رخ می دهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون گرده افشانی گیاهی به عنوان مهمترین عامل مشکلات تنفسی معرفی شده، به شهرداری اهواز اعلام شده که پیش از آغاز باران ها و طی 1.5 ماه آینده درختان 'کونوکارپوس' سطح شهر را هرس کنند.

وی افزود: از اردیبهشت ماه امسال تا کنون ماهانه مکاتباتی با شهرداری اهواز و هشت منطقه زیر مجموعه آن شده و یک جلسه نیز برگزار شده اما هنوز اقدامی از سوی آنها انجام نشده است.

لاهیجان زاده با اشاره به تاکید استاندار خوزستان برای هرس کردن این درختان پیش از فرارسیدن پائیز اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز موضوع هرس درختان را در جلسه شورای سلامت استان در تیر ماه مطرح و به تصویب رسانده است.

وی ادامه داد: امسال تعداد کمی از درختان 'کونوکارپوس' در اهواز، آنهم برای زیباسازی هرس شده اند که کافی نیست و باید همه درختان موجود در بلوارها، خیابان های اصلی و فرعی و فضاهای سبز در نظر گرفته شود.

لاهیجان زاده همچنین گفت: حدود 2 سال پیش، رئیس جمهوری رسیدگی به مشکلات تنگی نفس های پائیزه در خوزستان را به وزیر بهداشت واگذار کرد و محیط زیست در این زمینه وظیفه نظارتی را بر عهده دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار