اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
ساعاتی پیش یک دستگاه اتوبوس بین شهری در دره جاجرود در نزدیکی تهران سقوط کرد که به گفته مسئولان در این حادثه ۱۱ تن جان باختند و ۲۸ تن مجروح شده و روانه بیمارستان شدند. حادثه ای هولناک که هرچند علت وقوع آن نیازمند بررسی است اما بر اساس سامانه جامع مدیریت حوادث و سوانح، بر اثر تخطی از سرعت مجاز رخ داده.
ساعاتی پیش یک دستگاه اتوبوس بین شهری در دره جاجرود در نزدیکی تهران سقوط کرد که به گفته مسئولان در این حادثه ۱۱ تن جان باختند و ۲۸ تن مجروح شده و روانه بیمارستان شدند.

به گزارش «تابناک»، سامانه جامع مدیریت حوادث و سوانح حمل و نقلی کشور اعلام کرد، این تصادف در محور تهران-جاجرود و محدوده سعیدآباد روی داده و در اثر آن دست‌کم ۱۱ تن جان باخته‌اند. رویدادی که این سامانه علت وقوعش را تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرده است.

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در این باره به ایسنا گفت: یک دستگاه اتوبوس ولوو در جاده تهران-آبعلی واژگون و به دره سقوط کرد که در پی این حادثه، ۱۱ تن فوت و ۲۶ تن مجروح شدند. این حادثه ساعت ۲:۲۵ بامداد امروز (سه شنبه) در کیلومتر پنج محور تهران-آبعلی رخ داد.

وی افزود: اتوبوس ولوو با ۳۷ مسافر و دو راننده و کمک‌راننده از مبدأ کرج به سمت ساری در حال حرکت بود. این اتوبوس متعلق به شرکت آریا سفر استان البرز بود و علت حادثه در دست بررسی است.
 
توضیحات مرکز اورژانس تهران در خصوص حادثه 
 
حسن عباسی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران هم در تشریح حادثه به ایرنا گفت: متاسفانه بامداد امروز یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از شهر کرج به سمت ساری در حرکت بود، به دلایل نامشخصی از مسیر اصلی خود منحرف و با حدود ۴۰ مسافر به دره جاجرود سقوط کرد. این حادثه ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد به مرکز اطلاع رسانی اورژانس تهران اعلام و با توجه به حجم زیاد مصدومان، ۱۴ دستگاه آمبولانس به همراه دو دستگاه اتوبوس آمبولاس و سه خودروی فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند.
 
وی افزود: عوامل اورژانس، عملیات امداد و نجات از مصدومان را از همان لحظات اولیه آغاز کردند و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، ۲۸ مصدوم این حادثه به بیمارستان‌های مختلف شهر تهران منتقل شدند. این عملیات ساعت ۶ صبح امروز خاتمه یافت.
 
سقوط مرگبار اتوبوس کرج-ساری به عمق ۱۰۰ متری دره/ تا کنون ۱۱ تن جان باخته‌اند 
 
توضیحات هلال احمر استان تهران در خصوص حادثه

حسین کتابدار، مدیرکل هلال احمر استان تهران در این باره به مهر گفت: یک اتوبوس «ولوو» که بامداد سه شنبه از کرج به سمت ساری در حرکت بود، دچار سانحه سقوط به داخل دره شد. این حادثه در جاده قدیم «جاجرود» در محور تهران- پردیس، ۲ کیلومتر مانده به پلیس راه «جاجرود» رخ داد.

مدیرکل هلال احمر استان تهران با بیان این که حادثه مذکور ساعت ۲:۱۵ رخ داد، اضافه کرد: ۵ تیم امداد رسانی جاده جمعیت هلال احمر استان تهران، به محض اطلاع از حادثه در صحنه حضور یافتند و اقدام به ایمن سازی محل و امداد رسانی کردند.

کتابدار گفت: در این حادثه ۳۷ نفر حادثه دیدند، که از این تعداد متاسفانه ۱۱ نفر از هم وطنانمان در این حادثه در صحنه و در لحظه جان سپردند و ۲۶ نفر از آن ها که در داخل اتوبوس در دره محبوس بودند، رهاسازی و به عوامل اورژانس تحویل شدند تا به بیمارستان منتقل شوند.
 
سقف اتوبوس در سقوط کنده شده بود 
 
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در این باره به میزان گفت: ساعت ٢ و ٣١ دقیقه بامداد حادثه سقوط یک دستگاه اتوبوس مسافربری در جاده دماوند، ٥ کیلومتری جاجرود به نیرو‌های سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد. در شرایطی که محل حادثه در حوزه استحفاظی آتش نشانی تهران قرار ندارد، اما نیرو‌های ٤ ایستگاه آتش نشانی تهران برای امدادرسانی در محل حاضر شدند.

وی با اشاره به سقوط اتوبوس به عمق ١٠٠ متری یک دره افزود: یک دستگاه اتوبوس با ٣٨ مسافر به عمق ١٠٠ متری یک دره سقوط کرده بود و شدت حادثه به حدی بود که سقف اتوبوس به طور کامل جدا شده بود.

ملکی ادامه داد: تعدادی از مسافران به خارج از اتوبوس پرتاب شده و تعدادی نیز زیر خودرو گرفتار بودند. متاسفانه در این حادثه ١١ مسافر کشته و ٢٧ تن دیگر نیز به شدت مصدوم شدند.
 
اسامی مصدومان و بیمارستان حادثه سقوط اتوبوس 
 
نامنام خانوادگیسنجنسیتبیمارستان
حبیب الهنصیری۴۹مردامام حسین
افشینبهاروند۵۰مردامام حسین
مانیکریمی۱۲مردامام حسین
راضیهارهمی۳۰زنامام حسین
بنیتاپویان مهر۴زنامام حسین
فاطمهاسکندری۴۲زنامام حسین
رمضانعلیاحسانی۵۵مردامام حسین
سیناعیسی پور۲۸مردامام حسین
ارشیارفارغی۸مردامام حسین
علیپویان مهر۳۲مردبعثت
نداذوالفقاری۲۵زنبعثت
سهیلگول نیا۱۸مردبعثت
انسیهرنجبر۴۰زنامام حسین
فردیندرویشی۲۱مردتجریش
سحراصغری۲۸زنتجریش
اعظمصادق زاده۳۱زنتجریش
مرتضیرشیدی۲۵مردبعثت
دانیالیوسفی۲۰مردبعثت
مجتبیعباس زاده۲۴مردفیروزگر
فرزادکفاشی۳۲مردفیروزگر
امیدقائمی۲۷مردفیروزگر
فاطمهقائمی۲۲زنفیروزگر
مسعودرضایی۳۵مردفیروزگر
بهنامطالبی پور۳۰مردلواسانی
پنجعلیخلیلی۶۸مردامام حسین
جمشیدگل نیا۴۰مردتجریش
سهیلاانصاری۳۶زنتجریش
 
نقص فنی علت حادثه سقوط اتوبوس کرج-ساری
 
سرهنگ سیاوش محبی، رییس پلیس راه شرق استان تهران به مهر گفت: بررسی های اولیه نقص فنی اتوبوس را تایید می کند، با این حال علت دقیق این حادثه تاسف بار متعاقبا با بررسی دقیق کارشناسی مشخص خواهد شد.

وی با بیان این که عمق دره حدودا ۵۰ متر بود، اظهار داشت: عملیات امداد و نجات این مصدومان به سرعت آغاز شد و مصدومان به بیمارستان های شهر تهران انتقال یافتند و ساعت ۶ صبح عملیات امدادی به پایان رسید. بررسی های اولیه نقص فنی اتوبوس را تایید می کند، با این حال علت دقیق این حادثه تاسف بار متعاقبا با بررسی دقیق کارشناسی مشخص خواهد شد.

قول مساعدت استانداری البرز برای رسیدگی به وضعیت قربانیان و مصدومان حادثه

مهدی مهرور مدیرکل بحران استان البرز در رابطه با آخرین اقدامات و تدابیر استانداری البرز و سایر نهادهای مرتبط برای رسیدگی به حادثه سقوط اتوبوس به خبرنگار «تابناک»، گفت: به دلیل اینکه حادثه خارج از حوزه استحفاظی استان البرز رخ داد مسئولیت رسیدگی و پیگیری موضوع با همکاران ما در استان تهران است و درتماس هایی که با آنها داریم شاهد پیگیری و تلاش آنها هستیم.

مهرور ادامه داد: دستوربررسی وضعیت اتوبوس و شرایط رانندگان آن را به نهادهای ذی ربط داده ایم و منتظر هستیم نتایج بررسی ها به زودی مشخص و به اعلام عموم برسد.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان حادثه از تلاش همه نهادهای اداری و دولتی استان البرز برای رسیدگی به آخرین وضعیت مصدومان حادثه خبر داد و افزود: نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مشکلات پیش آمده را برای این هم استانی ها تا حد ممکن مرتفع کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار