اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
شوشان: مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت:پیش بینی می شود در سال جاری حدود 5.5 میلیون تن نیشکر از سطح مزارع توسعه نیشکر برداشت و 580 هزارتن شکر نیز از این میزان نیشکر استحصال شود.

نسیم صادقی با اشاره به برنامه های این شرکت درخصوص افزایش تولید و توجه هرچه بیشتر این شرکت به مسئولیت های اجتماعی، اظهار کرد: سال گذشته مجموعه صنعت قند و شکر کشور بیش از یک میلیون و ششصد هزار تن شکر تولید کرد که نیمی از این تولید را صنعت نیشکر خوزستان برعهده داشت.


وی افزود: این میزان تولید نشان دهنده پتانسیل قابل توجه در این استان بوده و در صورتی که عزم جدی وجود داشته باشد، تولید یک میلیون تن نیشکر در خوزستان با برنامه‌ریزی قابل تحقق است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد:همچنین عارضه یابی بخش های صنعت و کشاورزی در بدنه کارشناسی شرکت به عنوان امری مداوم برای بهبود عملکردها و راندمان ها ، همواره ادامه داشته و تلاش می شود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به پروژه های مشترک با شرکت های دانش بنیان سرعت و وسعت بیشتری بخشیم.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان میانجی بین صنعت و دانشگاه نگاه کارکردگرایانه و مساله محور به علم داشته و به نوعی می توان مشکلات این صنعت را به عنوان مساله از طریق این شرکت ها حل کرد.

صادقی در خصوص مسئولیت های اجتماعی این شرکت گفت: در سال های اخیر برنامه های موثری مانند مدرسه‌ سازی در دستور کار این شرکت قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم در سال تولیدی جاری در ادامه اقداماتی همچون طرح مشترک پایش پزشکی روستاییان، کمک به ایتام و انجام فعالیت ها و کمک های عمرانی به روستاها ،اقتصاد روستایی را تبیین و با روستاییان همجوار آن را تعمیق بخشیده و خدمت مطلوب‌تری را تدارک ببینیم.

برداشت نیشکر معمولا از نیمه مهرماه شروع و طی 100 روز کاری صورت می گیرد که گاه این برداشت به دلیل بارندگی حداکثر تا نیمه فروردین ماه سال بعد به طول می انجامد. در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برداشت نی، عمدتاً بصورت سبز و با استفاده از دروگر (هاروستر) کاملاً مکانیزه انجام می شود. در برداشت سبز، کیفیت شربت نیشکر یا ساکارُز آن، تا رسیدن نیشکر برداشت شده به کارخانه، کاهش نیافته و از نظر حفاظت از محیط زیست نیز روش مطلوبی است.

در شرایطی که مزارع نیشکر از رشد مناسبی برخوردار باشند و یا نیشکر دچار ورس شدگی (خوابیدن نیشکر) شود و دستگاههای هاروستر امکان برداشت سبز را نداشته باشند، با در نظر گرفتن شرایط محیط زیستی و مدیریت دود اقدام به آتش زدن مزارع می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار