اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
گزارش شوشان از همایش تجلیل از رتبه های برتر کنکور دبیرستان استعدادهای درخشان طلایه داران اهواز / پروفسور کرمزاده : شرکت های نفتی در تمام دنیا موظف هستند تا بودجه ای را به آموزش و پرورش و آموزش اختصاص دهند / موسوی مدیر دبیرستان طلایه داران اهواز: اگر به دانش آموزان و نخبگان توجه نشود با مهاجرت آنان سرمایه های خود را به رایگان در اختیار دیگر کشورها قرار می دهیم
پروفسور کرمزاده : خدمت یک معلم در شهر محرومی مثل سوسنگرد بسیار ارزشمندتر از افتخار به ملیت ایرانی یک دانشمند ایرانی در اروپا یا امریکا است.

 

شوشان: دبیرستان طلایه داران اهواز که عنوان نخستین دبیرستان استان در امتحانات نهایی امسال را در رشته ریاضی و رتبه دوم را در رشته تجربی به خود اختصاص داد، با کسب 3 رتبه زیر  100، 19 رتبه زیر هزار و در مجموع 41 پذیرفته شده در دانشگاه های سراسر کشور، به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزشی خوزستان معرفی شده است.

به گزارش شوشان ، پروفسور امیدعلی کرم زاده به عنوان مهمان ویژه مراسم تقدیر از دانش آموزان این دبیرستان خطاب به دانش آموزان گفت: نباید فراموش کنید که هماهنگی و تلاش تک تک افراد جامعه باعث شده تا شما به عنوان رتبه های برتر در کنکور سراسری پذیرفته شود بنابراین وظیفه دارید همان طور که دیگران در موفقیت شما تاثیرگذار بوده اند، شما هم به پیشرفت دیگران کمک کنید تا کشورمان به طور پیوسته پیشرفت کند.

وی ادامه داد: همه افراد جامعه در موفقیت یک فرد دخیل هستند بنابراین والدین باید به فرزندان شان یادآوری کنند و آموزش دهند که در هر سمت و جایگاهی قرار بگیرند، وظیفه آن ها خدمت به جامعه و کشور است.

استاد ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز با انتقاد از مهاجرت افرادی که می توانند به کشور خدمت کنند، عنوان کرد: هر ایرانی که مجبور نیست از این کشور برود ولی تنها با فکر کردن به خودش از این کشور مهاجرت می کند، گناهی نابخشودنی مرتکب شده است.

وی یادآور شد: خدمت یک معلم در شهر محرومی مثل سوسنگرد بسیار ارزشمند تر از افتخار به ملیت ایرانی یک دانشمند در اروپا یا امریکا است بنابراین نصیحت من به نوجوانان که آینده این کشور هستند، این است که اگر برای تحصیل به کشورهای خارجی می روند، برای خدمت به کشورشان، دوباره به کشور برگردند.

پروفسور کرم زاده آموزش و پرورش یک کشور را زیربنای آن کشور دانست و گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش یک مملکت آباد نشود، آن کشور پیشرفت نمی کند بنابراین باید بهترین افراد کشور معلم شوند تا کشور ما آباد شود.

استاد ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این که شرکت های نفتی در تمام دنیا موظف هستند تا بودجه ای را به آموزش و پرورش و آموزش اختصاص دهند، بیان کرد: تاکنون شرکت نفت به تعهدات اجتماعی خود در قبال مناطق نفت خیز عمل نکرده است.

دانش آموزان سرمایه های اصلی کشور هستند

به گزارش شوشان ، سید محمد موسوی مدیر این مرکز آموزشی دانش آموزان را سرمایه های اصلی هر کشوری دانست و گفت: اگر به سرمایه های اصلی کشور توجه نکنیم، با مهاجرت آن ها، سرمایه خود را به رایگان در اختیار دیگر کشورها قرار می دهیم.

وی ادامه داد: مباحث آموزشی، علمی و پرورشی همواره اولویت ما بوده است و سیاست جایی در تربیت دانش آموزان ما نداشته است. همواره تلاش کردیم دانش آموزان مان را به گونه ای تربیت کنیم که مثل پزشکی در فلان شهر نباشد که به خاطر بی پولی یک بیمار، بخیه های او را باز کند. همواره عزت نفس، مسئولیت پذیری و شفافیت را به دانش آموزان مان یاد داده ایم.

مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان طلایه داران گفت: این مرکز آموزشی یکی از مراکز وابسته به مرکز ملی استعدادهای درخشان کشور است که در سال تحصیلی 89- 88 با جذب   56 نفر دانش آموز مستعد فعالیت خود را آغاز كرد و امروز دانش آموزان اين دبيرستان موفق شدند در كنكور سراسري امسال 19 رتبه زیر 1000 در رشته های علوم تجربی، ریاضی و زبان خارجه به دست بیاورند.

موسوی رتبه 13 کنکور ریاضی توسط دانش آموز بهراد بصیرپور ، رتبه 39 کنکور تجربی توسط سید محمدامین معصوم نتاج و رتبه 72 كنكور تجربي نيز توسط مرتضی معماری را از جمله افتخارات امسال در دبیرستان طلایه داران خواند و گفت: دانش آموزان اين دبيرستان موفق به كسب سه رتبه دو رقمي و ١٦ رتبه سه رقمي در كنكور سراسري امسال شدند.

دانش آموزان باید خود را باور داشته باشند

سید محمد امین معصوم نتاج که رتبه 39 کنکور سراسری تجربه را به دست آورده در گفتگو با شوشان بیان کرد: از سال دوم دبیرستان پیوسته و با برنامه ریزی هدفمند برای کنکور درس خواندم و چون بزرگ ترین خواسته ام قبول شدن در رشته پزشکی بود، بدون ذره ای تردید برای رسیدن به هدفم تلاش کردم.

معصوم نتاج که در رشته پزشکی دانشگاه شهید پزشکی تهران پذیرفته شده است، دلیل موفقیت اش را حمايت بی دریغ خانواده، تلاش و پشتكار و زحمات و کمک معلمان اش دانست و گفت: چون استادان خوبی در مدرسه داشتیم تنها برای درس ریاضی و فیزیک از کلاس های مدرسه استفاده کردم و به جز آن کلاس های کنکوری خارج از مدرسه نرفتم.

وی با بیان این که برنامه ریزی دوره دبیرستان را خودش انجام می داده، عنوان کرد: از دوران راهنمایی با برنامه ریزی درس می خواندم و در دوران دبیرستان به صورت خودخوان و با برنامه ریزی شخص خودم درس خواندم وهمیشه جلوتر از کلاس درس می خواندم و منتظر درس دادن معلم نبودم.

معصوم نتاج  یادآور شد: هیچ گاه طبق ساعت درس نخواندم بلکه به صورت یک وظیفه روزانه و به صورت درس به درس پیش می رفتم. دانش آموزان هم باید خود را باور داشته باشند و با توکل با خدا و برنامه ریزی به سوی هدف خود گام بردارند.

رتبه 39 کنکور سراسری تجربی اذعان داشت: از آن جا اعتقاد داریم زکات علم آموختن آن است، به همراه بچه های دو رقمی یک کانال تلگرامی به آدرس @kamaedu راه انداختیم تا از این طریق به کنکوری های امسال اهواز کمک کنیم و به پرسش های آن ها پاسخ دهیم.

 



















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار