اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱
گزارش شوشان از نشست احزاب و فعالین سیاسی زنان خوزستان/ دکتر مهناز کسمتی : باید از منظر علمی آسیب شناسی حضور بانوان را در جامعه بررسی شود / زنان حضوری برابر در احزاب داشته باشند / لزوم آموزش های حقوق شهروندی از سوی مدیریت خوزستان/ اعتماد مدیران مرد به بانوان کم است
با وجود درخشش بانوان در زمینه های مختلف، ولی اعتماد مدیران مرد به بانوان کم است بنابراین نگاه آقایان به زنان برای اصلاح امور باید تغییر کند
 

شوشان: نخستین نشست احزاب و فعالین سیاسی زنان خوزستان با موضوع چالش ها و راهکارهای مشارکت سیاسی زنان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش شوشان ، دکتر مهناز کسمتی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با تقدیر از اراده به وجود آمده برای آسیب شناسی برای حضور بانوان در جامعه عنوان کرد: باید از منظر علمی آسیب شناسی حضور بانوان را در جامعه بررسی کنیم و کار پژوهشی صورت بگیرد و برای این که کاری اساسی صورت بگیرد باید در قالب یک پژوهش عنوان شود و با آمار و ارقام آن را نشان دهیم چون نظرات شفاهی نمی تواند چندان نمایانگر این آسیب شناسی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به فاکتورهای مهمی بر حضور زنان در عرصه های مختلف استان تاثیر گذار است، گفت: برای پررنگ تر کردن نقش زنان ، احزاب باید حضور زنان را در شورای مرکزی افزایش داد چون افراد در احزاب رشد می کنند. 

وی ادامه داد: پیشنهاد می دهم زنان حضوری برابر در احزاب داشته باشند و در کنار آن با آموزش، بانوان را از نظر سطح فکری ارتقا دهیم.

 کسمتی با تاکید بر لزوم آموزش های حقوق شهروندی از سوی مدیریت استان عنوان کرد: با توجه به هزینه بر بودن کار سیاسی در کشور، برخی علاقمند به کارهای سیاسی نیستند لذا این نکته باید مورد توجه قرار گیرد آموزش های حقوق شهروندی از سوی مدیریت استان و دفتر بانوان کمک می کند نقش مطالبه گری زنان بیش تر شود و حضور آن ها در مقوله های سیاسی و اجتماعی افزایش می یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز یادآور شد: با وجود درخشش بانوان در زمینه های مختلف، ولی اعتماد مدیران مرد به بانوان کم است بنابراین نگاه آقایان به زنان برای اصلاح امور باید تغییر کند.

































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار