اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
همایش تخصصی نقش سازمان های مردم در کاهش آسیب های اجتماعی / رییس مرکز بهداشت غرب اهواز : با آگاه سازی جوانان می توان از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد / مدیرکل امور اجتماعی استانداری : سازمانهای مردم نهاد در آگاه سازی خانواده ها نقش موثری دارند / عادله لکی زاده فعال حقوق زنان: لزوم حمایت مسئولین از زنان بدسرپرست
سازمانهای مردم نهاد فعال در امر اجرای برنامه زنان به طور قابل توجهی گسترش یافته است و نقش آفرینی مهمی در این ارتباط داشته اند
شوشان: همایش تخصصی نقش سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی به همت موسسه آوای نیک و با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری و مرکز استانی صداوسیما پیش با حضور مدیران و مسئولین استانی و مدیران و اعضای سازمان های مردم نهاد در سالن آمفی تئاتر سازمان صداوسیمای خوزستان برگزار شد.

به گزارش شوشان ، این همایش با حضور کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ، دکتر مهرداد شریفی رییس بهداشت غرب اهواز ، سید کریم حسینی معاون اسبق سیاسی استانداری ، فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان و ... حضور داشتند.

در ابتدای این همایش ، دکتر مهرداد شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در جامعه با آسیب های اجتماعی عدیده ای روبرو هستیم که یکی از این آسیب ها که بیشترین صدمه را به سلامت جوانان وارد کرده ، قلیان هایی است که در پارک ساحلی اهواز و کافه ها در اختیار جوانان قرار می گیرد و بدون علم و آگاهی از مضرات و عواقب قلیان ، به این سمت روی می آورند. 

وی افزود: در مبارزه با این معضل ، سازمان های مردم نهاد با برگزاری همایش های تخصصی و نشست با مسولان ذیربط و به چالش کشاندن آن ها  ، می توانند نقش بسزایی در بر طرف کردن این آسیب اجتماعی ایفا نمایند. باید با آگاه کردن جوانان از طریق تبلیغات وسیع شهری و رسانه ای و تدابیر صحیح اجتماعی و جایگزین کردن تفریحات سالم ، جوانان را از این آسیب اجتماعی دور کرد.
رییس بهداشت غرب اهواز ادامه داد: امید است با همکاری مسئولین با سازمان های مردم نهاد شاهد زودن این آسیب در سطح شهر باشیم تا جوانانی پویا و سالم در جامعه داشته باشیم. 

در ادامه این نشست کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با تقدیر از اعضای موسسه آوای نیک سعادت ، از فعالیت این موسسه بعنوان یکی از موسسات مردم نهاد پرتلاش در حوزه حقوق شهروندی یاد کرد .

وی گفت: نقش و اهمیت سازمان های مردم نهاد در جلوگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مهم است. سازمانهای مردم نهاد در آگاه سازی خانواده ها با برگزاری کارگاه های آموزشی نقش موثری دارند. 

کریمی کیا در ادامه افزود: نبود اشتغال و بیکاری یکی از عوامل اصلی بروز آسیب های اجتماعی در جامعه است و این معضل دلیل ضعف اجرای مدیریت در ارگان های دولتی است. می توانیم با اجرای یک پروژه با یک تیر چند نشان را هدف قرار دهیم. با اجرای یک پروژه هدفمند در شهر هم می توان ایجاد اشتغال نمود و هم می توان در ایجاد مراکز تفریحی و توریستی قدم برداشت. درست است که در ابتدای کار باید هزینه بالایی برای اجرای یک پروژه پرداخت اما با تدابیر درست ظرف مدت دو سال ، هم هزینه های صرف شده بر می گردد و هم به درآمدزایی برای آن ارگان برگزار کننده می توان دست یافت. 

در ادامه این همایش ، عادله لکی زاده فعال حقوق زنان ، با اشاره به مشکلات زنان بدسرپرست ، گفت: یکی از آسیب های اجتماعی که کمتر به آن توجه شده ، راهکاریی برای رسیدگی به زنان بدسرپرست و اقداماتی است که توسط سازمانهای مردم نهاد در این مورد صورت گرفته است.

وی گفت: سازمانهای مردم نهاد فعال در امر اجرای برنامه زنان به طور قابل توجهی گسترش یافته است و نقش آفرینی مهمی در این ارتباط داشته اند که به برنامه هایی همچون اجرای حرفه آموزی ویژه زنان حاشیه زنان ، تقویت نقش زنان در توسعه شهری ،  طرح ایجاد بانک اطلاعات زنان توانمند استان خوزستان در حوزه های مختلف ، طرح آسیب شناسی روانی ، طرح آسیب توان افزایی زنان مدیر مسول استان ،  طرح بهبود بهداشت  ،  طرح ارتقاء سطح سواد سلامت  ، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده ، افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل ، طرح ارتقاء مهارتهای شغلی زنان متناسب با نیازهای جامعه و خانواده  ، طرح حمایت از برنامه های آموزشی و فرهنگی برای تحکیم پویایی خانواده و .... کی توان اشاره کرد.

عادله لکی زاده گفت: حضور و نقش سازمانهای مردم نهاد در این عرصه بیش از پیش احساس می شود و وظیفه مسئولین است که در این راه با تقویت هرچه بیشتر این سازمان ها اهتمام ورزند تا در این هدف با حضور هر چه بیشتر مردم و مسئولین و با همکاری سازمانهای مردم نهاد ، موفقیتی این بار در مقابله با این آسیب اجتماعی ثبت شود.

در ادامه ، مسئولین به پرسش های حاضرین در همایش در رابطه با آسیب های اجتماعی پاسخ دادند.  در پایان این همایش ، حاجی زاده دبیر این همایش با تقدیر از مدیرکل صدا و سیمای خوزستان از وی به خاطر موفقیت سیمای خوزستان و کسب عنوان مقام اول کشور و همچنین همکاری با موسسه آوای نیک ، تقدیر و تشکر کرد.

























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار