اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت گزینه‌های تصدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: انتخاب رئیس جدید این دانشگاه در اسرع وقت باید انجام شود. 
  
دکتر همایون یوسفی با اشاره به پذیرش استعفای دکتر اسماعیل ایدنی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از این سمت توسط وزیر بهداشت، اظهار کرد: برای تصدی ریاست این دانشگاه، شش گزینه از سوی وزارت بهداشت دعوت شدند که با توجه به انصراف یکی از این گزینه‌ها مصاحبه از پنج نفر دیگر در این وزارتخانه انجام شد. 
  
وی ادامه داد: هر پنج نفر از اساتید باتجربه، خوب و صاحب سوابق درخشانی هستند و با توجه به اشراف وزارت بهداشت بر مباحث حوزه سلامت، بهترین انتخاب برای تصدی ریاست این دانشگاه را شاهد خواهیم بود و بقیه افراد نیز در کنار گزینه منتخب در خدمتگزاری به مردم شریف خوزستان فعال خواهند بود. 
  
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌توان در مورد زمان انتصاب رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیش‌بینی دقیقی کرد اما با توجه به اشراف کامل وزارت بهداشت بر اینگونه مسائل و شایسته بودن تمامی پنج گزینه مطرح، امیدواریم که نسبت به انتخاب رئیس جدید این دانشگاه سریعتر اقدام شود. 
  
یوسفی در پاسخ به وجود اجماع نظر نمایندگان روی یک گزینه برای تصدی ریاست این دانشگاه گفت: نمایندگان اغلب در بحث انتصابات دخالت نمی‌کنند و اگر از آنها خواسته شود ممکن است نظرات مشورتی خود را ارائه دهند. اما در مورد اینکه روی چه گزینه‌ای برای ریاست این دانشگاه اجماع نظر صورت بگیرد یا نگیرد، به علت عدم بررسی دقیق نمی‌توان اظهارنظر کرد. 
  
وی ادامه داد: تمام نمایندگان تابع نظر وزارتخانه هستند و امید است با توجه به اینکه همه گزینه‌های مطرح شایسته هستند، این وزارتخانه نیز مانند همیشه انتخاب شایسته‌ای انجام دهد و در اسرع وقت رئیس این دانشگاه تعیین شود. 

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر تعداد مراکز درمانی و بیمارستان و تخت‌های بیمارستانی در کل استان از جمله اهواز کم است و کیفیت ارائه خدمات درمانی نیز باید ارتقا پیدا کند. همچنین امید است در دو سه سال آینده شاهد تسریع در روند اجرایی پروژه‌های بهداشتی و درمانی باشیم که اخیرا تعریف شده‌اند. 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار