اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
مقاله ارائه شده از سوی موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر خوزستان در سمپوزیوم صدمین سال فعالیت مرکز تحقیقات کویمباتور هند ، به عنوان مقاله برتر شناخته شد.
شوشان: ، مقاله " تاثیر روش های مختلف هلینگ آپ بر روی عملکرد کمی و کیفی نیشکر" که از سوی مهندس قدرت الله سعیدی مجد در سمپوزیوم صدمین سال فعالیت مرکز تحقیقات کویمباتور هند ارائه شد ، در رده 10 مقاله برتر قرار گرفت و طی مراسمی از وی تقدیر شد.

در همین زمینه سعیدی مجد گفت: مرکز تحقیقات کویمباتور هند را می توان اولین مرکز تحقیقاتی نیشکر در دنیا خواند که تحقیقات متعددی در دست انجام دارد. 


وی با اشاره به مقالات ارائه شده در سمپوزیوم صدمین سال فعالیت مرکز تحقیقات کویمباتور هند ، افزود: در این سمپوزیوم ، اکثر رشته های مرتبط از جمله صنعت نیشکر ، آفات و بیماری ها ، مدیریت های کشاورزی و .... حضور داشتند و بیش از سه هزار مقاله از سوی محققین کشورهای مختلف  ارائه شد.

مهندس سعیدی مجد در ادامه اظهار داشت: در این سمپوزیوم محققینی از کشورهای ایران ، استرالیا ، آفریقا و همچنین مراکز تحقیقاتی هند حضور داشتند و مقالات به صورت موضوعی و به شکلی جداگانه در سالن های مختلف ارائه شد و در نهایت نیز مقالات ارائه شده در این سمپوزیوم به صورت تفکیکی و موضوعی ، در کتابی به نام مجموعه مقالات منتشر شد.
 
وی با اشاره به کسب عنوان برتر در این سپوزیوم گفت:  مقاله " تاثیر روش های مختلف هلینگ آپ بر روی عملکرد کمی و کیفی نیشکر" به عنوان یکی از ده مقاله برتر شناخته شد. این مقاله با همکاری خانم مهندس موسوی و دکتر شمیلی نوشته شد و سایر همکاران در موسسه تحقیقات نیشکر نیز کمک شایانی نمودند. مقاله در ابتدا به شکل شفاهی از سوی هیات اجرایی پذیرفته شد اما در دو روز آخر تصمیم گرفته شد که به شکل پوستر ارائه شود.

سعیدی مجد افزود: طنین انداز شدن نام ایران در دنیا ، باعث افتخار است و زمانی که نام کشور ایران در سمپوزیوم صدمین سال فعالیت مرکز تحقیقات کویمباتور هند ، طنین انداز شد و به عنوان نماینده کشور عزیزمان ، احساس غرور به ما دست داد. در این موارد ، دیگر بحث شخص یا اشخاص در میان نیست بلکه همه نگاه ها به ایران ختم می شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت امر تحقیق در صنعت نیشکر ، گفت:  شرایط کشت نیشکر در خوزستان ، فقط مختص همین استان است و نمی توان در دنیا هیچ نسخه ای مشابه برای آن یافت. به عنوان مثال ، زمانی که شرکت کنندگان در سمپوزیوم صدمین سال فعالیت مرکز تحقیقات کویمباتور هند متوجه شدند که دمای هوای خوزستان به بالای 53 درجه نیز می رسد ، با تعجب درباره چگونی پرورش این گیاه در خوزستان پرسیدند.

وی در ادامه گفت: در سمپوزیوم صدمین سال فعالیت مرکز تحقیقات کویمباتور هند با محققین و متخصصین نقاط مختلف دنیا و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ارتباط بر قرار شد. چنین ارتباطاتی سبب می شود تا روند کار تسهیل شود و اگر مشکلی ایجاد شد به واسطه همین تجربیات و ارتباط با محققین ، در کمترین زمان برطرف می شود. تحقیقات را نباید دست کم گرفت و باید همیشه پیشرو و جزو اولویت ها ها باشد. تحقیقات هزینه نیست بلکه سرمایه است. 

چه در بخش سخت افزاری و تهیه امکانات و زیرساخت ها و چه در بخش نرم افزاری و پرورش نیروی نخبه و... باید هزینه نمود تا ثمره آن را برداشت کرد و خوشبختانه این مسئله به نحوی در توسعه نیشکر سرمایه گذاری شده است.

سعیدی مجد در پایان گفت: از مهندس نسیم صادقی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، از مهندس درخشان مدیرعامل موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر خوزستان ، هیات مدیره و همکاران در بخش به زراعی برای اینکه بتوانم مقاله را به نحوه مطلوب ارائه دهم تشکر و قدردانی می نمایم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار